Quiz - Spelmiljöer från verkligheten!

Robot
Quiz - Spelmiljöer från verkligheten!

Paris, Detroit och lilla Stockholm, idag ställer vi dina globetrotter-kunskaper på prov.

#quiz, #spelmiljöer


Tråddemonen
Testpilot
Medlem

11 av 11. Killen med koll här.

Medlem

10/11

Bonusfrågan var klurig.

Gen
Medlem

7/11

Hade nog fel på bonusfrågan.

Gnällkuk

Aldrig hört talas om spelet dubbelmoral, vilken miss!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det är nog första gången jag fått full pott, men jag fick gissa på dubbelmoralen

Medlem

Mind blown!

Har haft en stark minnesbild av Dubbelmoral, specifikt köttbullskastandet, och har senaste 8 åren försökt hitta det - utan lycka då jag inte hade någon aning om vad det hette.
TACK FZ! Många års av sökande är äntligen till ända!

Medlem

Fan. Missade Detroit Become Human annars hade jag fått 11/11.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av tedacious:

Mind blown!

Har haft en stark minnesbild av Dubbelmoral, specifikt köttbullskastandet, och har senaste 8 åren försökt hitta det - utan lycka då jag inte hade någon aning om vad det hette.
TACK FZ! Många års av sökande är äntligen till ända!

Kul! Det var Jakob på 99.se som bidrog med den frågan faktiskt.


signatur
Medlem

Missade bilspelet, nåja.

Backloggens befriare

Haha! Dubbelmoral har man lirat rätt många timmar som liten knådd!

Hade det hänt idag hade moralpanik spridit sig snabbare än Fortnight!


signatur

Ad hoc addendum

Inaktiv

Dubbelmoral!

Gå hem och läs! PLING

Medlem
Skrivet av tedacious:

Mind blown!

Har haft en stark minnesbild av Dubbelmoral, specifikt köttbullskastandet, och har senaste 8 åren försökt hitta det - utan lycka då jag inte hade någon aning om vad det hette.
TACK FZ! Många års av sökande är äntligen till ända!

Precis samma sak här, tack!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

11/11 Korrekta svar!
Din lilla globetrotter!

Första gången full pott, woohoo!

Skrivet av trickeh2k:

Aldrig hört talas om spelet dubbelmoral, vilken miss!

Spelade sönder det på en polares storebrorsas McIntosh när tiden begav sig på 198090. Underbart lir


signatur

I drank what?

Medlem

9/11 Korrekta svar!
Din lilla globetrotter!

kan mina miljöer. barnspelet har ja aldrig hört talats om dock ✌

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: "Kastar kötbullar".... inte säker på om det är stavfel eller om det var en medveten ordlek på grund av tjötet som kommer från mamman.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers

@conthox: Stavfel, men kul twist!


signatur
Medlem

Har ju för bövelen pluggat i Lund över 5 år. Hur kan jag ha missat dubbelmoral. Vilket år är det från?

Medlem

11/11, chansade på två och hade lite tur.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Förklarar saken

Skägg.
10 Chambers

Bakgrunden till bonusfrågan: sjukt många spel med verklighetsbaserade miljöer som hade inspirationen i namnet.


signatur
Medlem

11/11! Det här var mitt quiz (äntligen)! Men många hade många rätt så var väl ganska lätt 😉 gissade bara på frågan om spelet Dubbelmoral, aldrig hört talas om, kändes som det var 50/50 eftersom man fick hint om känd pluggarstad.

Inaktiv
Medlem

5/11 borde vidga vyerna utanför chartermålen. Ha! Jag har inte ens flugit så jag tar det som en komplimang.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av laban005:

11/11! Det här var mitt quiz (äntligen)! Men många hade många rätt så var väl ganska lätt 😉 gissade bara på frågan om spelet Dubbelmoral, aldrig hört talas om, kändes som det var 50/50 eftersom man fick hint om känd pluggarstad.

Trodde ändå att det skulle vara ganska svårt.


signatur
Medlem

11/11 Korrekta svar!
Din lilla globetrotter!

Too easy**!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Trodde ändå att det skulle vara ganska svårt.

Du får gärna intyga att det var jävligt svårt så har jag ännu större anledning att vara stolt 😉

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av laban005:

Du får gärna intyga att det var jävligt svårt så har jag ännu större anledning att vara stolt 😉

Det var svårt, bara 3 % som fått full pott.


signatur
12
Skriv svar