Lo-Fi Games utannonserar Kenshi 2

Robot
Lo-Fi Games utannonserar Kenshi 2

Värt att hålla ögonen på om du gillar vidöppna rollspel och inte är kräsen angående grafik.

#Kenshi, #Lo-fi-games


Medlem

Jag är inte kräsen "backar sakta tillbaka långsamt".

Inaktiv

"Spel X släpptes år Y och ser Z gånger bättre ut än detta!"

Medlem

Men vafan! 258 timmar spelade och försöker besegra Lord Phoenix. Helt uppslukad av detta fantastiska spel men hur ska jag hinna spela Kenshi 2???? Hur som helst, kan varmt rekommendera Kenshi, otroligt välpolerat och vackert spel, gjort av EN kille (+ litet team i slutet av utvecklingen). Se och lär, alla AAA-spel (utom kanske Rockstar...)

Medlem
Skrivet av jesperd:

Men vafan! 258 timmar spelade och försöker besegra Lord Phoenix. Helt uppslukad av detta fantastiska spel men hur ska jag hinna spela Kenshi 2???? Hur som helst, kan varmt rekommendera Kenshi, otroligt välpolerat och vackert spel, gjort av EN kille (+ litet team i slutet av utvecklingen). Se och lär, alla AAA-spel (utom kanske Rockstar...)

Då det tog 12 år för honom att utveckla Kenshi så lär det ta bra lång tid innan han blir färdig med Kenshi 2 ^^
Den ska förvisso använda samma motor (med vissa uppdateringar) vilket kortar ned processen men tror du har gott om tid på dig att spela färdigt Kenshi

Medlem

Ska dom använda samma motor så njaaa, hade velat se lite av en uppfräschning iaf, QOL kunde vara tusen gånger bättre också.

Medlem

Hur kan jag ha missat detta?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Detta är ännu ett spel som visar att grafiken inte behöver vara allt.

I en playthrough så testade jag o försöka bli mästare i martial artist. Det va en väldigt lång resa med mycket förluster men i slutändan så kunde han besegra stora grupper med fiender.

I en annan så hade jag knappt hunnit starta innan jag blev påhoppad av en grupp svältande banditer som slog mig medvetslös varpå en grupp som fokuserar på att skaffa sig slavar hittade mig. Så dom fixade mina skador för att sedan slå mig i kedjor. Därpå började mitt liv som slav...

Allt kan hända i denna värld, på gott o ont

FM-guru
F.d. Sisyr

Gillade inte alls Kenshi. Lite förvånad då jag brukar gilla den typen av spel, men Kenshi föll mig inte alls i smaken. Oh well. Tvåan kanske är mer intressant.

Medlem

detta fast med bättre grafik hade ju varit guld! det är lite knepigt att komma in i, men är rätt fett!


signatur

//monster

1
Skriv svar