The Division 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Story / Spelare till PS4 / Guide / Frågor

Tråddemonen
Testpilot

Har ordnat en klan på PS4 till FZ. Sök på FragZone och joina bara, klanen är öppen för alla så det behövs inte invitas eller sånt.

Medlem

Grymt! Jag joinar idag👍😊

Gnällkuk

Tips på hur man pillar runt lite med UI från Boomstick Gaming, inte hunnit kika själv men verkar fått bra respons.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hjälpsam video! Tackar

Skägg.
10 Chambers

Kört 3-4 timmar solo och det känns inte lika bullet spongit, bara mellanbossar med mycket armor (som ramlar av) tål ett par magasin bly. Lär bli annorlunda när man kör flera dock.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kört 3-4 timmar solo och det känns inte lika bullet spongit, bara mellanbossar med mycket armor (som ramlar av) tål ett par magasin bly. Lär bli annorlunda när man kör flera dock.

Hur känns presentationen av storyn? (Svårt kanske efter så få timmar?) Märker du någon annan skillnad @Carl Johansson-Sundelius


signatur

Niet.

Tråddemonen
Testpilot

@Carl Johansson-Sundelius: Fanns en artikel på någon spelsida (som jag har glömt) redan vid closed beta där utvecklarna berättade om att 2an skiljer sig från 1an på det sättet, fiender tål mindre skott om de inte bär armor men likaså spelaren för att göra spelet mer utmanande en vad 1an var. Samt en mer risk and reward gameplay när det kommer till att söka skydd samt skjuta vid rätt tillfällen.

Medlem

spelet är fett grymt.

Medlem

@Zimpan: Vacker tråd, herrn! Får se när jag börjar panga loss.

Tråddemonen
Testpilot

@73mpl4R: Tackar! Hoppas du tycker om spelet lika mycket som jag gör! Kul att höra från dig igen btw!

Medlem

Tack detsamma! Blir mycket lurking nu. Körde betan och fick ett gott intryck, men det är väl först i end-game man får veta om de lagt krut på rätt saker. Är lite partisk mot miljön i New York, men jag ska inte avfärda Washington så snabbt!

Medlem

Gött har satt PS4an på att tanka ner men kan inte lira förrän söndag, så går med i klanen när tillfälle ges.


signatur

//mvh

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Theade:

Hur känns presentationen av storyn? (Svårt kanske efter så få timmar?) Märker du någon annan skillnad @Carl Johansson-Sundelius

Snygga mellansekvenser med ens karaktär och mycket förklarande voice acting på väg mot saker. Det är iaf första intrycket.

Skrivet av Zimpan:

@Carl Johansson-Sundelius: Fanns en artikel på någon spelsida (som jag har glömt) redan vid closed beta där utvecklarna berättade om att 2an skiljer sig från 1an på det sättet, fiender tål mindre skott om de inte bär armor men likaså spelaren för att göra spelet mer utmanande en vad 1an var. Samt en mer risk and reward gameplay när det kommer till att söka skydd samt skjuta vid rätt tillfällen.

Låter rimligt!


signatur
Medlem

Soundtracket finns uppe på Spotify nu.
https://open.spotify.com/album/3R5k4e56SgjFyi2H9XrAJk?si=zzWM...

Eller sök på Ola Strandh

Tråddemonen
Testpilot

@Fulci: Får lite DOOM känsla utav Balcony Rotary

Tråddemonen
Testpilot

@73mpl4R: Haha du fär ge spelet en ärlig chans, själv kör jag mycket singleplayer och spelar ganska cinematiskt för att suga i mig omgivningen. Känner att det förhöjer apokalypskänslan i spelet.

Inaktiv
Skrivet av Zimpan:

@73mpl4R: Haha du fär ge spelet en ärlig chans, själv kör jag mycket singleplayer och spelar ganska cinematiskt för att suga i mig omgivningen. Känner att det förhöjer apokalypskänslan i spelet.

Helt rätt. Själv körde jag bara story mode till max level i ettan. Var riktigt nice att insupa hela storyn och bekanta sig med staden.
Sen när man hade levlat klart och var klar med storyn kunde man hänge sig till allt som har med multiplayer att göra till 100%.

