Firestorm släppt till Battlefield V, Dice redogör för vad som komma skall

Robot
Firestorm släppt till Battlefield V, Dice redogör för vad som komma skall
Medlem

Pacific i höst.

Medlem

Har varit sugen flera månader att shoppa på mig Battlefield 5 till EA Origin men har ännu inte blivit av. Hoppas jänkarna och japsen implementeras snart. För det är väl bara zee Germans och sir English som är spelbara just nu i multiplayer..? Även Ruski patruski vill jag ha med.

:::: EDiT :::: Ser att det är en helikopter i bakgrunden på den översta bilden. WW2 och helikoptrar går väl inte hand i hand... hehe


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Var först osäker om "Awakening the giant" var Operation Barbarossa eller USA vs Japan.
När man däremot skrev "Get ready for a land, air, and sea invasion"

Måste vara Pacifik, Invasionen mot Ryssland var inte så jättemycket i havet(Om man inte räknar med minor, fy fan vad man sänkte skepp med minor i östersjön)

Medlem

Kommer jänkarna våren 2020 då?


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Ser lovande ut

Medlem

Ja i jakten efter nytt folk att köpa deras produkt så verkar dom nästan inte bry sig om bf core players som köper deras titlar och är ute efter kaoset som är 64players conquest battles. Döleds på de 9 maps som dom har nu och verkar som att ytterligare 2 månader iaf till nästa map? och då bara släpp av en karta, seg med ny content.

Medlem

Criterion som gjort BR game modet Den studion som står bakom spel såsom Need for Speed, Burnout, etc Blir intressant...

Skribent
Skrivet av epson55:

Criterion som gjort BR game modet Den studion som står bakom spel såsom Need for Speed, Burnout, etc Blir intressant...

Tror det var dem som byggde systemet för rymdskeppen och fordonen i Battlefront 2 också.


signatur

"Writer and Fighter"

Ambassadör
Xbox

Det är lite, lite långsamt tempo på content-uppdateringarna. Däremot är kvaliteten hög överlag, och Firestorm ser lovande ut.

Dock så är ett helt år innan man lägger till mer än 2 nationer under all kritik. Det är för lite rejält content som maps, factions och dylikt i min mening.
Förmodar att det är kriget i Stilla havet som kommer i höst, och det är efterlängtat. Tycker nog att Sovjet borde kommit däremellan för att hålla ett bra tempo dock.


signatur

Jump in.

Medlem

Får väl hoppas Chapter 5 innehåller Pacific theatern och att de har naval warfare inkluderat.
Ett ww2 Battlefield utan slagskepp, kryssare och ubåtar möjligen hangarfartyg är inget jävla BF i min bok.

Ta ert Combined Arms och Firestorm och släng er i väggen, tack.

Inaktiv

@shortyboj: Ja det är nästan som om man försöker tjäna pengar, förkastligt.

(seriöst dock, känner snarlikt som dig att Dice hamnar längre och längre ifrån det som gjorde de första BF så (subjektivt) bra. Vi får helt enkelt försöka acceptera att man inte längre är spelets huvudsakliga demografi och inse att de försöker tjäna så mycket pengar som möjligt vilket innebär att hoppa på de hetaste trenderna som BR)

Medlem

Jag skulle vilja att man kombinerade BR med Battlefield.
Varför inte ha ett stort slag tex 50vs50 några få revives eller inga revives sen är det slut


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av anon_119148:

@shortyboj: Ja det är nästan som om man försöker tjäna pengar, förkastligt.

(seriöst dock, känner snarlikt som dig att Dice hamnar längre och längre ifrån det som gjorde de första BF så (subjektivt) bra. Vi får helt enkelt försöka acceptera att man inte längre är spelets huvudsakliga demografi och inse att de försöker tjäna så mycket pengar som möjligt vilket innebär att hoppa på de hetaste trenderna som BR)

Fast Bfv är ju de närmsta de äldre titlarna man kommit på länge, men att de inte är som de gamla spelen de får vi bara acceptera.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag skulle vilja att man kombinerade BR med Battlefield.
Varför inte ha ett stort slag tex 50vs50 några få revives eller inga revives sen är det slut

Jag har också tänkt på det!

Tänk dig 50 vs 50; ena sidan skyddar medan andra sidan attackerar. Ett fåtal medics. Man kommer in som full utrustad soldat. Fordon finns. Artilleri finns. Inga revives. Fy fan vad roligt det hade varit!

