The Legend of Zelda och Crypt of the Necrodancer får ett kärleksbarn

Sida 1 av 1
2019-03-21 20:30
The Legend of Zelda och Crypt of the Necrodancer får ett kärleksbarn
2019-03-21 21:52

Synd bara att sådana här spel är brutalt svåra

2019-03-21 23:48

Haha vad roligt att Nintendo går ihop med indieutvecklare för sånt här!

2019-03-22 07:30
Skrivet av Luftman:

Haha vad roligt att Nintendo går ihop med indieutvecklare för sånt här!

Är väl typ world-first för nintendo att göra något sånt med ett utav deras kärn-IPn typ? Såg mysigt ut iaf!

2019-03-22 07:43
Skrivet av Tamazin:

Är väl typ world-first för nintendo att göra något sånt med ett utav deras kärn-IPn typ? Såg mysigt ut iaf!

Det finns några andra exempel där Nintendo låtit någon studio utanför deras väggar utveckla ett spel. Mario + Rabbids Kingdom Battle är väl det senaste exemplet.

2019-03-22 08:46
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det finns några andra exempel där Nintendo låtit någon studio utanför deras väggar utveckla ett spel. Mario + Rabbids Kingdom Battle är väl det senaste exemplet.

Mmm, och Zelda:Minish cap var väl Capcom?

Dom kräver nog hög kvalité och personligen tycker jag att det är roligt att Nintendo vågar låna ut deras licenser, i alla fall så länge det blir bra

2019-03-22 08:59
Skrivet av Fearnox:

Mmm, och Zelda:Minish cap var väl Capcom?

Dom kräver nog hög kvalité och personligen tycker jag att det är roligt att Nintendo vågar låna ut deras licenser, i alla fall så länge det blir bra

Stämmer bra det! Väldigt fint spel det blev

Jo jag håller med. Visst är det trevligt med ett traditionellt Mario och Zelda 1-2 gånger per generation. Men det finns så mycket man kan göra med de karaktärerna. Redan vid 16-bitars tiden så kom det mycket nytt som Mario RPG, Kart och annat, där Zelda haft sina egna sidospel.

Sida 1 av 1