Recension – Sekiro: Shadows Die Twice

Medlem

Drog till byn och skaffade detta idag. Jisses vad bra det varit hittills av de timmar jag spelat. Jag kommer nog ha svårt att gå tillbaka till tidigare from software spel efter detta. Gillar verkligen djupet i combat systemet. Det har inte gjort sig rättvisa att titta på videos när det kommer till det, då det alltid sett lite enformigt ut, men allt annat än enformigt när man väl sätter sig och spelar


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv

Jag tycker det verkar rätt enformigt än så länge, bara spelat någon timme dock.
Det jag gillade med Dark Souls var att utforska och villa bort mig i världen i ett lugnt tempo. Och att långsamt och metodiskt arbeta mig igenom fienderna. Kanske hitta ett bra ställe och köra invasions tills man tröttnar och sen gå vidare. Detta känns mer som Shadow of Mordor eller något sånt där man går runt och gör stealthkills vilket jag tycker är rätt trist.
Detta känns också mer "speligt" och mer japanskt(såklart). Väldigt orealistisk combat osv. och dramatiska kameravinklar när man avrättar någon vilket paradoxalt nog inte känns lika coolt.
Men kanske kommer in i det snart.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Jag tycker det verkar rätt enformigt än så länge, bara spelat någon timme dock.
Det jag gillade med Dark Souls var att utforska och villa bort mig i världen i ett lugnt tempo. Och att långsamt och metodiskt arbeta mig igenom fienderna. Kanske hitta ett bra ställe och köra invasions tills man tröttnar och sen gå vidare. Detta känns mer som Shadow of Mordor eller något sånt där man går runt och gör stealthkills vilket jag tycker är rätt trist.
Detta känns också mer "speligt" och mer japanskt(såklart). Väldigt orealistisk combat osv. och dramatiska kameravinklar när man avrättar någon vilket paradoxalt nog inte känns lika coolt.
Men kanske kommer in i det snart.

Du ska nog inte jämföra det med DS då det är väldigt olika spel.
Kolla mer på Tenchu i såna fall, då spelet var tänkt som ett Tenchu spel från början.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Gen
Medlem
Skrivet av phi:

Nioh är som Souls-spelen fast på easy mode.

Skrivet av korvmos:

hahaha...noooooo

Jag har varvat DS3 samt Bloodborne 3ggr var och börjat på DS1. Köpte Nioh i förrgår eftersom Sekiro kostar så jävla mycket. Hursomhelst hade jag även spelet på PS4 men har bara kört någon timme där så jag hade ett hum om vad som väntade mig. Lirade några timmar igår och gjorde första två uppdragen samt sidouppdraget på samma ställe som andra uppdraget. Visst, det är lite svårt på sina ställen men ändå inte omöjligt. DS1 är definitivt svårare än Nioh om man jämför.

Så jag skulle nog hålla med @phi gällande de första uppdragen iaf.

Medlem

Jag läste inte på speciellt mycket om spelet innan köp faktiskt. Eftersom hittills har älskat allt från From software.

Saknar dock i Sekiro rollspelsupplägget och att man inte kan få nya vapen och armor och nöta samma fiender tills man från föremålet man önskar.

Annars ett mycket bra spel.

Medlem

Spelat spelet nu och kan säga att jag är väldigt positiv. Spelet skulle jag säga är en blandning mellan Dark Souls 3. For Honor och en skvett Horizon:ZD. Riktigt snyggt, bra optimerat, grymma kontroller och hitboxes.

En bonus är också att man kan spela spelet i originalspråket Japanska vilket bara ökar stämningen i spelet.

Skribent
Skrivet av devilrat:

Till vilken plattform testades spelet?
Med tanke på bilduppdatering så lutar det åt PC-versionen i detta fall, då en snabb googling skvallrar:

According to a report from video game tech analysis site Digital Foundry, Sekiro: Shadows Die Twice runs at an unlocked frame rate between 40 to 60fps, dropping to 30fps during heavy scenes.

Jag kan rapportera att på PC har det vart stabilt för mig i alla fall. Väldigt skönt.
Jag störs inte superofta av framerate-strul, men Bloodborne har jag svårt att uppskatta just på grund av detta. Krav på precision och framerate-problem är en jobbig kombo.

Medlem

Önskar man var bra på spel från From Software, mina skills räcker inte till


signatur
Medlem

Kameran är den värsta fienden i spelet.

Skribent
Skrivet av Achtung:

Kameran är den värsta fienden i spelet.

Överlag en av From Softwares återkommande brister, vill jag påstå.

Medlem

måste säga att jag är besviken på att jag kände inte behovet av att använda prosthetics skills så ofta som jag velat, speciallt på bossar (exkluderat smällare)

har kommit till sista bossen men har tappat lusten att spela mer

123
Skriv svar