Gratis VR-stöd i nästa No Man's Sky-uppdatering

Robot
Gratis VR-stöd i nästa No Man's Sky-uppdatering

Den andra av tre stora nyheter avttäckt.

#hello-games, #no-mans-sky, #psvr, #steam-vr, #vr


Skribent

Då får man nästan lov att börja lira det igen. Det blev inte många timmar förra gången, men det har ju kommit rejält med nyheter sedan dess.

Inaktiv
Skrivet av Jonny Myrén:

Då får man nästan lov att börja lira det igen. Det blev inte många timmar förra gången, men det har ju kommit rejält med nyheter sedan dess.

Skaffade det igen för någon månad sedan och det är bättre på alla sätt och vis. Ska bli kul att testa det med PSVR

Quake-konnässsör

Kanske värt och prova spelet igen med VR, efter man klarade ut Skyrim VR så har man inte haft något roligt med VR.

Medlem

Fortfarande helt ospelbart, köp ej!


signatur

AYY LMAO

Skribent

Hoppas nu inte VR är någon kortare upplevelse. Skulle lätt kunna börja om spelet bara för att få testa och uppleva allt i VR.


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd
Skrivet av Haziza:

Fortfarande helt ospelbart, köp ej!

Miljontals spelare håller inte med dig.

Senaste 10 åren så är det nog det spel som jag fastnat för mest/längst. Har runt 200 timmar, men har valt att ta ett break för att det helt enkelt kommer bli ännu bättre. Kan väl även tillägga att det inte är helt lätt att tillfredsställa nån som spelat datorspel sedan C64-tiden..

Medlem
Skrivet av Johlor:

Hoppas nu inte VR är någon kortare upplevelse. Skulle lätt kunna börja om spelet bara för att få testa och uppleva allt i VR.

Det är hela spelet, inkl allt extramaterial de släppt (så bilar, under vattnet, etc.)

Inaktiv
Skrivet av Haziza:

Fortfarande helt ospelbart, köp ej!

Handhavandefel. Spelet är kanonbra. Andra eller t om tredje gången jag ser dig skriva detta i en tråd om NMS. Bara scrolla vidare nästa gång. Tack på förhand! / Alla

Skribent
Skrivet av maaex:

Det är hela spelet, inkl allt extramaterial de släppt (så bilar, under vattnet, etc.)

Nice! Vet jag vart jag kommer spendera sommaren


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

<3


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Helt underbart. Har gått och väntat på detta sedan släppet. Jag trodde faktiskt det skulle vara en av de titlar som "lanserade" PSVR på allvar, så jag blev rätt förvånad över att det inte kom (även om det inte utlovats). Kändes så självklart.
Enda problemet är väl att man lär förlora jobbet när man lever inne i hjälmen och inte kan sluta spela. Spelet var ju som bekant grymt härligt redan från början med sin laid-back stil. Inte så mycket innehåll rent storymässigt, inte så mycket variation och rymdstriderna sög, men fantastiskt prisvärt så länge man inte köpte det på Steam.
Med den konstant ökade variation de lagt till, de grafiska förbättringarna och förändringarna i rymd-pangpangandet så lär jag väl bränna bra mycket mer än de 300+ timmarna jag la de första månaderna. Hello Games har verkligen förtjänat en medalj för att de fortsatt jobba utan direkt nya intäkter i form av mikrotransaktioner eller köpe-DLC.

När allt hat kom, så bet de ihop, lärde sig (nästan) att hålla käften (men det hade varit bättre med konstruktiv kommunikation) och levererade, och levererade, och levererade mer. Fantastisk utveckling sedan release jämfört med "konkurrenterna".

Medlem

Och när ska dom fixa VR på PC då? Hade varit en upplevelse att få testa med mitt HTC Vive-headset...


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Redaktör
Skrivet av Dave Lister:

Och när ska dom fixa VR på PC då? Hade varit en upplevelse att få testa med mitt HTC Vive-headset...

Det kommer ju. Steam VR och PSVR är aktuella plattformar.


signatur
Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Och när ska dom fixa VR på PC då? Hade varit en upplevelse att få testa med mitt HTC Vive-headset...

Från artikeln:

"...kan därmed spelas av alla som äger en Playstation VR eller ett VR-headset med Steam VR-stöd."

Medlem
Skrivet av Margy:

Från artikeln:

"...kan därmed spelas av alla som äger en Playstation VR eller ett VR-headset med Steam VR-stöd."

Ah, läste inte noggrant nog då, såg bara Playstation VR först ^^


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Quake-konnässsör

@Dave Lister: Så jekla arg Missade också första gången jag läste.

