Anthems day 1-patch skalar laddtider och minskar kraschrisk

Medlem

Har nu dingat 23 och jag kan säga att spelet har riktigt underhållande strider åtminstone några timmar, sen inser man hur grindigt det hela ter sig. Jag vill ha bättre items, det är i princip allt som finns i mitt huvud. Känner ingenting för någon NPC i spelet. Detta är ett misslyckande för ett företag som brukar hålla en sån hög nivå avseende dialog. Det är som att Mozart plötsligt skulle glömma hur ett piano fungerar eller Bruce lee skulle snubbla på sina egna skosnören. Storyn känns oengagerad och majoriteten av uppdragen är i princip "identiska" eftersom många av de platser där uppdragen utspelar sig är oftast på samma kontinent eller områden. Följ pil, gör detta, döda dom, gå vidare, lös ett minipussel, flytta objekt, döda någon boss ibland. Visst, innehållet är olika för varje uppdrag samt utformningen, men det mesta är generiskt och banalt. Den fantastiska värld som bioware försöker bygga upp här representerar inte det spel som vi fått framför oss. Så mycket potential, men man använder den inte. Till och med Sandal Feddic från dragon age har mer karaktär och identitet än många av NPCerna i Anthem.

Spelet är sjukt snyggt, det går ej att förneka. Flyter på oerhört bra för mig även på ett rx 580. Laddningstiderna är rätt störande dock, men som tidigare har nämnts så kommer Bioware att rätta till detta till patchen på fredagen.

Mer innehåll kommer Bioware att bjuda på senare, men frågan är om man verkligen är intresserad av att ens se det? Har några veckor kvar av min origin premiere och kommer inte att förnya prenumerationen som det ser ut just nu.

Har tyvärr ingen lust längre att spela alls. Vad är det som gör att man vill komma tillbaka och spela? Bättre loot, i princip och möjligtvis få tillräckigt med in-game valuta för att köpa mig något skin.

Däremot måste jag ge ett stort plus till Sarah Schachner som har producerat det fantastiska soundtracket som säkert får den mest kräsna av hjärtan att smälta.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Maysay:

Börjar tröttna ganska hårt dessa Youtube-åsikter (inom gaming). Nu har jag inte kollat denna. Den kanske är bra om man jämför mot andra.

Det börjat bli rätt tradigt, folk spyr galla och ältar i all evinnerlighet för att få så många klicks som möjligt.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av robbis:

Är det någon som kommer spela på PS4 som jag? Nån som vill lira ihop?

Ps4 chattgrupp


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Har full masterwork och har spelat varje dag i minst 16 timmar om dagen sedan release. Har snart gjort att man kan göra. Tycker det är helt okej!

Medlem

Efter patchen funkar inte spelet längre? Startar upp, men blir bara CTD direkt...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Lagt in 30tim hittills. Skit kul spela. Man kan typ inte sluta hahaha.

Medlem

Ja sluta bete er och smutskasta. Inget fel om en 14-åring fortfarande ammar!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Kommer ej att köpa detta i nuläget, Man får helt enkelt vänta ungefär ett halvår elr ett år efter släpp så får vi se vart det har landat, mjukt elr total kvaddat. Det visar sig.

Skribent

Alltså, spelet påminner faktiskt ganska mycket om multiplayer-läget i ME3...spelstilen (förutom då att man kan flyga och grejor). Jag har sedan länge slutat förvänta mig att det ska vara ett RPG och det är nog anledningen till att jag har kul och är rätt nöjd. Det är en loot-shooter helt enkelt...varken mer eller mindre.


signatur

"Writer and Fighter"

Gnällkuk
Skrivet av HaZe303:

Efter patchen funkar inte spelet längre? Startar upp, men blir bara CTD direkt...

Såg att det var problem med en av de senare drivarna för nvidia. 416.94 ska fungera.

Edit: stötte på samma problem, testade fyra olika revisioner utan framgång. Ominstallation av spelet löste problemet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Zymac:

Jag rekomenderar att folk kollar på Skill Up's videoreview (lååång, men bra)
fhe76p6Tiro

Normalt gillar jag Skill Up, men i det här fallet är han tyvärr både orättvis och för hård. Anthem har sina issues, men jag tycker det finns hopp.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Såg att det var problem med en av de senare drivarna för nvidia. 416.94 ska fungera.

Edit: stötte på samma problem, testade fyra olika revisioner utan framgång. Ominstallation av spelet löste problemet.

Tack vännen lyckades fixa det,jag råkade ta bort mikrofonens sekretess rättigheter bort,så fort jag fixade det,så funka det. Såna skitgrejer ofta ligger bakom felen,jag har slutat modda (alltså stänga ner onödiga service och speciellt metro appar,UWA eller vad dom kallad.)Windows f^r att banta ner win10 skapar f^r mycket probrm f^r att palla det. )r ni sett dom där nvida container pr9cesserna som igger drar 8~10‰ cpu usage 7tan att jag rns har gefrcer nstallerad? Ursäkta jag dkrivet mongo nu,hoppas ni ändå förstår?

Men tack för stödet!?!

Skrivet av JackHeart:

Normalt gillar jag Skill Up, men i det här fallet är han tyvärr både orättvis och för hård. Anthem har sina issues, men jag tycker det finns hopp.

Håller helt med, grymt bra kan det bli, och är redan för mig det spel jag spelar mest just nu, är en Warthunder spelare från grunden, eller som jag spelar mest online..Men detta börjar jag spela mer o mer... speciellt med tanke på att jag har access premium så betalar inte ett öre. Ja förutom medlemsavgiften.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Körde en refund på min Dawn edition idag innan tiden för den gick ut. vilket skräp rent utsagt, speciellt när det finns en F2P title som gör i princip allt bättre redan(warframe). Bioware är på seriös dekis.

12
Skriv svar