Matcherna hade gått hur som helst men i dessa fall så spelar man för ett tydligt och gemensamt syfte. Snacka om att få uppleva Normandie, Stalingrad eller andra kända slag eller alternativa slag


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Inaktiv

Körde BR igår och jag är inte imponerad. Det är svårt att se på avstånd vilken typ av ammunition och tillbehör man plockar upp (blir lätt så att man står och lootar i evigheter), många saker flyter ihop och ett snölandskap av kåkar och ladugårdar va inte mycket till skydd. Det finns mycket förbättringspotential och hoppas på att det blir en del förändringar. Jag vill ha lite mer action (pang på).

Medlem

Jag spelade bara lite grann BF2 men har spelat desto mer BF ONE och V. Vad är det för "fel" Dice gör och vad var bättre med dom äldre BF-spelen?

Det jag saknar lite är den fria känslan i dom äldre spelen där man bara kunde ta ett fordon och köra.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag spelade bara lite grann BF2 men har spelat desto mer BF ONE och V. Vad är det för "fel" Dice gör och vad var bättre med dom äldre BF-spelen?

Det jag saknar lite är den fria känslan i dom äldre spelen där man bara kunde ta ett fordon och köra.

1. Mindre och mindre content vid launch, storyn i singleplayer är påhittad!!!!!(inte alltihop men det som är påhittat är som att spotta i ansiktet på de verkliga hjältarna!)
2. Slopandet av test servern där communityn var med och formade spelet
3. Mindre och mindre squads
4. Mindre och mindre frihet när det gäller vapen/loadouts/modding till olika klasser
5. Högre och högre tempo för varje spel
6. Mindre och mindre levolution
7. Mindre och mindre maps?(Osäker på denna men det känns så jämfört med bf3/bf4)
8. "Mainbaser" Där flyg/fordon spawnar och lyfter
9. Inga custom servers!
10. Omöjligt att progressa klasser vid launch om du är maxlevel
11. Vissa assignements är idiotiska och gör i princip att du måste spela dåligt teamplaymässigt för att få dom klara
12. Oändliga matcher pga buggar i vissa gamemodes och om du quitar så förlorar du din progression....


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag skulle vilja att man kombinerade BR med Battlefield.
Varför inte ha ett stort slag tex 50vs50 några få revives eller inga revives sen är det slut

Finns ju "Final Stand" i BFV som funkar ungefär så fast med 32 vs 32.
Blir en "Grand Operation" oavgjord så går det till "Final Stand", inga respawns , inga objectives, det lag som överlever vinner.

Medics kan fortfarande göra revives och Support spelare blir det enda sättet att få mer ammo.
Synd bara att det händer så sällan, sen lanseringen har jag bara spelat "Final stand" 1 gång.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Finns ju "Final Stand" i BFV som funkar ungefär så fast med 32 vs 32.
Blir en "Grand Operation" oavgjord så går det till "Final Stand", inga respawns , inga objectives, det lag som överlever vinner.

Medics kan fortfarande göra revives och Support spelare blir det enda sättet att få mer ammo.
Synd bara att det händer så sällan, sen lanseringen har jag bara spelat "Final stand" 1 gång.

Ja det borde dom utveckla vidare


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Gandy:

1. Mindre och mindre content vid launch, storyn i singleplayer är påhittad!!!!!(inte alltihop men det som är påhittat är som att spotta i ansiktet på de verkliga hjältarna!)
2. Slopandet av test servern där communityn var med och formade spelet
3. Mindre och mindre squads
4. Mindre och mindre frihet när det gäller vapen/loadouts/modding till olika klasser
5. Högre och högre tempo för varje spel
6. Mindre och mindre levolution
7. Mindre och mindre maps?(Osäker på denna men det känns så jämfört med bf3/bf4)
8. "Mainbaser" Där flyg/fordon spawnar och lyfter
9. Inga custom servers!
10. Omöjligt att progressa klasser vid launch om du är maxlevel
11. Vissa assignements är idiotiska och gör i princip att du måste spela dåligt teamplaymässigt för att få dom klara
12. Oändliga matcher pga buggar i vissa gamemodes och om du quitar så förlorar du din progression....

Snodde orden ur munnen på mig. Bra summerat. Känns som att dom går mot åt CoD hållet med serien. Stora kartor med massvis av fordon känns som bortblåst. Trist.

1
Skriv svar