Medlem

Det är fantastiskt att en del fortfarande är så "sårade" av detta spels historia att de fortfarande måste spy hat över det trots att Hello verkligen gjort allt för att återfå spelarnas förtroende. Inga betal-DLC:er, inga kosmetiska mikrotransaktioner, bara den ena gratis uppdateringen efter den andra samtidigt som betydligt större spel nästan står still och försöker dra in pengar på båda ovan nämnda sätt (Host, Elite Dangerous, host) eller aldrig blir färdiga (Host Star Citizen).

Att folk efter alla dessa år ORKAR fortsätta hata för att de lyckades lura sig själva.

Ni som spelat det på sistone: Själv är jag inte så intresserad av bygg osv. Jag gillade "the zen experience" i originalet, att bara slappa mig fram mot mitten med uppgraderingar på vägen. Går det fortfarande? Är det fortfarande (ett) mål? Eller kräver många uppgraderingar att man bygger en bas med diverse utrustning för att kunna göra diverse grejer som kan göra uppgraderingarna? (Och har rymdfighterna blivit lite/mycket bättre?) Tänkte starta helt nytt och glömma mitt vanliga, tråkiga liv.

Inaktiv
Skrivet av ulrik.borg:

Det är fantastiskt att en del fortfarande är så "sårade" av detta spels historia att de fortfarande måste spy hat över det trots att Hello verkligen gjort allt för att återfå spelarnas förtroende. Inga betal-DLC:er, inga kosmetiska mikrotransaktioner, bara den ena gratis uppdateringen efter den andra samtidigt som betydligt större spel nästan står still och försöker dra in pengar på båda ovan nämnda sätt (Host, Elite Dangerous, host) eller aldrig blir färdiga (Host Star Citizen).

Tyvärr är det så med alla spel har jag märkt. Spelar ingen roll vilken titel det är. Alltid någon som är en "whiny little bitch" vad det än handlar om.

World of warcraft är nog det spel där jag märker sånt mest.
"Fyfan vad det är svårt att geara!" *Blizz gör det aplätt att geara* = "Fyfan vad det är lätt att geara".
"Fyfan vad live är värdelöst! Jag saknar vanilla!" *Blizz skapar classic till alla vanilla-muppar* = "Fyfan vad värdelöst med classic! Kommer vara skit!"

Samma personer alltid. Bittra människor som bara MÅSTE klaga på saker för att må bra själv. Det roliga (sorgliga) är folk som hänger i trådar om ett spel som de uppenbarligen inte spelar mer!? ELLER så kanske de spelar alla spel de klagar på men de tror att deras åsikt spelar roll (fast ingen bryr sig förutom andra whiny bitches) om de klagar som fan helt utan konstruktiv kritik.

Bara att ignorera. Om man har tålamod till det dvs. Vet ju att det finns en del på detta forum som går in och gråter i varenda jävla tråd som handlar om just NMS. *Hello gör en VR-update* "OMG FYFAN VILKEN SKIT JAG GILLAR INTE VR!!!

Synd det inte finns downvote-mechanics här. Om ett inlägg får en viss mängd downvotes får personen en timeout eller nåt.
Hade gjort forumet mycket trevligare imo.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Tyvärr är det så med alla spel har jag märkt. Spelar ingen roll vilken titel det är. Alltid någon som är en "whiny little bitch" vad det än handlar om.

World of warcraft är nog det spel där jag märker sånt mest.
"Fyfan vad det är svårt att geara!" *Blizz gör det aplätt att geara* = "Fyfan vad det är lätt att geara".
"Fyfan vad live är värdelöst! Jag saknar vanilla!" *Blizz skapar classic till alla vanilla-muppar* = "Fyfan vad värdelöst med classic! Kommer vara skit!"

Samma personer alltid. Bittra människor som bara MÅSTE klaga på saker för att må bra själv. Det roliga (sorgliga) är folk som hänger i trådar om ett spel som de uppenbarligen inte spelar mer!? ELLER så kanske de spelar alla spel de klagar på men de tror att deras åsikt spelar roll (fast ingen bryr sig förutom andra whiny bitches) om de klagar som fan helt utan konstruktiv kritik.

Bara att ignorera. Om man har tålamod till det dvs. Vet ju att det finns en del på detta forum som går in och gråter i varenda jävla tråd som handlar om just NMS. *Hello gör en VR-update* "OMG FYFAN VILKEN SKIT JAG GILLAR INTE VR!!!

Synd det inte finns downvote-mechanics här. Om ett inlägg får en viss mängd downvotes får personen en timeout eller nåt.
Hade gjort forumet mycket trevligare imo.

Hah, vilken hycklare du är 👍

Inaktiv
Skrivet av k1ssk1ss:

Hah, vilken hycklare du är 👍

Tack

1
Skriv svar