Rykte: Xbox Game Pass kommer inte till Switch "inom en nära framtid"

Robot
Rykte: Xbox Game Pass kommer inte till Switch "inom en nära framtid"
Inaktiv

Så länge Microsoft delvis försöker kränga hårdvara tror jag inte de kommer lansera på direkta konkurrenter. Men med tanke på hur det gått för Xbox One kanske det vore den bästa vägen att gå och försöka bli först av de tre att ta "Netflix" steget fullt ut och försöka bli stora där.

Ambassadör
Xbox

Innan Xbox Game Pass kan komma till Switch så måste ju xCloud vara igång så att streamingen fungerar. Det är den ju inte ännu, så det har ju aldrig varit tal om närtid?

Jag gissar på nästa år. xCloud tests drar igång i år och sedan får vi se hur fort det kan vara up and running.


signatur

Jump in.

Medlem

Microsoft har ju velat ersätta hårdvara med streaming redan inför nuvarande generation. Så det är ingen högoddsare att de kommer satsa oerhört mycket på att lansera sin streaming tjänst. Mer än de kommer lägga på framtida hårdvara, för den vill de helst slippa. Förutom max en liten billig streambox med kontroll support.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Innan Xbox Game Pass kan komma till Switch så måste ju xCloud vara igång så att streamingen fungerar. Det är den ju inte ännu, så det har ju aldrig varit tal om närtid?

Jag gissar på nästa år. xCloud tests drar igång i år och sedan får vi se hur fort det kan vara up and running.

Tror också det är relaterat till xcloud och xcloud kräver gamepass

1
Skriv svar