Monkey Island-skaparens äventyr Thimbleweed Park gratis just nu

Robot
Monkey Island-skaparens äventyr Thimbleweed Park gratis just nu

Ladda ner utan kostnad, till och med 7 mars.

#gratis, #thimbleweed-park, #äventyr


Medlem

Hahaha, jag är så jävla dum i huvudet o hatar EPiC (vägrar deras launcher) att jag kommer betala cash för spelet via Steam istället. Tur att man kan garva åt sig själv.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

@CARTMAN: Samma här, det är värt att betala för att slippa Epic och deras Kinesiska overlords.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Undrar hur många som är som jag. Jag har claimat flera av spelen, men inte laddat hem Launchern. ☺️

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Hahaha, jag är så jävla dum i huvudet o hatar EPiC (vägrar deras launcher) att jag kommer betala cash för spelet via Steam istället. Tur att man kan garva åt sig själv.

Kan du förklara för en oinsatt vad som är fel med deras launcher?
Jag hade inget konto på Epic innan detta, men efter att ha registrerat mig, laddat hem launchern och installerat spelet så kunde jag inte se några problem med det? Verkade funka fint.

Medlem
Skrivet av explorer:

Kan du förklara för en oinsatt vad som är fel med deras launcher?
Jag hade inget konto på Epic innan detta, men efter att ha registrerat mig, laddat hem launchern och installerat spelet så kunde jag inte se några problem med det? Verkade funka fint.

Det handlar väl om lojalitet i slutändan.
Steam kom, folk hatade det men börjar nu gilla det.
Ju fler launchers ju jobbigare blire det till slut.
Epic, Origin, Steam, GOG.. Ja, det finns flera .. Skönt att bara hålla sig på en plattform.
Dessutom när man börjar bygga upp en friend list och ha samma människor på flera plattformar kan det bli lite konstigt.

Medlem
Skrivet av explorer:

Kan du förklara för en oinsatt vad som är fel med deras launcher?
Jag hade inget konto på Epic innan detta, men efter att ha registrerat mig, laddat hem launchern och installerat spelet så kunde jag inte se några problem med det? Verkade funka fint.

Jag vill ha allt samlat till mitt Steam bibliotek. Finns spelet dit så köper jag det där så jag kan ha Steams alla funktioner och statistik som jag flitigt använder. Sedan avskyr jag EPiC som knuffar sig in på marknaden och slänger högar med cash till företag och snor åt sig exklusiva spel. Tycker verkligen inte om den taktiken. De snodde The Division 2, Metro Exodus, 4 säsonger av The Walking Dead är borta från Steam. I min ilska vägrar jag därför deras launcher. Hehe. Vet att många tycker det är helt galet men detta är viktigt för mig.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Underbart spel, det här måste alla köra igenom!

Medlem

En stor anledning till att jag länge avstod från att använda Steam var kravet på att vara Online, idag 2019, är det inte längre försvarbart att inte ha detta som alternativ för spel som inte är MP. Epic har inget stöd för detta, för att spela spelen så måste man vara uppkopplad annars vägrar spelet starta.

Nu har jag dock haft Epics launcher installerad långt innan de erbjöd spel gratis, som Unreal Tournament fan så kunde jag inte motstå frestelsen att köra det senaste UT (som jag finner betydligt mer intressant än Quake Champions) men jag har full förståelse för de som inte är sugna på att installera den. Den funkar dock utan större problem, som sagt enda nackdelen är kravet på att man måste vara uppkopplad.

Gillar inte heller hur Epic använder pengar för att få exklusiva spel från andra, det drabbar inte bara Steam utan även andra siter som GoG.

Gnällkuk

Härligt! I artikeln står det att det är fram till 7:e januari, verkar vara svårt med månader på sistone


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Antagligen beror det på att man glömt att ändra datumet, eftersom det pågått ett tag nu att Epic släpper gratis spel med jämna mellanrum så har man nog bara bytt ut vissa ord i artikeln, lätt hänt att man då missar ett visst datum.

Fan va gott, blir o tanka hem ikv!

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Härligt! I artikeln står det att det är fram till 7:e januari, verkar vara svårt med månader på sistone

HAHA. då var det inte bara jag som reagerade över datumet ^^


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

@CARTMAN: Samma här, det är värt att betala för att slippa Epic och deras Kinesiska overlords.

