Hårdvarurecension: Nintendo Switch

Sida 2 av 2
2019-04-06 04:53

Jag älskar min Switch, men den har ju brister.
Du listar "logiskt att använda" och "snabb uppkoppling (?)" som plus. Märkligt att du missat att lägga bristen på bluetoothstöd, voicecom, chat, ethernet-port, eller lagringsutrymme som minus...

Det negativa
Jag har egentligen inte så mycket att säga vad som är dåligt här.

Wow, ser fram emot nästa recension. 11/10 pluspoäng

2019-04-06 08:12

@xorpen: Jag är fullt medveten om saknaden av bluetooth, lagrinsutrymmet är för litet. Men varför jag inte listade detta som negativt är av två skäl:

1. Bluetooth har jag ingen användning av.
2. Lagringsutrymmet kan utökas.

Och dessutom, mina åsikter är mina åsikter och dina är dina. Du får gärna också skriva om Switchen om du vill.

2019-04-06 10:49
Skrivet av jamaha121:

@xorpen: Jag är fullt medveten om saknaden av bluetooth, lagrinsutrymmet är för litet. Men varför jag inte listade detta som negativt är av två skäl:

1. Bluetooth har jag ingen användning av.
2. Lagringsutrymmet kan utökas.

Och dessutom, mina åsikter är mina åsikter och dina är dina. Du får gärna också skriva om Switchen om du vill.

Det är ändå värt att nämna att en sådan viktig grej inte finns. Allt fler börjar använda saker trådlöst, helt hörlurar, så att behöva släpa med sig ett gäng kåpor med sladd blir ganska tradigt.

Lite som när vi skriver testpiloter så kanske det inte är så viktigt för mig att man inte kan koppla in en nätverkskabel för internet (bara trådlöst). Men när det är en dyr gaming-laptop som oftast en gedigen gamer köper, så är nätverksuttag viktigt så man kan få så bra och stabil uppkoppling som möjligt.

Det man kan göra i en sådan här situation är att påpeka att bluetooth inte finns och att folk får tänka på det, men att det för dig inte är viktigt i sammanhanget för du tycker konsolen är bra ändå.

Värt att tänka på bara!

2019-04-06 16:58

Switch är en underbar konsol.
Inte varit med tidigare en konsol som uppfyller flera behov.
Just att den är bärbar och så lätt att bara vara att ta upp för att spela en snabbis tycker jag är suveränt.
Tex spelar jag dead Cells mycket nu.
Det är ett spel jag aldrig skulle idast sitta och spela på PC eller ps4 men switchen är det lätt att plocka upp och spela, vet inte varför det känns så men nått med switch som bara känns rätt

Sida 2 av 2