Anthems elaka PS4-bugg ska mosas nästa vecka

Robot
Anthems elaka PS4-bugg ska mosas nästa vecka

Bioware: “Inga konsoler har skadats”.

#anthem, #bug, #ps4


Gnällkuk

Man utvecklar ett spel i 5-6 år och släpper det sedan i alpha-stadie. En så pass grav bugg som gör att konsolerna tvärdör i kombination med en myriad av alla andra problem får en ju verkligen att undra om speltestandet bestod av en person? En tråd blossar upp pår Reddit som belyser problemet och ett par dagar senare har man identifierat flertalet av dessa problems källor och säger sig ha täppt till dessa. Två dagar alltså, men de lyckades inte hitta dessa under hela utvecklingsperioden?

Samma sak med det som ska åtgärdas i patchen som kommer 12/3, det är liksom så mycket som inte ens jag skulle klassa som beta-buggar. Jag har fortfarande haft kul med spelet, alla buggar till trots men blir ändå rätt häpen över hur det kan vara så otroligt mycket skräp med spelet.

Bethesda kan ju åtminstone skylla på att man har en motor från finska vinterkriget, Frostbite 3 är inte riktigt lika omodern... Hur kan det ha gått så snett? BioWare måste varit extremt medvetna om att spelet var långt från release-skick när det släpptes...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Its like Fallout 76 all over again

Medlem

Aldrig spelat ett spel med så många buggar(som jag märkt av) men visst är väl nice när bug gör en till en Legendary Ranger GS: 542 men flesta buggar har bara drivit en till vansinne....

1
Skriv svar