"Ready to serve, my lord", Warcraft 1 och 2 har släppts på GOG

Robot
"Ready to serve, my lord", Warcraft 1 och 2 har släppts på GOG
Medlem
Backloggens befriare

Zug zug.


signatur

Ad hoc addendum

Geeks Gaming
Medlem

Vad är anledningen till att ingen musik är inkluderad till Warcraft 2?

Medlem

Please don't Buy!

annars stödje vi bara remakes och det kommer aldrig en WC4 eller wow 2 etc. allting blir bara samma hela tiden...

Moderator | Testpilot
Skrivet av Stingshot:

Please don't Buy!

annars stödje vi bara remakes och det kommer aldrig en WC4 eller wow 2 etc. allting blir bara samma hela tiden...

Alternativt; Köp så visar vi att vi fortfarande gillar den här typen av spel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Geeks Gaming
Skrivet av Stingshot:

Please don't Buy!

annars stödje vi bara remakes och det kommer aldrig en WC4 eller wow 2 etc. allting blir bara samma hela tiden...

Eller så stödjer vi ett företag som lägger ner sin själ för att få gamla spel att funka på moderna maskiner.

Medlem
Skrivet av Stingshot:

Please don't Buy!

annars stödje vi bara remakes och det kommer aldrig en WC4 eller wow 2 etc. allting blir bara samma hela tiden...

Men detta är väl ingen remake utan bara att göra äldre titlar mer lättillgängliga, typ hela syftet med GoG?

Skribent

Work, work...

Medlem

Our town is under attack!

Medlem

Hehehe "Ready to serve, my lord" Fan vad detta väcker minnen alltså. Trevliga sådana! Jag lirade pirat version av WarCraft 2 med expansionen på 90-talet. Körde den där fusk koden som gjorde att man fick massa guld/cash så jag byggde upp värsta arme o kötta på runt kartan. Använde bara den koden dock. Old School fun times.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Torli:

Vad är anledningen till att ingen musik är inkluderad till Warcraft 2?

Licens antar jag eller så kan det bero på att förut så låg musik vanligtvis på skivan.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Hehehe "Ready to serve, my lord" Fan vad detta väcker minnen alltså. Trevliga sådana! Jag lirade pirat version av WarCraft 2 med expansionen på 90-talet. Körde den där fusk koden som gjorde att man fick massa guld/cash så jag byggde upp värsta arme o kötta på runt kartan. Använde bara den koden dock. Old School fun times.

Glittering prizes. Använde dock inte den själv. 😉

Medlem

Det blir KÖP direkt!!!! trots att ja har kvar de gamla i bokhyllan

Helvete vad nice. Musiken fungerar för mig. Och det går att lira Windowed mode.
Nostalgi overflow

Medlem

För egen del borde jag väl köpa dem för att gottgöra att jag var pirat under eran då spelen släpptes.

eld
Medlem
Skrivet av Torli:

Vad är anledningen till att ingen musik är inkluderad till Warcraft 2?

Det är musik inkluderad, vad menar du?

Medlem
Skrivet av eld:

Det är musik inkluderad, vad menar du?

Ingen av recensionerna på GoG nämner detta och skulle inte tro att folk hade förbisett det om så var fallet.

Medlem

Första gången man skulle installera spelet och blev varse om att man kunde trycka flera gånger på ljudtestknappen var ju episk när programmet fräste ifrån å sa "it doesnt get any better than this" 😆

Om vi ska prata om warcraft 3 så blir det en insta-buy från min sida, dvs om mod-stödet finns kvar för diverse maps som finns ute och att upplösningen är bättre. Ja å mina polare sitter ju å lirar detta på lan fortfarande då det är ett av de bättre coop spelen som finns ute för 7-8 spelare.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Torli:

Vad är anledningen till att ingen musik är inkluderad till Warcraft 2?

Det är musik inkluderad. Vart har du läst att det inte skulle vara det?

Medlem
Skrivet av Exxo:

Det är musik inkluderad. Vart har du läst att det inte skulle vara det?

Antar att det snarare handlar om att spelet inte har musiken som en separat fil/filer, vill minnas att Warcraft 2 gav en möjligheten att lyssna på musiken även när man inte spelade spelet (som en bonus CD, rätt så vanligt förr).

Om det är som jag minns så handlar det nog om rättigheter (kanske beror det på Vivendi/Sierra, Activision fick ju inte tillgång till allting när de köpte Vivendi).

Medlem

Helt otroligt att de inte lyckas släppa det på sin egna launcher.


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Haziza:

Helt otroligt att de inte lyckas släppa det på sin egna launcher.

Detta är mycket bättre, ingen vill använda deras system för att spela dessa gamla spel ändå. Det är här gog skiner, det är detta sidan skapades för.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

eld
Medlem
Skrivet av kaealy:

Ingen av recensionerna på GoG nämner detta och skulle inte tro att folk hade förbisett det om så var fallet.

Det enda som har med musiken att göra är att dessa versioner använder cd-musiken och inte midi.

eld
Medlem
Skrivet av PcGamer:

Antar att det snarare handlar om att spelet inte har musiken som en separat fil/filer, vill minnas att Warcraft 2 gav en möjligheten att lyssna på musiken även när man inte spelade spelet (som en bonus CD, rätt så vanligt förr).

Om det är som jag minns så handlar det nog om rättigheter (kanske beror det på Vivendi/Sierra, Activision fick ju inte tillgång till allting när de köpte Vivendi).

https://www.youtube.com/watch?v=evFDoSgQjjY

För att en cd-spelare på datorn kunde spela upp musik gratis medans spelet körde, digital musik kunde annars vara rätt dyrt att köra, så wc2 på cd kom med musik som audio-tracks på cdn.

Senare har cd-musiken gått till att bli default för att det varit enklare att bara använda sig av dem medans midi-filerna har dumpats, och nu ligger de i en av mpq filerna redo att extraheras om man vill ha dom.

Det finns ingen rättslig eller komplicerad anledning till någonting där, det är en lösning de valt när de dumpade midi-musiken.

Medlem
Skrivet av eld:

Det enda som har med musiken att göra är att dessa versioner använder cd-musiken och inte midi.

Sjukt länge sedan jag spelade spelen, men är inte detta bara positivt?

eld
Medlem
Skrivet av kaealy:

Sjukt länge sedan jag spelade spelen, men är inte detta bara positivt?

Det är inget fel med cd-musiken, den är bättre än vad folk hade att spela upp midi med på sin dator. Spelades in med bra synthar och var nog så musiken var tänkt att låta, men många vill ju uppleva musiken som den lät när de själva spelade den när spelet först kom ut:

opl:

cd-audio.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Antar att det snarare handlar om att spelet inte har musiken som en separat fil/filer, vill minnas att Warcraft 2 gav en möjligheten att lyssna på musiken även när man inte spelade spelet (som en bonus CD, rätt så vanligt förr).

Om det är som jag minns så handlar det nog om rättigheter (kanske beror det på Vivendi/Sierra, Activision fick ju inte tillgång till allting när de köpte Vivendi).

https://www.youtube.com/watch?v=evFDoSgQjjY

Det var ingen bonus CD, flera spel som hade "riktig" musik var tvungen att ha det som CDspår. Det är samma med t ex Heroes of Might and Magic 2 och Quake.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar