Sony har sålt 1,2 miljoner PSVR senaste halvåret

Robot
Sony har sålt 1,2 miljoner PSVR senaste halvåret

4,2 miljoner virtuella PS4-verkligheter totalt.

#playstation, #psvr, #sony


Medlem

Imponerande siffra. Det är 5% av totala PS4-försäljningen och pekar alltså på en snabbare acceleration. Ser fram emot framtiden.

Medlem

Välförtjänt, många underbara timmar spenderade.

Med jämna mellanrum kommer nya spel som gladeligen får mig att damma av headsetet, som tex mästerverket Astro Bot.

Snart kommer Blood & Truth ut, väntat på det ända sen jag spelade London Heist demot:

Medlem
Skrivet av B-itta:

Välförtjänt, många underbara timmar spenderade.

Med jämna mellanrum kommer nya spel som gladeligen får mig att damma av headsetet, som tex mästerverket Astro Bot.

Snart kommer Blood & Truth ut, väntat på det ända sen jag spelade London Heist demot:

https://youtu.be/xjwqnsOhKnI

Ja VR är verkligen kul.
Tycker att har man möjlighet att köra VR så ska man skaffa.
Men det är klart, kan kräva sitt utrymme och lite kraftigare dator om man ska köra på pc.
Jag själv köpte ett VR-Headset till datorn efter att provat PS4 VR hos en kompis och blev frälst


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det måste vara tack vare Black Friday och Jul. PSVR kostade 1990:- här i Sverige och säkert likvärdigt i andra länder.

T.o.m. min farbror och syster köpte hem en. De hade aldrig ens pratat om VR innan men priset var tillräckligt lågt för impuls-köp. De tycker det är superkul, Playroom åker fram varje fest och alla har en good time

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag själv köpte ett VR-Headset till datorn efter att provat PS4 VR hos en kompis och blev frälst

Kan säga att alla som har fått testa PSVR här blev frälsta. Allt från unga gamers till gamlingar

VR är lika kul att spela själv som att se andra spela. VR world's är perfekta upplevelsen för nybörjare.

Medlem

Har länge funderat över att skaffa detta, men vart osäker om tekniken är värd det. Låter sannerligen så! Aldrig testat heller, men hade vart värt ett försök att få med sambon i inttesset kanske.

Medlem

Jag köper VR när ett fullfjädrat nytt X Wing kommer.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Redaktör
Skrivet av Frasstheass:

Har länge funderat över att skaffa detta, men vart osäker om tekniken är värd det. Låter sannerligen så! Aldrig testat heller, men hade vart värt ett försök att få med sambon i inttesset kanske.

PSVR gör bra ifrån sig när det gäller VR-upplevelsen stillasittande. Trackingen är däremot inget vidare med Move-kontroller, särskilt inte om man testat Vive, Rift eller WMR, men annars är den kalas.


signatur
Skribent
Skrivet av Pretorian24:

Jag köper VR när ett fullfjädrat nytt X Wing kommer.

Ja vad fan?? Det är ju som att sparka in en öppen dörr? Trodde verkligen Battlefront 2 skulle ha en dedikerad X-Wing/Tie-fighter-kampanj för VR då uppdraget i ettan var fantastiskt.


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv

Rymdspel i VR om något är väl otroligt trött nu. No Man's Sky kanske blir något, men just att sitta i en cockpit i rymden är gjort, gjort, gjort.

Medlem

Hmm, tycker det är rätt märkligt. Köpte PS VR och tyckte att det var rätt värdelöst. Sjukt dålig upplösning, klarade inte riktigt av det. Sen att koppla in 11 miljoner sladdar för att använda det gjorde att jag aldrig tog fram det igen. Körde iofs inte så mycket, testade VR Worlds som var rätt nice, och Resident Evil men det var ju ospelbart i VR.

Kul att det sålts massor, förhoppningsvis innebär det att utveckling fortsätter på PS VR och kanske ser vi en grym version nästa gång Hoppas innerligt!

1
Skriv svar