Välkomna till FZ:s Super Adventure Club

Sida 5 av 5
2019-03-13 09:36

Har också hoppat på och börjat spela! Gillar det som tusan, inget jätteproffs inom genren men spelade massor Curse of Monkey Island som liten.

Skulle behöva en liten hint dock.

Är fast i kloakerna, har fått ner en dime men lyckas inte luska ut vilket telefonnummer det är jag ska ringa. Kikat i telefonkatalogen efter namnet som står uppskrivet men inte hittat något

Tack på förhand

2019-03-13 11:55
Skrivet av neptunon:

Har också hoppat på och börjat spela! Gillar det som tusan, inget jätteproffs inom genren men spelade massor Curse of Monkey Island som liten.

Är fast i kloakerna, har fått ner en dime men lyckas inte luska ut vilket telefonnummer det är jag ska ringa. Kikat i telefonkatalogen efter namnet som står uppskrivet men inte hittat något

Tack på förhand

Välkommen! Det finns säkert något som kan ge råd snabbt!

2019-03-13 14:49
Skrivet av neptunon:

Tack på förhand

Har för mig att telefonboken är sorterad på förnamn vilket var lite förvirrande till en början och gjorde att jag missade nåt namn. Men har du hittat namnet du ska ringa till ? Borde gå att hitta nån ledtråd nere i kloakerna nånstans.....

2019-03-13 15:37
Skrivet av caracarn:

Har för mig att telefonboken är sorterad på förnamn vilket var lite förvirrande till en början och gjorde att jag missade nåt namn. Men har du hittat namnet du ska ringa till ? Borde gå att hitta nån ledtråd nere i kloakerna nånstans.....

Letade även på förnamn men hittade inte det namnet där heller.
Bara kollat efter namnet som står klottrat på väggen men kanske finns ett annat namn någonstans.

2019-03-13 15:46
Skrivet av neptunon:

Letade även på förnamn men hittade inte det namnet där heller.
Bara kollat efter namnet som står klottrat på väggen men kanske finns ett annat namn någonstans.

Det är det namnet man ska ringa, "in emergency call NAMN" eller nåt sånt. Jag tror namnet ändras vid olika genomspelningar men kan ha fel. Det står ju lite suddigt så du kanske läser nån bokstav fel? Alternativ 2 att leta igenom hela telefonboken efter nåt namn som verkar stämma men det är ju lite segt...

2019-03-13 15:48

Day of the tentacle är ett spel jag skulle vilja spela känner jag

2019-03-13 15:53

Ok då är jag på rätt spår iaf, tack

2019-03-13 16:46
Skrivet av caracarn:

Day of the tentacle är ett spel jag skulle vilja spela känner jag

Visserligen inte kört spelet som blev valt så länge men jag kan säga en sak, Day of the Tentacle är inte ett enkelt spel. Det är däremot ett väldigt bra och underhållande spel och jag kan se en hel del likheter med både Day of the Tentacle och föregångaren Maniac Mansion (skulle rekommendera att man kör det spelet innan, det går dock att spela MM i Dott=)) i Thumbleweed Park.

2019-03-14 16:51

Kära äventyrare!

Jag behöver hjälp:

Jag är på hotellet och behöver få tag på "Secret Spell Book".

Har kommit upp till sviten på översta våningen och öppnat dörren till det hemliga rummet.

Jag förstår inte var jag ska få tag på boken någonstans. Den ockulta bokaffärsinnehavaren tycks till exempel inte vara till hjälp.

Skulle uppskatta tips från någon vänlig klubbmedlem!

2019-03-14 17:01
Skrivet av Millen:

Kära äventyrare!

Jag behöver hjälp:

Har kommit upp till sviten på översta våningen och öppnat dörren till det hemliga rummet.

Jag förstår inte var jag ska få tag på boken någonstans. Den ockulta bokaffärsinnehavaren tycks till exempel inte vara till hjälp.

Den allra sista meningen innanför dina spoilertaggar bör utforskas ytterligare.

2019-03-14 17:27
Skrivet av Millen:

Kära äventyrare!

Jag behöver hjälp:

Det låter som att du är på rätt spår

2019-03-14 19:49

@jonis @caracarn Tack för ledtrådarna!

Det tog mig riiiktigt lång tid att koppla att jag skulle skjuta stegen på plats. Jag trodde att jag försökt det tidigare men måste ha klickat fel.

Stod verkligen med hela gänget (utom Ransom då) inne i bokaffären och testade allt möjligt. Puh, äntligen.

2019-03-14 22:42

@Millen Härligt!

Ville inte säga för mycket där hehe.

2019-03-18 09:39

Hur går det för alla? Kom ihåg att vi siktar på att vara klara sista mars! Då snackar vi igenom hela spelet, utan spoilervarningar!

2019-03-18 13:05
Skrivet av Joakim Bennet:

Hur går det för alla? Kom ihåg att vi siktar på att vara klara sista mars! Då snackar vi igenom hela spelet, utan spoilervarningar!

Jag är och styr pappan som blev ett spöke

2019-03-18 19:30

Jag spelade klart nu i helgen så nu är jag redo att hjälpa till med ledtrådar när det behövs!

2019-03-18 21:42

börjar närma mig slutet nu, inga problem att vara klar innan den sista!

2019-03-19 11:49

Ouff! Ska försöka speeda på men misstänker att Sekiro kommer sätta käppar.

2019-03-19 14:19
Skrivet av neptunon:

Ouff! Ska försöka speeda på men misstänker att Sekiro kommer sätta käppar.

You can do it, Sekiro kan vänta några dagar!

2019-03-19 16:15

https://store.steampowered.com/bundle/6588/Monkey_Island_Coll...
66% rabatt på monkey island collection, kan vara vettigt om man inte redan har 1-4

2019-03-20 09:36

Sent omsider skaffade jag Thimbleweed till Switch och började spela för några dagar sedan. Otroligt mysigt att avverka lite pussel i sängen innan det är dags att blunda. Tyvärr tror jag inte att jag hinner spela klart innan månaden är över, men jag har haft ögonen på spelet ända sedan release och är glad att tråden inspirerade mig att äntligen få tummen ur.

Sida 5 av 5