Ett nytt hopp? Chris Avellone har arbetat med Respawns Star Wars-spel

Robot
Ett nytt hopp? Chris Avellone har arbetat med Respawns Star Wars-spel
Skägg.
10 Chambers

Som vi sa på redaktionen, vilket spel med fler än tio sidor manus har Chris Avellone inte arbetat med?


signatur
NuZ
Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Som vi sa på redaktionen, vilket spel med fler än tio sidor manus har Chris Avellone inte arbetat med?

Dock blir ju spelen han arbetar med bra storymässigt också. Kanske inte alltid roliga, bra och med fantastisk gameplay. Men storyn går ju inte att säga det är dåligt.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Respawn har visat att dom är en kraft att räkna med. Köplusten slår till redan nu.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ett star wars spel med Apex gameplay? Kommer aldrig bli en hit när det kommer till storytelling. Så har inte speciellt höga förväntningar då Respawn inte visat att de kan designa sådana spel tidigare. Det har alltid varit action shooters.

Folk hyllar bioware för att de är bra på spel med storytelling .Vilket de också är. Men se vad som hände när de tvingades arbeta på ett spel utanför deras comfort zone. Vi fick avskrädet Anthem. Kan bli samma sak här när Respawn ska göra något de inte har erfarenhet av. Ett annat tecken på det är att EA har stängt ned alla andra projekt som varit ordentliga RPGs i starwars universat. Att Respawns projekt lever kan tyda på att det gillas av EAs smaklösa och giriga chefer vilket kommer bli till skit för majoriteten av oss som är ute efter saftig storytelling framför mindless action och mikrotransaktioner.

Medlem

Man kan inte polera en bajskorv


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Man kan inte polera en bajskorv

Ingenting är omöjligt!, Du får testa vettja, se bara till att du inte är lös i magen!! X)

Medlem

Ännu ett skitspel med bra story


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Man kan inte polera en bajskorv

Nej, men du kan rulla den i glitter!

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Man kan inte polera en bajskorv

Inte?

https://www.youtube.com/watch?v=yiJ9fy1qSFI

Medlem

Jag går frenzy fram till 21 full av hype. Bara för att få reda på att nya VTM är ännu ett kortspel.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Köplusten slår till redan nu.

Känns det inte lite konstigt att tänka så, du vet ju inget om spelet alls?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skrivet av Hipshot:

Känns det inte lite konstigt att tänka så, du vet ju inget om spelet alls?

Om jag har läst två böcker av Stephen King tidigare som jag tycker är bra, är sannolikheten att den tredje också kommer vara bra. Samma gäller här, men det tror jag att du förstod redan när du läste vad jag skrev.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Om jag har läst två böcker av Stephen King tidigare som jag tycker är bra, är sannolikheten att den tredje också kommer vara bra. Samma gäller här, men det tror jag att du förstod redan när du läste vad jag skrev.

Heh, jo jag förstod precis. Men det är typ lite sådant tänk som gör att kvaliten kanske inte alltid hålls uppe, det är en längre diskussion, vi kan lämna detta.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skrivet av Hipshot:

Heh, jo jag förstod precis. Men det är typ lite sådant tänk som gör att kvaliten kanske inte alltid hålls uppe, det är en längre diskussion, vi kan lämna detta.

Det kan jag hålla med om, men jag tror att naiviteten jag ibland håller fast vid handlar mycket om önsketänkande.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar