Sekiro har en nästan lika stor Steam-premiär som Dark Souls III

Robot
Sekiro har en nästan lika stor Steam-premiär som Dark Souls III
Medlem

Goda nyheter!

Spelet är fruktansvärt bra hittills. Jag tar min goda tid med spelet,kanske inte likt Jocke med Witcher 3 och Red Dead 2 , men nästan, njuter, kollar miljöerna och stressar inte fram. Jisses vilken atmosfär i spelet, helt otrolig. Och musiken är som vanligt underbar.

Vill inte kolla i den stora Sekiro tråden ännu, det blir senare.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Är det sant att spelet är låst till 60fps?

Medlem

@Rasmous: jupp, finns hacks för å kringgå de om man vill dock, ja kör alla spel i 4k så räcker med 60 för mig, så inte testat men ska fungera

Medlem

Måste säga att spelet nästan tar kål på mig, trots att jag är en van Soulsborne-nörd (Platinum i nästan alla spelen)

Närmar mig dock sakta men säkert slutet tror jag, dock har jag nästan gett upp ett flertal gånger och det blir bara svårare och svårare


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

@marsson90:

Spelet är riktigt svårt då och då, blir helt jäkla svett. Har mycket svårare med Sekiro än vad jag hade med Dark Souls(vad jag minns), en del kanske tycker tvärtom.

Ska bli väldigt intressant och se var spelet leder


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av marsson90:

Måste säga att spelet nästan tar kål på mig, trots att jag är en van Soulsborne-nörd (Platinum i nästan alla spelen)

Närmar mig dock sakta men säkert slutet tror jag, dock har jag nästan gett upp ett flertal gånger och det blir bara svårare och svårare

Jösses det skrämmer mig. Första gången jag lirar soulsborne spel och jag går på knäna. Som spoilerfree referens så har jag fått 2 attack stat upgrades varav en var från hirata. Varje miniboss är en mainboss för mig haha. Men har fruktansvärt kul med att explorea och ta mig mellan savepoints.

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Är det sant att spelet är låst till 60fps?

Ja, det verkar stämma. På PC är det 60 fps, på konsolerna ser det ut att variera mellan 30 - 50 fps beroende på konsol, ibland kan det dippa under 30.

FPS PC

00:11 - GTX 1050 Ti
08:38 - GTX 970
13:57 - GTX 1060

FPS konsoler

1
Skriv svar