Vilken härlig logik.
Hata på epic games, men har inga problem med att stödja utvecklaren (fast på en annan plattform) som sålt sin själ och ger ut spelet hos epic mot betalning?? Att mao stödja en utvecklare som gjort deals med epic, dubbelmoral.

Medlem

Har det redan på GOG men riktigt trevligt oavsett. Kan starkt rekommendera det för alla som gillar peka-och-klicka

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

@CARTMAN: Samma här, det är värt att betala för att slippa Epic och deras Kinesiska overlords.

Tycker launchen är helt ok men misstänksam mot Tencent och vad de gör med användardata. Blir nog ändå att ladda ner och testa. Är det kul, köper jag nog till Ios.

Medlem
Skrivet av ebackman2:

Vilken härlig logik.
Hata på epic games, men har inga problem med att stödja utvecklaren (fast på en annan plattform) som sålt sin själ och ger ut spelet hos epic mot betalning?? Att mao stödja en utvecklare som gjort deals med epic, dubbelmoral.

Utvecklarna har fått pengar för att "sälja sin själ". Min är också till salu, men till ett högre pris än ett gratis Thimbleweed Park.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Gratis på Epic store just nu*

Hoppades att det var till Switch

Medlem

När jag ser bilder på detta spelet så brukar jag tänka på ett favorit spel som jag hade till NES när jag var liten.
Maniac Mansion.
Inte så konstigt dock eftersom det är samma skapare.
Sen fick jag ännu mer nostalgiska vibbar när jag går in på Epic Store och läser detta på en av bilderna: "For a good time - Edna 3444"


signatur

ゼルダの城

Medlem

Klurat på att prova det här ända sedan det kom (som gammal fan av old school-äventyrssspel). Så det här erbjudandet passade ju alldeles utmärkt. Epics "gratisspel" har ju varit rätt awesome hittills. Hade aldrig testat det fantastiska Subnautica annars.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag vill ha allt samlat till mitt Steam bibliotek. Finns spelet dit så köper jag det där så jag kan ha Steams alla funktioner och statistik som jag flitigt använder. Sedan avskyr jag EPiC som knuffar sig in på marknaden och slänger högar med cash till företag och snor åt sig exklusiva spel. Tycker verkligen inte om den taktiken. De snodde The Division 2, Metro Exodus, 4 säsonger av The Walking Dead är borta från Steam. I min ilska vägrar jag därför deras launcher. Hehe. Vet att många tycker det är helt galet men detta är viktigt för mig.

OK, förstår jag det rätt att du önskar att Steam ska ha monopol på spelmarknaden för PC och att inga andra tjänster ska finnas som konkurrenter?
Det är alltså inte själva tjänsten eller launchern som är dålig, utan mer det faktum att det inte är Steam.

Skrivet av explorer:

OK, förstår jag det rätt att du önskar att Steam ska ha monopol på spelmarknaden för PC och att inga andra tjänster ska finnas som konkurrenter?
Det är alltså inte själva tjänsten eller launchern som är dålig, utan mer det faktum att det inte är Steam.

När skrev han det? Aldrig så vitt jag kan se. Han vill bara att spelen ska finnas på Steam också men bryr sig inte var annars de finns. Inte så konstigt att föredra en viss platform om man gillar dess funktioner kan jag tycka.


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem
Skrivet av explorer:

OK, förstår jag det rätt att du önskar att Steam ska ha monopol på spelmarknaden för PC och att inga andra tjänster ska finnas som konkurrenter?
Det är alltså inte själva tjänsten eller launchern som är dålig, utan mer det faktum att det inte är Steam.

Absolut inte. Som jag skrivit tidigare i andra trådar så önskar jag att t.ex. Metro Exodus säljs på alla plattformar så vi gamers kan välja våran favorit launcher. Steam är min absoluta favorit där jag äger 421 spel och föredrar att ha allt samlat där. Jag använder även deras olika funktioner och statistik mycket. Lägger upp bilder och så.

Skrivet av SID 6.7:

Utvecklarna har fått pengar för att "sälja sin själ". Min är också till salu, men till ett högre pris än ett gratis Thimbleweed Park.

Hahaha, bästa kommentaren på länge!


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

1
Skriv svar