Testpilot - ROG Delta hade fått Farbror Barbro att jubla

Robot
Testpilot - ROG Delta hade fått Farbror Barbro att jubla

Ett gaming-headset så bra att man knappt tänker på priset.

#rog, #testpilot


Medlem

Tråkigt att det inte är trådlöst. Nästan omöjligt att gå tillbaka till trådat efter ett par år med trådlösa hörlurar.

Medlem

Jag köpte det själv under black friday, men returnerade det direkt.

Klämde för hårt om huvudet, och kändes som att det var dimensionerat för den något yngre gamern.

Iallafall inte ett headset som man kunde ha på sig under längre perioder.

Ljudet var trevligt dock.

Moderator | Testpilot
Skrivet av xermalk:

Jag köpte det själv under black friday, men returnerade det direkt.

Klämde för hårt om huvudet, och kändes som att det var dimensionerat för den något yngre gamern.

Iallafall inte ett headset som man kunde ha på sig under längre perioder.

Ljudet var trevligt dock.

Tråkigt att höra!

Som med allt annat är det där givetvis olika från person till person. För mig, som skrivet i texten, var det precis lagom.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av xermalk:

Jag köpte det själv under black friday, men returnerade det direkt.

Klämde för hårt om huvudet, och kändes som att det var dimensionerat för den något yngre gamern.

Iallafall inte ett headset som man kunde ha på sig under längre perioder.

Ljudet var trevligt dock.

Delta kräver nog lite större huvuden. Passade varken mig eller min kompis riktigt. Strix 700 passade dock väldigt bra!

Medlem

Ser ingen poäng med gamingheadset... Särskilt inte efter Modmic kom till.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dunder:

Ser ingen poäng med gamingheadset... Särskilt inte efter Modmic kom till.

Modmic är jag inte så erfaren med, men menar du något i stil med att man hellre ska köra ett par lurar som generellt är bättre och funkar till "allt"?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Tråddemonen
Testpilot

Har du hört talats om Dennispaketet?

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Modmic är jag inte så erfaren med, men menar du något i stil med att man hellre ska köra ett par lurar som generellt är bättre och funkar till "allt"?

Ja, det är en mikrofon du sätter på hörlurarna, så du kan använda "riktiga" hörlurar och ändå ha en mikrofon på:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?q=mod%20mic&p=2971169

Man får så väldigt mycket sämre ljud i dessa "gaminglurar".


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

KoP
Medlem

Säkert bra ljud men belysning å annat kosmetiskt krimskrams tilltalar mig inte i headset och handkontroller m.m. :/

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dunder:

Ja, det är en mikrofon du sätter på hörlurarna, så du kan använda "riktiga" hörlurar och ändå ha en mikrofon på:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?q=mod%20mic&p=2971169

Man får så väldigt mycket sämre ljud i dessa "gaminglurar".

Så är det ju. Ett par "riktiga"-lurar med egen mikrofon och förstärkare är inget som ett par gaming-lurar kan klå någonsin. Poängen med dessa många gånger är att de ska vara lätta att koppla in och använda, och ge ett någorlunda acceptabelt ljud för gaming. Då gällande kvalité och pris.

Skrivet av KoP:

Säkert bra ljud men belysning å annat kosmetiskt krimskrams tilltalar mig inte i headset och handkontroller m.m. :/

Som nämnt i texten går den att stänga av utan problem, och personligen föredrar jag den så


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kul läsning, men blir inget köp, älskar mina SteelSeries 800. Men måste säga att avskalad design verkar vara en ytterst personlig uppfattning. 😉

Moderator | Testpilot
Skrivet av Leffe76:

Kul läsning, men blir inget köp, älskar mina SteelSeries 800. Men måste säga att avskalad design verkar vara en ytterst personlig uppfattning. 😉

Haha, så är det ju med allt!

Jag tycker ärligt att designen är rätt så avskalad. I en perfekt värld hade loggan gärna fått tas bort, men annars är jag nöjd. Det är inte som många andra lurar som ser ut som en transformer från Michael Bay-filmerna, utan den är väldigt enkel (i mitt tycke). Möjligen att bygeln och huvudbandet kunde ha suttit där som en "halvmåne" eller något likt SteelSeries 800:an, i jämförelse med hur det ser ut nu. Men annat än det, helst om man jämför med många andra gaming-lurar, stilrent.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag bytte ut ett par Philips Fidelio X2 med ODAC+02 hörlursförstärkare samt en Samson Meteor mikrofon mot ett par av dessa Asus ROG Delta.
Overall är jag rätt nöjd med ASUS ROG Delta. Visst är ljudet inte lika bra som min tidigare setup, men det är helt klart godkänt och det bästa headset ljudet jag hört.
Det är samtidigt skönt att slippa alla kablar/förstärkare och en bordsmikrofon som tar upp alla ljud. Modmic har jag inte haft någon bra erfarenhet alls med trots flertalet försöker.
Det negativa med Asus ROG Delta är att passformen är en hit eller miss. Den passar helt enkelt inte alla.
Enligt mig är den värt sitt pris på Ca 1590kr. Men absolut inte 2490kr som den lanserades med.

