Fyra (!) Sniper Elite-spel bekräftade, däribland Sniper Elite 5

Robot
Fyra (!) Sniper Elite-spel bekräftade, däribland Sniper Elite 5

Samt VR-titel, remaster och Switch-debut.

#nyhetstips


Medlem

Pepp för Sniper 5


signatur

I drank what?

Medlem

Trevliga nyheter! Det finns alltid plats för mera stealth-spel.

Sniper Elite på Elite-nivån är äkta spelglädje. 😊

Avstängd

Kan väl lugnt anta att VR spelet kommer till åtminstone PSVR. Vid 5 minuters märket i videon visar dom ju nämligen både PSVR och aim kontrollen.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Sniper Elite serien har varit en personlig favorit i många år. Nu måste jag skaffa vr...

Inaktiv

Tycker det är ganska mediokra spel. Men har kanske spelat fel spel (Sniper Elite V2 på Wii U och III på PS4). Påminner ganska mycket om något IO Interactive hade gjort tidigt 2000-tal.

Medlem
Skrivet av anon_326400:

Tycker det är ganska mediokra spel. Men har kanske spelat fel spel (Sniper Elite V2 på Wii U och III på PS4). Påminner ganska mycket om något IO Interactive hade gjort tidigt 2000-tal.

Håller med, även om jag bara spelat 4:an. Hade höga förhoppningar men efter en sådär 10-12 timmar blev jag bara irriterad över att se samma x-ray-kill igen. Och AI var så jäkla dum att spelet blev inte längre utmanande. Blev oerhört samma hela tiden

Medlem

Sniper Elite 4 var det första spelet i serien som jag lirade och torskade dit kraftigt på de. Vilket stealth spel det var. Sådan underhållning. Mycket bra season pass dessutom. Drygt i att behöva vänta så länge på 5an. Avtäcks 2020 med släpp 2021 kanske. Tungt..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av anon_326400:

Tycker det är ganska mediokra spel. Men har kanske spelat fel spel (Sniper Elite V2 på Wii U och III på PS4). Påminner ganska mycket om något IO Interactive hade gjort tidigt 2000-tal.

Mediokert är en perfekt beskrivning på serien tyvärr. Jag tycker likadant, bortsett från ettan som var helt fantastiskt kul (på sin tid), men mycket av behaget i det spelet låg nog på att det knappt fanns stealth-spel då.

Annars så har serien därefter rört sig emellan "ganska dåligt" och "helt ok" för mig. Jag envisas med att skaffa spelen i alla fall, för jag VILL verkligen att de ska vara bra! För genren är något jag verkligen uppskattar, när den görs rätt!

Fyran var rätt kul ett tag, men man fick väldigt, väldigt lite spel för pengarna, som ofta kändes ofärdigt dessutom.
Jag kände mig i alla fall lurad efter att ha betalat 60 euro för 10-15 timmars speltid på högsta svårighetsgrad (kanske 15-20 till om man siktar på alla achievements eller så), på ganska repetitiva banor med rätt korkad AI som var hur lätt som helst att lura. Spelet var kul och kändes lovande på de första tre-fyra banorna, men sedan gick det käpprätt utför.
Sista banan var speciellt värdelös, jag väntade mig en tuff avslutning på spelet, men det avslutades på ett synnerligen antiklimaktiskt sätt som får ME3's avslut att se ut som ett mästerverk, nästan som att dom inte hann göra klart sista banan och patchade om näst sista för att avsluta spelet! :/

Avstängd
Skrivet av Mirage:

Pepp för Sniper 5

Japp! Jag älskar Sniper Elite & Sniper Ghost Warrior serierna!

Medlem

Hoppas att dom gör så att man får skjuta på annat än bara tyskar. Finska vinterkriget hade varit intressant.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Faktiskt aldrig spelat något av sniper spelen. Vet egentligen inte varför heller, tror de är något som skulle passa mig. Vilket spel ska man hoppa in i? Eller bara köra alla från början?

Medlem

Den enda anledningen till att jag inte spelat dessa spel är pga dom där kamerorna, alltså, hatar att bli fast i massa killcams och sega animationer som man bara inte vill se. Det gäller allt från Heroes of Might and Magic 5 till Final Fantasy till spel som dessa. Eller kan man stänga av dom helt och bara springa och skjuta som i Delta Force?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd
Skrivet av Hipshot:

Den enda anledningen till att jag inte spelat dessa spel är pga dom där kamerorna, alltså, hatar att bli fast i massa killcams och sega animationer som man bara inte vill se. Det gäller allt från Heroes of Might and Magic 5 till Final Fantasy till spel som dessa. Eller kan man stänga av dom helt och bara springa och skjuta som i Delta Force?

Går utmärkt att stänga av dom helt.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Dec
Medlem
Skrivet av Lek3r:

Faktiskt aldrig spelat något av sniper spelen. Vet egentligen inte varför heller, tror de är något som skulle passa mig. Vilket spel ska man hoppa in i? Eller bara köra alla från början?

Jag minns inte de första två spelen (jag tror jag fick krascher i 2:an) och dem har förmodligen åldrats dåligt nu. Om du inte har stora krav så kan du prova dem, men om du tröttnar så kan du prova nästa efterträdare.

Eller, för att spara lite tid så kan du hoppa över de två första och prova 3:an först - om du gillar den så borde du gilla 4:an också, men om du inte gillar 3:an så borde du fortfarande ge 4:an en chans då den har de bästa tekniska aspekterna.

Jag gjorde misstaget att spela 4:an först, och då hade jag höga krav för 3:an som den inte kunde leva upp till.


signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Går utmärkt att stänga av dom helt.

Nice, kanske kollar in S4 då...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar