Gratisvecka i The Elder Scrolls Online mellan 28 mars - 1 april!

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Gratisvecka i The Elder Scrolls Online mellan 28 mars - 1 april!

Har du varit nyfiken på The Elder Scrolls Online? Nu har du chansen att få spela det helt gratis! The Elder Scrolls blir 25 år och firar med att köra en gratisvecka i The Elder Scrolls Online!

Torsdag 28 mars till onsdag 3:e april är det en gratis vecka på alla plattformer (PS4, PC/MAC och Xbox One).

Hur gör man för att kunna spela på denna gratis vecka? Jo, såhär ska du göra:

  1. Navigera till Free for Play sidan

  2. Välj din plattform

  3. Ladda ner spelet till vald plattform

  4. Skapa ett ESO konto och börja spela!

Notera att du måste ha Playstation Plus medlemskap om du spelar på PS4, och Xbox Live Guld medlemskap om du spelar på Xbox One. Något som är bra att veta: spelet är 80GB stort, så se till att ha utrymme på din hårddisk innan du installerar det.

Under gratisveckan kommer du att få tillgång till bas spelet och DLC'n Morrowind, men även få tillgång till prolog questen inför det nya kapitlet Elsweyr!

Och bestämmer du dig för att köpa spelet efter gratisveckan, kommer du att kunna fortsätta där du slutade spela under gratisveckan. Just nu kostar The Elder Scrolls Online 9,99 Euro på steam, 50% rea till 8 april. Då får du även med Morrowind. Är du sugen på kapitlet Summerset så är det också på rea 40% och kostar 11,99 Euro på steam just nu till 2:a april.

Vill du ha någon att spela med under gratisveckan på PC/EU, så finns jag Kristallkrona där som kan hjälpa dig att utforska Tamriel.

Bra saker att hålla koll på:

  • Pågår mellan: torsdag 28 mars - onsdag 1:a april

  • Spelets storlek: Spelet är 80GB (se till att ha utrymme på din hårddisk!)

  • Plattform: PS4 (måste ha PS4 Plus), Xbox One (måste ha Xbox Live Guld) och PC/MAC.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem

Quests inför Elsweyr kommer få mig att logga in igen! Är lika taggad inför varje expansion
Har dock inte vart inne på typ en vecka nu, så hoppas inte min guild har kickat mig xD


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Ambassadör
Xbox

Oh, att man får testa på lite expansionsmaterial gör det ju intressant!


signatur

Jump in.

Medlem

Om man aldrig fastnat för MMOs och ens enda erfarenhet är WoW för massor med år sedan... är det kul? Inga månadskostnader som WoW?


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Om man aldrig fastnat för MMOs och ens enda erfarenhet är WoW för massor med år sedan... är det kul? Inga månadskostnader som WoW?

Spontana svaret är: Nej, då kommer du troligtvis inte finna det roligt. Det går i samma stuk som andra MMOs.

eld
Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Om man aldrig fastnat för MMOs och ens enda erfarenhet är WoW för massor med år sedan... är det kul? Inga månadskostnader som WoW?

Värt att testa!, rätt mycket polish, strider är närmre skyrim än world of warcraft. Dock väldigt mmo-aktigt.

Ingen månadskostnad.

Medlem

Fattade aldrig poängen med ESO. Väldigt få aspekter hos ES serien är anpassade för MMO och loren kändes aldrig tillräckligt stark för att hålla uppe det.

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av Managor:

Quests inför Elsweyr kommer få mig att logga in igen! Är lika taggad inför varje expansion
Har dock inte vart inne på typ en vecka nu, så hoppas inte min guild har kickat mig xD

Eller hur! Ska bli väldigt roligt att spela Elsweyr när det släpps! Nää, det tror jag inte att den har.. det beror på vad för req som din guild har.. de flesta kickar efter 1 månad om man inte loggat in.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av CliQue-SinneD:

Om man aldrig fastnat för MMOs och ens enda erfarenhet är WoW för massor med år sedan... är det kul? Inga månadskostnader som WoW?

Jag gillade det inte i alla fall. Jag gillade City of Heroes när det begav sig, men i övrigt har jag likt dig aldrig fastnat för något MMO. Detta spel var långt ifrån att lyckas ändra på det, tyvärr.

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av Mortaigne:

Oh, att man får testa på lite expansionsmaterial gör det ju intressant!

det ska bli intressant.. jag har än inte kört prolog questen.. upptagen med event.. xD


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av CliQue-SinneD:

Om man aldrig fastnat för MMOs och ens enda erfarenhet är WoW för massor med år sedan... är det kul? Inga månadskostnader som WoW?

Jag har aldrig spelat MMO innan detta. Jag fastnade direkt.. Ingen månadskostnad, man köper spelet en gång. Sedan finns det något som heter ESO+, då får man alla DLC när de släpps plus lite andra XP grejer, crafting bag och andra förmåner. Det kostar 12,99 Euro i månaden om man kollar på steam.

Men jag tycker det är super roligt. Man behöver inte ESO+, basspelet är stort.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av Juel91:

Fattade aldrig poängen med ESO. Väldigt få aspekter hos ES serien är anpassade för MMO och loren kändes aldrig tillräckligt stark för att hålla uppe det.

Man kan inte gilla alla spel!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem

Spelet var väldigt ojämt vid release, nu är det dock ett av de bästa MMOs som finns på marknaden. Har man bara erfarenhet av släppet, så är det väldigt långt från dagens spel.

Inaktiv

ESO är kung, det bästa mmo jag spelat, och jag håller med om att det varit "beige"<=det är färgen......det har sina downsides, speciellt i pvp i Cyrodiil, när allt laggar ur, men i vanliga världen är det bra.

Nu är det skitkul, synd bara att man har 13! characters....hinner inte levla alla.

Medlem
Skrivet av Eight08:

Spontana svaret är: Nej, då kommer du troligtvis inte finna det roligt. Det går i samma stuk som andra MMOs.

Skrivet av eld:

Värt att testa!, rätt mycket polish, strider är närmre skyrim än world of warcraft. Dock väldigt mmo-aktigt.

Ingen månadskostnad.

Skrivet av Sisyr:

Jag gillade det inte i alla fall. Jag gillade City of Heroes när det begav sig, men i övrigt har jag likt dig aldrig fastnat för något MMO. Detta spel var långt ifrån att lyckas ändra på det, tyvärr.

Skrivet av kristallkrona:

Jag har aldrig spelat MMO innan detta. Jag fastnade direkt.. Ingen månadskostnad, man köper spelet en gång. Sedan finns det något som heter ESO+, då får man alla DLC när de släpps plus lite andra XP grejer, crafting bag och andra förmåner. Det kostar 12,99 Euro i månaden om man kollar på steam.

Men jag tycker det är super roligt. Man behöver inte ESO+, basspelet är stort.

Okej tack för alla Svar! Får kanske bli till att testa ändå, om jag kan slita mig från Apex Legends.. -_-


signatur

Ducati Streetfighter 848

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

Idag börjar gratisveckan! Logga in och testa!! Jag kommer att vara inloggad hela kvällen på pc/eu.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Inaktiv

Skulle säga att både ESO och FF XIV skiljer sig mycket från andra MMORPG. Visst i kärnan "springer man mest fram och tillbaka" men världarna i sig och till stort också gameplay (inte alls lika B som i flesta liknande spel) gör att man ändå fastnar och har kul.

Men gillar man att se eftertexter i spel känns det ju alltid fortfarande som en oändligt lång resa för att komma dit (men de finns ju).

1
Skriv svar