Tråddemonen
Testpilot

@anon_326725: Haha precis så jag också valde att spela ut ettan.

Medlem

Tack för att ni lägger ni er tid på den här grymt bra jobbat .

Tråddemonen
Testpilot

@tarantino: Tack själv för ditt deltagande i tråden!

Testpilot

En fråga till er som hänger i tråden:

Jag lirade 1an solo och njöt jättemycket av miljöerna och att hitta de ledtrådar och prylar som fanns spridda över kartan.
Att går runt i snödimman och insupa atmosfären var helt magiskt enligt mig.
Är 2an likadant? Finns det nån vettig singleplay story som man kan lalla runt och mysa med?

Isåfall kommer jag att att skaffa spelet.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

En fråga till er som hänger i tråden:

Jag lirade 1an solo och njöt jättemycket av miljöerna och att hitta de ledtrådar och prylar som fanns spridda över kartan.
Att går runt i snödimman och insupa atmosfären var helt magiskt enligt mig.
Är 2an likadant? Finns det nån vettig singleplay story som man kan lalla runt och mysa med?

Isåfall kommer jag att att skaffa spelet.

Jag kör nästan bara solo och har magiskt kul än så länge.
Miljön är ju mer sommar och övervuxet denna gång med coola vädereffekter, typ regn, dimma eller sol, men jag utforskar så mycket jag kan, det är betydligt mer sådant i detta än förra spelet tycker jag. Mer parkeringsgarage, lägenheter, gränder, tunnlar osv med massa loot, echos, telefoner med inspelade samtal osv, precis som i förra spelet, fast bättre

Tråddemonen
Testpilot

@Harakiri: Oja, 2an är minst lika trevligt att utforska trots att man saknar vintern. Spelare belönas och motiveras allt mer till att ta sig in i byggnader och utforska på egen hand. Det finns lådor med loot överallt i stort sett, även småloot som komponenter och resurser har fått en större betydelse i spelet.

Tråddemonen
Testpilot

Vissa kanske har märkt att det finns achievements i spelet som ger spelare poäng, för olika utmaningar och prestationer. Såg nyss att det finns en del achievements där spelare ska bland annat dansa med varandra.

https://kotaku.com/the-division-2-rewards-players-if-they-dan...

Testpilot
Skrivet av DeFeCT:

Jag kör nästan bara solo och har magiskt kul än så länge.
Miljön är ju mer sommar och övervuxet denna gång med coola vädereffekter, typ regn, dimma eller sol, men jag utforskar så mycket jag kan, det är betydligt mer sådant i detta än förra spelet tycker jag. Mer parkeringsgarage, lägenheter, gränder, tunnlar osv med massa loot, echos, telefoner med inspelade samtal osv, precis som i förra spelet, fast bättre

Skrivet av Zimpan:

@Harakiri: Oja, 2an är minst lika trevligt att utforska trots att man saknar vintern. Spelare belönas och motiveras allt mer till att ta sig in i byggnader och utforska på egen hand. Det finns lådor med loot överallt i stort sett, även småloot som komponenter och resurser har fått en större betydelse i spelet.

Supergött!
Tack för infon , precis vad jag ville höra!
Dags o dra fram mitt Mastercard och hosta upp stålarna

Jag är gräsänkling på fredag , pepp för en perfekt kväll.

Tråddemonen
Testpilot

@Harakiri: Låter som en underbar plan!

Medlem

Har de piffat upp ai'n sedan betan?
Såg mindre roligt ut när spelare från betan stod still och ai'n bara sprang runt/förbi dem.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Det märks att spelet är gjort utav svenskar

https://i.imgur.com/8BWNFOE.jpg

Haha, jo, såg den där på ett annat ställe under Betan
Väntar på nytt grafikkort (och med det kod för spelet), sen blir det att spela av (men då såklart för PC)!


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Tråddemonen
Testpilot

@Dave Lister: Haha den stod ut ganska mycket i en apokalyps, hittar du mer svenska referenser så dela gärna med dig hör i tråden!

Tråddemonen
Testpilot

@egg1: Tycker NPCerna har varit extremt smarta och utmanande i jämförelse med första spelet. De spelar försiktig och blir snabbt aggressiva när spelarna visar sig svaga.

Skriv svar