Nu kan du spela Doom 3-demot i din webbläsare

Sida 1 av 1
2019-02-27 14:31
Nu kan du spela Doom 3-demot i din webbläsare

Om du fortfarande funderar på att köpa Doom 3 behöver du inte jaga efter en cd-skiva med demot.

#doom-3


2019-02-27 15:14

Lite sjukt det här på ett vis. Doom 3 höll verkligen på att smälta min stackars dator när det kom...och nu går det att spela i webbläsaren XD

Tekniken går verkligen framåt

2019-02-27 15:38

Jag mins att min dator pajade när tre lampor korsade varandra i D3 när det kom. Blev en dyr historia.

2019-02-27 15:51

Jag kommer inte ihåg hur D3 slutade

2019-02-27 15:53
Skrivet av Johlor:

Lite sjukt det här på ett vis. Doom 3 höll verkligen på att smälta min stackars dator när det kom...och nu går det att spela i webbläsaren XD

Tekniken går verkligen framåt

Finns snyggare spel på mobilen idag.

2019-02-27 15:54

Bring fil arkivet back ...

2019-02-27 15:58
Skrivet av baxtex:

Finns snyggare spel på mobilen idag.

haha vad hade vi för mobiler då? Nokia 3110?

2019-02-27 16:14
Skrivet av Johlor:

haha vad hade vi för mobiler då? Nokia 3110?

Bra fråga

Nokia 6630 bland annat.

2019-02-27 16:17

Om man fortfarande har problem att avgöra om man ska köpa Doom 3 behöver man nog hjälp med att fatta beslut känner jag...

2019-02-27 16:46
Skrivet av Lord Pingu:

Jag kommer inte ihåg hur D3 slutade

då är det dags att spela om det.

2019-02-27 17:52

Fan vilken härlig nyhet ändå. När spelade man senast en tvättäkta demo, liksom? Varför går det inte till såhär längre?

Förr tankade man hem demo, (eller längre bak, man fick det på skiva till sin favorittidning) och fick en riktigt försmak på vad man skulle punga ut sin surt förvärvade sommarjobbslön.

Jag gillar hur det var, spelutvecklare fick faktiskt lov att släppa en bra produkt för att det skulle sälja.

2019-02-27 19:45

Jag köpte även Expansion Pack till DOOM 3, "Resurrectioen of Evil".

2019-02-27 20:18
Skrivet av pixelshader:

Fan vilken härlig nyhet ändå. När spelade man senast en tvättäkta demo, liksom? Varför går det inte till såhär längre?

Förr tankade man hem demo, (eller längre bak, man fick det på skiva till sin favorittidning) och fick en riktigt försmak på vad man skulle punga ut sin surt förvärvade sommarjobbslön.

Jag gillar hur det var, spelutvecklare fick faktiskt lov att släppa en bra produkt för att det skulle sälja.

Förr var synligheten så dålig för nya spel så demo cds var ett bra komplement för ökad synlighet och därigenom ökad försäljning.
Idag är synligheten mycket större för spel av rimlig kvalitet och det finns så många olika alternativ att nå ut. Så idag är demo bara vad man alltid trodde det va, ett sätt att utvärdera spelet vilket är väldigt riskabelt, tyvärr.
Bygg hype för spelet på andra sätt samtidigt som man minskar risken och sparar pengar genom att skippa att utveckla ett demo.

2019-02-27 20:48

Alltså, det här såg så galet bra ut när det kom. Lamorna som fick ljuskäglorna att gunga, vad man gapade. Minns hur vi satte det på omslaget av magasinet PC Gamer, med relieftryck, eller mattlack mixat med glanslack och allt vad det var. Glory days. Sen var ju spelet halvdant men...

2019-02-27 21:16
Skrivet av pixelshader:

Fan vilken härlig nyhet ändå. När spelade man senast en tvättäkta demo, liksom? Varför går det inte till såhär längre?

Förr tankade man hem demo, (eller längre bak, man fick det på skiva till sin favorittidning) och fick en riktigt försmak på vad man skulle punga ut sin surt förvärvade sommarjobbslön.

Jag gillar hur det var, spelutvecklare fick faktiskt lov att släppa en bra produkt för att det skulle sälja.

För dyrt.

Både Steam och Epic games erbjuder ju returer så man kan ju spela 2h av spelet om man vill.

2019-02-27 23:50
Skrivet av Joakim Bennet:

Alltså, det här såg så galet bra ut när det kom. Lamorna som fick ljuskäglorna att gunga, vad man gapade. Minns hur vi satte det på omslaget av magasinet PC Gamer, med relieftryck, eller mattlack mixat med glanslack och allt vad det var. Glory days. Sen var ju spelet halvdant men...

Klart en av mina absoluta favoritframsidor på tidningen. Var alltid imponerad när man såg relieftryck och den lyxiga glansiga känslan.

2019-02-28 05:58
Skrivet av Joakim Bennet:

Alltså, det här såg så galet bra ut när det kom. Lamorna som fick ljuskäglorna att gunga, vad man gapade. Minns hur vi satte det på omslaget av magasinet PC Gamer, med relieftryck, eller mattlack mixat med glanslack och allt vad det var. Glory days. Sen var ju spelet halvdant men...

Doom 3 halvdant? Har du inte druckit färdigt starkglöggen än?

2019-02-28 08:22
Skrivet av Joakim Bennet:

Alltså, det här såg så galet bra ut när det kom. Lamorna som fick ljuskäglorna att gunga, vad man gapade. Minns hur vi satte det på omslaget av magasinet PC Gamer, med relieftryck, eller mattlack mixat med glanslack och allt vad det var. Glory days. Sen var ju spelet halvdant men...

Ja, det var helt sjukt när man såg första bilderna. För att inte tala om det där tech-demot där man gick i korridoren och kunde få lampan att gunga och SKUGGORNA RÖR JU PÅ SIG!!!111

Visst, man var yngre, men inte fan blir man lika impad av alla framsteg som görs idag. Kanske var det så att det var större, tydligare kliv som gjordes då och lite av det som görs idag måste man vara ingenjör för att fatta

2019-02-28 13:09
Skrivet av Zidious G:

Doom 3 halvdant? Har du inte druckit färdigt starkglöggen än?

Jag håller med honom. Spelet var tekniskt imponerande men som alla annat Id gjorde efter att Romero stack så kändes det som att teknik var allt dom brydde sig om.

Har flera gånger på senare tid tänkt ge det en ny chans men varje gång jag kollar på screenshots eller gameplay på youtube känner jag bara för att spela Doom 2016 igen.

2019-02-28 13:29
Skrivet av MaxWarp:

Jag håller med honom. Spelet var tekniskt imponerande men som alla annat Id gjorde efter att Romero stack så kändes det som att teknik var allt dom brydde sig om.

Har flera gånger på senare tid tänkt ge det en ny chans men varje gång jag kollar på screenshots eller gameplay på youtube känner jag bara för att spela Doom 2016 igen.

Grejen med DOOM var väl att det faktiskt försökte sig på en story och något djupare. Minns hur det skrevs om att de tagit in skräckfilmsförfattare för manus. så jag tror faktiskt att de försökte och brydde sig om mer än tekniken den gången. Dessvärre så var det nog kompetensen som blev problemet, då. ID var duktiga på det tekniska, men att sy ihop en story och bygga sitt spel runt det....där blev problemet.

Jag gillade det ändå, och co-op på xbox ar fantastiskt roligt

Sida 1 av 1