Intressanta spelsläpp April -19

Releasehästryttare
Intressanta spelsläpp April -19

April april .. well .. om några dagar..

Här är vad jag har hittat som ser intressant ut denna månaden.

Detta är spel som jag har lagt till på min wishlist av olika anledningar, bara för att spelet är med här betyder inte att det automatiskt kommer bli bra.

Jag kör lönedag till lönedag 25-25 i stället för kalender månad, men om ni vill länka spel så får ni göra hur ni vill.

Alla spel är på Steam om inget annat sägs.

Metaloid : Origin - 28 mars

Metaloid: Origin is an fast-paced gun’n'run 2D platformer. Take on the role of one out of three android warrior's known as “Predator” and dash through 9 different levels in order to save their planet from an robot army led by Lucian Corp.

Vanguard: Normandy 1944 - 5 april

In Vanguard: Normandy 1944 players fight with their squad to survive in hardcore multiplayer combat for historic D-Day objectives on real battlefields.

Havocado - inget exakt datum

Havocado is a silly hyper-speed multiplayer physics fighting game; shoot, punch, drive, and use magic to knock the other players off in a multitude of locations and scenarios.

Deep Diving Simulator - inget exakt datum

Submerge yourself in one of the most immersive diving simulators to date. Gather your gear, choose your diving spot and discover what lies beneath the surface as you venture deep into the unknown.

Operencia: The Stolen Sun - 29 mars (epic store)

Operencia: The Stolen Sun embraces everything you love about classic first-person dungeon-crawlers, enhancing the old-school turn-based RPG experience with modern sensibilities. Gather your team of memorable characters and guide them through a world inspired by Central European mythology, where history meets legend. Unreal Engine 4 powers breathtaking environments, from traditional tombs and dungeons to enchanted castles and a forest made of copper.

Super Meat Boy Forever - inget exakt datum (epic store)

It seems like only yesterday Meat Boy and Bandage Girl were escaping from an exploding laboratory in the sky. Now it’s the current year, and they’ve welcomed their daughter Nugget into the world. Their days enjoying life as a family came to an abrupt end when Dr. Fetus beat the snot out of them with a rusty shovel, and kidnapped Nugget! Now it’s up to Meat Boy and Bandage Girl to rescue their daughter from a lunatic fetus in a jar that can only be described as an incel version of Nikola Tesla.

Glöm ej heller kolla in Fzs egen releaselista på större titlar!

Kommer uppdatera tråden om det är fler spel som får april release.

Som vanligt känner ni som läser att det är nått spel ni vill visa upp för andra Fz läsare som ni är intresserade av så länka dem gärna!

Medlem

Havocado ser ut som en variant av Gang beast som vi tycker om att ha som soff party spel hör hemma och gillas mycket.
Detta ser kul ut också


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Haha hallå, havocado?! Ska jag gamefieras nu?

Inaktiv

Tror jag kommer ha ett öga eller två på dessa ur Aprils repertoar

My Time at Portia
Days Gone
Mortal Kombat 11
Earth Defense Force: Iron Rain
Zanki Zero: Last Beginning
World War Z
FAR: Lone Sails
Dauntless

Medlem
Skrivet av Havocado:

Haha hallå, havocado?! Ska jag gamefieras nu?

Klockrent


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Releasehästryttare
Skrivet av Molotov:

Havocado ser ut som en variant av Gang beast som vi tycker om att ha som soff party spel hör hemma och gillas mycket.
Detta ser kul ut också

Har inte kollat hur Gang beasts ser ut nu (såg det bara när det va nytt) har det fordon och vapen som Havocado kommer ha?
Men ja, det är ju en rippoff annars.

Skrivet av Havocado:

Haha hallå, havocado?! Ska jag gamefieras nu?

Frågan är var ni fick namnet från, kom du på det själv?

Medlem

Bra fiskat, Metaloid ser särskilt intressant ut.

Tack för tipsen!

Skribent

Super Meat Boy Forever ska jag ha! Förmodligen till Switch. Sen väntar jag fortfarande på Forager och Morphies Law, men tveksamt om de släpps i april.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Devan:

Har inte kollat hur Gang beasts ser ut nu (såg det bara när det va nytt) har det fordon och vapen som Havocado kommer ha?
Men ja, det är ju en rippoff annars.

Nej det har inte vapen eller fordon det extra gjorde Havocado mer intressant, ser ju dock ut att inte vara så långt fram i utvecklingen men det ska följas


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Devan: Jag minns inte ens hur jag kom fram till att Havocado var en bra idé, men jag inser ju det nu att det var det. Ska stämma sketan ur det där spelet och sen dra mig tillbaka till en paradisö i Karibien.

Inaktiv

Är det bara jag som har problemet med att det finns för många bra spel så att inspirationen är inte problemet utan snarare tiden..?!

Releasehästryttare
Skrivet av Havocado:

@Devan: Jag minns inte ens hur jag kom fram till att Havocado var en bra idé, men jag inser ju det nu att det var det. Ska stämma sketan ur det där spelet och sen dra mig tillbaka till en paradisö i Karibien.

Namnet låter som ett Rom märke som kommer från Cuba

Medlem

OP har missat en hög med andra spel som är utannonserade för April, så som ANNO 1800, Mortal Kombat 11, Steel Division 2, Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy, World War Z, Imperator: Rome, osv osv

Releasehästryttare
Medlem

World war z 16 april är det enda som jag väntar på.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

UBOAT kommer den 30/4 och är en mix av Ubåts-simulator och man-management spel.
https://store.steampowered.com/app/494840/UBOAT/

Medlem

Ja, verkligen, Steel Division 2 kommer ut i 2 maj istället för i April.
Much lies, very deception, highest deceit. srysrysry ^^

Medlem

Andra expansionen till Grim Dawn -
"Forgotten Gods" släpps 27 mars.
http://www.grimdawn.com/
På steam och gog.
Om ni tyckte D3 var för glatt och barnvänligt får ni nog av ondska och mörker här. Mänskligheten är nästan utrotad och trycker bara i några små utposter. Upptäck gamla krossade riken och onda gudar som aldrig borde släppts lösa.
Om striderna var mer intressanta skulle de nya spelläget vara efterlängtade. Nu känns det som: bättre än crucible men sämre än spelet..

Releasehästryttare

Red dead redemption 2 släng dig i väggen, här kommer Horse Riding Tales - kommer nån gång i april

The horse riding game of your dreams is finally here. Online adventures await!

#1aApril

Releasehästryttare

Mer seriösa nyheter: Ser ut som super meat boy forever har blivit uppskjutet på obestämd tid.

1
Skriv svar