är väl som alla andra jäkla lurar hålelr max ett år för gamers


signatur

New life, New hope

Medlem

Ända sedan jag började med brusreducerande headset så är det svårt att vara utan. Men gillade designen på dom här.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Så är det ju. Ett par "riktiga"-lurar med egen mikrofon och förstärkare är inget som ett par gaming-lurar kan klå någonsin. Poängen med dessa många gånger är att de ska vara lätta att koppla in och använda, och ge ett någorlunda acceptabelt ljud för gaming. Då gällande kvalité och pris.

Som nämnt i texten går den att stänga av utan problem, och personligen föredrar jag den så

Förstärkare är dock inget måste, det är bara att koppla in i valfri hörlursutgång

Modmic finns nu även i trådlös variant, så det blir ingen extra sladd heller.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

KoP
Medlem
Medlem

Inga lurar har någonsin kommit i närheten av mina nuvarande Astro A50.

Inaktiv
Skrivet av Darkmage1971:

Inga lurar har någonsin kommit i närheten av mina nuvarande Astro A50.

Då är min fråga hur många du har testat efter du skaffade dem

Medlem

@anon_326725: Ett gäng faktiskt eftersom jag letade nya headset till sina söner. I och för sig så låg de flesta i lite lägre prisklasser. Men låt oss iaf säga att de är de bästa jag haft. Å andra sidan är de, de dyraste jag köpt.

Inaktiv

Det är inte bra, jag som har tinnitus blir plågad av det headsetet, sen ska ni väl, i ärlighetens namn skriva att dom sponsar er.

Inaktiv
Skrivet av anon_326443:

Det är inte bra, jag som har tinnitus blir plågad av det headsetet, sen ska ni väl, i ärlighetens namn skriva att dom sponsar er.

Vilket headset rekommenderar du som helt eliminerar tinnitus om jag får fråga?
Sen så är artikeln skriven av en testperson och det framgår tydligt att företaget inte har någon påverkan på recensionen.
Det framgår även nackdelar i recensionen. Tror du att det hade listats några nackdelar om personen fått betalt att endast säga bra saker om hörlurarna?

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Det är inte bra, jag som har tinnitus blir plågad av det headsetet, sen ska ni väl, i ärlighetens namn skriva att dom sponsar er.

Detta brukar komma upp vid dessa artiklar, men det står längst upp t.ex. att det är sponsrat innehåll.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_326443:

Det är inte bra, jag som har tinnitus blir plågad av det headsetet, sen ska ni väl, i ärlighetens namn skriva att dom sponsar er.

Hej!

Som två andra personer redan berättar så står det högst upp i artikeln (och innan man klickar in på den) att det är sponsrat material. Dock har de som bistår med produkten inget inflytande i själva texten utan jag skriver vad jag känner för.

Har du fler funderingar över hur det fungerar är du varmt välkommen att läsa det som står på den här sidan: https://www.fz.se/nyhet/275014-fzs-testpiloter-produkttester-...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sillgam:

Tråkigt att det inte är trådlöst. Nästan omöjligt att gå tillbaka till trådat efter ett par år med trådlösa hörlurar.

Hur bra skulle du säga att trådlösa lurar är i dagsläget, och vad behöver man ligga i för prisklass?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör
Skrivet av anon_326443:

Det är inte bra, jag som har tinnitus blir plågad av det headsetet, sen ska ni väl, i ärlighetens namn skriva att dom sponsar er.

Det står väl klart och tydligt hur testpiloterna fungerar? Om inte - vad behöver göras tydligare?

Så här funkar det: de förser oss med en produkt de vill ha testad av en testpilot, men de har inget inflytande över vad testpiloten skriver. Vill kunden ha positiva omdömen får den se till att skicka bra produkter.

FZ-redaktionen bistår med lite språktips.


signatur
Medlem
Skrivet av xermalk:

Jag köpte det själv under black friday, men returnerade det direkt.

Klämde för hårt om huvudet, och kändes som att det var dimensionerat för den något yngre gamern.

Iallafall inte ett headset som man kunde ha på sig under längre perioder.

Ljudet var trevligt dock.

Mer eller mindre precis min erfarenhet av headsetet. Själv var jag tämligen besviken över ljudkvaliteten som det hypats så mycket runt. Sålde vidare mest för att comforten som var en annan sak som hypats mycket i recensioner jag sett och läst glänste med sin frånvaro. Var verkligen tortyr att använda med glasögon blev det än värre.


signatur

A badly drawn wolf

Moderator | Testpilot
Skrivet av Foolwolf:

Mer eller mindre precis min erfarenhet av headsetet. Själv var jag tämligen besviken över ljudkvaliteten som det hypats så mycket runt. Sålde vidare mest för att comforten som var en annan sak som hypats mycket i recensioner jag sett och läst glänste med sin frånvaro. Var verkligen tortyr att använda med glasögon blev det än värre.

Tråkigt att höra! Allt är ju en smakfråga och vi kommer inte alla tycka likadant Hoppas du hittade något annat som passar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@uberpwnage2.0:
Ja allt passar ju inte alla verkligen. För de som gillar dessa och kan ha dem på huvudet så kändes de verkligen gedigna.
Jag gick totalt bet på att hitta något bättre, utan nöjde mig med mellanmjölk för att få just ett headset - ett Steelseries Arctis Pro blev det till slut.
Kan inte säga att det är bättre, men sitter hyfsat komfortabelt och gör sitt jobb.

Ångrar att jag sålde mina Fidelio X2 som jag hade innan


signatur

A badly drawn wolf

12
Skriv svar