Actionspel till min 10 årige son

Medlem
Actionspel till min 10 årige son

Tjena min grabb spelar mycket Ps4:a men nu har han börjat tröttna på minecraft, fortnite och legospel. Han började smygspela Spider-man på mitt konto och han verkligen älskar det och är bra på det (åldergränsen skavde lite kan jag säga). Han klarar dom flesta pussel och älskar actionsekvenserna. Nu till min fråga, behver hitta ett nytt spel till honom men har väldigt svårt att hitta ett som är "lagom" inte blodigt men inte för "barnsligt" heller.
Han vill ju såklart ha GTA V, BF V eller CoD men det kommer aldrig hända.
Tar tacksamt emot lite bra tips på ett schysst storydrivet actionspel

Medlem

Ratchet & Clank, Sly Cooper är spel som passar alla åldrar, kan även rekommendera Jak & Daxter spelen men de kan vara rätt så svåra (speciellt Jak 2). Infamous är annars ett spel som är i stil med Spider Man men det verkar ha en ålders rekommendation på 13-14 år.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Ratchet & Clank, Sly Cooper är spel som passar alla åldrar, kan även rekommendera Jak & Daxter spelen men de kan vara rätt så svåra (speciellt Jak 2). Infamous är annars ett spel som är i stil med Spider Man men det verkar ha en ålders rekommendation på 13-14 år.

Ratchet and Clank har vi klarat och det gillade han. ska kolla upp Infamous och Sly cooper!
Tackar

Releasehästryttare

Rocket League
Little Big Planet 3
Don't Starve Together
Warframe

Medlem

Infamous är våldsammare än Spider-Man enligt mig, lite mörkare också.

Är det PS4 som gäller eller? Tänkte när det kommer till tips.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Infamous är våldsammare än Spider-Man enligt mig, lite mörkare också.

Är det PS4 som gäller eller? Tänkte när det kommer till tips.

Yes PS4, kollade upp INfamous och det passar inte riktigt.

Ambassadör
Xbox

Star Wars Battlefront II för MP kanske? Lightsabres och laserpickadoller tar udden av våldet lite men ger trevligt MP. Med tanke på att han var intresserad av BFV/CoD då.


signatur

Jump in.

Releasehästryttare

Själv när man va 10 så spelade man ju Doom...
Jag menar vad är det för fel på detta?

Medlem

Knack 1/2? Lego-spelen? Rayman Legends?


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Ja Infamous är rätt mörk, anledningen till att jag köpte en PS2 var från början Ratchet & Clank men efter att ha spelat Jak & Daxter 2 vart jag ett stort fan av Naughty Dog (kända för Uncharted och The Last of Us). Så om han gillar Ratchet & Clank så kanske Jak & Daxter kan vara värt att kolla in.

Sly Cooper är skapat av Sucker Punch som även gjorde Infamous, Sly spelen vänder sig till barn och det finns även svenskt tal. Har spelat de första två spelen i serien och de är lite mer av ett smygar spel då man ska stjäla saker utan att bli upptäckt.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Ja Infamous är rätt mörk, anledningen till att jag köpte en PS2 var från början Ratchet & Clank men efter att ha spelat Jak & Daxter 2 vart jag ett stort fan av Naughty Dog (kända för Uncharted och The Last of Us). Så om han gillar Ratchet & Clank så kanske Jak & Daxter kan vara värt att kolla in.
https://www.youtube.com/watch?v=NT6t9eRcBqc

Sly Cooper är skapat av Sucker Punch som även gjorde Infamous, Sly spelen vänder sig till barn och det finns även svenskt tal. Har spelat de första två spelen i serien och de är lite mer av ett smygar spel då man ska stjäla saker utan att bli upptäckt.
https://www.youtube.com/watch?v=ycFOZioH9aw

Det enda spel jag fått en "Platinumpokal" på är ett Sly Cooper spel! Säger jag med stolthet 50+ år.😁 Så spela det med sonen!

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Star Wars Battlefront II för MP kanske? Lightsabres och laserpickadoller tar udden av våldet lite men ger trevligt MP. Med tanke på att han var intresserad av BFV/CoD då.

Battlefront är en riktigt bra idé 👍 man tackar. Plus då behöver jag inte köpa ett nytt spel 😁

Inaktiv

Kan rekommendera "Ori and the blind forest" (som dock inte finns till PS4..)

Medlem
Skrivet av anon_1418:

Kan rekommendera "Ori and the blind forest"

Det finns väl inte på PS4?


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Nu vet jag inte om det bara gäller PS4 men de som inte finns där finns annars på PC.

Rocket League
Horizon Zero Dawn
Subnautica
A Hat in Time
Cuphead
Spyro Reignited Trilogy

Typ nu jag skulle också introducera klassiska spel som Heroes of Might and Magic 3, Diablo, Worms Armageddon, Anno 1404 osv. De finns alla på tex gog,com och/eller Steam och de äldre spelen går att köra på vilken dator som helst.

Ökar variationen, och med ex Heroes 3 och Worms kan man spela tillsammans.

Medlem

Tänkte på hur ni har det med bredbandsupkopplingen och medlemsskap. Playstation NOW streamingen har ju just lanserats och att testa gratis massor av spel på en prövoperiod borde väl funka som inspiration iaf.

Skrivet av anon_1418:

Kan rekommendera "Ori and the blind forest"

Instämmer. Fantastiskt!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av marsson90:

Det finns väl inte på PS4?

Mycket riktigt, my bad!

Medlem

Blev Bad Neigbour: Hide and seek 👍

Inaktiv

Scribblenauts men kanske blir svårt då det hänger mycket på att man har ett stort vokabulär av de engelska orden och dess betydelse.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Scribblenauts men kanske blir svårt då det hänger mycket på att man har ett stort vokabulär av de engelska orden och dess betydelse.

Ja det är lite tidigt än om det inte finns svensk undertext

1
Skriv svar