"Vi är definitivt inte färdiga med Mass Effect"

Robot
"Vi är definitivt inte färdiga med Mass Effect"

Bioware förnekar ännu en gång Mass Effect-döden.

#bioware, #mass-effect


Tråddemonen
Testpilot

Hoppas mer på ett DA och ett ME istället för Anthem.

Geeks Gaming

Tar samma som jag skrev på SweC.
Gillade verkligen Andromeda.Buggat vid release? Ja. Även om jag typ knappt stötte på något på mina 60+timmar.
Positivt:
-Combat
-Skills
-Grafiken
-Grundstoryn (Även om den är like andra Mass Effect)
-Utforskning
-Grymt vackra miljöer
-Bygga upp settlements på planeter känns givande.
-Multiplayern

Negativt:
-Ingen DLC som i princip lovas i storyn
-Extremt segt att landa på planeter
-Även om grundstoryn kan kännas bra så känns de runt om kring "Meh"
-Att påverka settelments är inte dynamiskt för 5öre

Lätt 7/10 när jag spela de innan patcherna. Kan säkert dra upp de till 8/10 med patcherna och någon ev mod för att skippa cutscenes.

För mig är det fortfarande folk som hänger upp sig på ett 7 minuter klipp på typ 4-6 buggar från olika personer som dom bara har dragit ut på.
Får ni tag på de billigt så definitivt köp de.

Jag hade gärna sett en remasterd av 1an i frostbite med Andromedas combat(Hur man skjuter och hur man rör sig).

Medlem

Hoppas att Anthem floppar* så de kan lägga all krut på Mass Effect 4 istället.

*EA har alltid för höga krav på försäljning så lär väl sälja dåligt i vilket fall...

Medlem

Jag gillade idén med Andromeda. Det här med att utforska en ny galax och sätta upp kolonier osv.

Körde igenom det igen för inte så länge sen och saker jag störde mig på är:
-Interfacet suger, typ till att crafta vapen och sånt.
-Lite tomt på intressanta quests. Fanns liksom inget episkt eller känslosamt som i de andra spelen.
-För få intressanta karaktärer. De enda jag tog med mig var Peebee och Drack.
-Tyckte dialogerna var så tråkiga att jag började skippa mer och mer.
-Djurlivet på planeterna. Seriöst det är samma 4-5 djur på på alla planeter. Lathet delux.

Medlem

Tyckte karaktärerna i ME:A var extremt uselt skrivna jämfört med vad jag förväntade mig från Bioware. Striderna var utmärkta men känslan infann sig aldrig. Det Bioware jag älskade finns inte längre. Bittert, men sant. Sedan att EA försöker hinta om återuppväckta gamla storheter är väl självklart? De vill ju hålla hypen uppe inför nästa stolpskott.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jag har nog lätt över 1000 timmar i mass effect. 100 I andromeda, 100%ade på launch och jag tror jag aldrig spela om det. Kontra då orginal trilogin jag spelat igenom 6-7 gånger.
Andromeda var kul att spela och om det inte hade haft mass effect titlen så hade det nog gått mycket bättre för dem. Själen saknades i andromeda. Det märktes redan på premisen imo (nu snackar vi mig som extremt nergrottad i loren), helt plötsligt från ingenstans har x organisation inte nog byggt det största skeppet någonsin (ark) utan flera stycken. Utöver det en citadel kopia som är gigantisk i jämförelse. Jag menar rent logistiskt och logiskt har mass effect alltid varit "down to earth" och redan där tappade jag mycket av min hype.

Jag hoppas verkligen de kan gå tillbaka till milky way på något sätt. En sequel skulle va svår, även fast jag skulle vilja har det förstår jag att göra ett ending canon skulle vara ett instressant move to say the least. (Även fast det bara finns ett slut imo)
En prequel på first contact war skulle vara svår också. Det enda jag kan se är något slags rpg sandbox (mmo?) mellan 2-3 när shep inte är fokus kanske skulle vara något.
Svårt läge i vilket fall. Men sålänge min absoluta favorit scifi kommer tillbaka med lite punch så är jag nöjd Keelah Se'lai

eld
Medlem
Skrivet av B-itta:

Hoppas att Anthem floppar* så de kan lägga all krut på Mass Effect 4 istället.

*EA har alltid för höga krav på försäljning så lär väl sälja dåligt i vilket fall...

*Att hoppas på att Anthem floppar är som att hoppas på att bioware floppar.

Medlem

Mass Effect 1-3 remaster, yes please

Medlem
Skrivet av eld:

*Att hoppas på att Anthem floppar är som att hoppas på att bioware floppar.

Vet att EA har en bakgrund av att lägga ner studios som failar, men att lägga ner Bioware skulle väl ändå inte ske, blir lite dask på ändan.

Skulle Anthem floppa så hoppas jag EA väljer att byta riktning, satsa på Mass Effect och dess stora fan base..

Skulle Anthem bli succe, skulle de klämma in Anthem 2 + dlcs osv, och vi lär inte se nytt Mass Effect kommande decennium..

Medlem

@Jinxswe:
För min del var buggarna de minsta problemen med spelet, utan det som drog ner det till en svag 5/10 var:
- Riktigt tråkigt skriva kompanjoner, för första gången i ett ME spel dog intresset av att lära känna de mera ganska så tidigt i spelet.
- Väldigt "meh" skriven huvudstory, satt och väntade på att den skulle komma igång tills det tog slut.
- De öppnare kartorna led av samma problem som DA:I, de vill vara moderna och ha större öppna kartor men har ytterst lite av värde att fylla dem med.

Det de gjorde bra var striderna, de var en klar förbättring från tidigare.

Medlem

Känns som ME har gjort sitt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Ambassadör
Xbox
Skrivet av werik:

@Jinxswe:
För min del var buggarna de minsta problemen med spelet, utan det som drog ner det till en svag 5/10 var:
- Riktigt tråkigt skriva kompanjoner, för första gången i ett ME spel dog intresset av att lära känna de mera ganska så tidigt i spelet.
- Väldigt "meh" skriven huvudstory, satt och väntade på att den skulle komma igång tills det tog slut.
- De öppnare kartorna led av samma problem som DA:I, de vill vara moderna och ha större öppna kartor men har ytterst lite av värde att fylla dem med.

Det de gjorde bra var striderna, de var en klar förbättring från tidigare.

Ganska exakt min upplevelse också. Även om jag hade mycket krångel med buggar i början.

-Companions som man aktivt ville ta livet av... inte bara tråkiga.
-Storyn var defintivt "meh". De kunde gjort väldigt mycket mer av det, de hade ju en helt ny galax att jobba med.
-MMO-planeter med fetchquests och copy/paste. Härlig variation också: Öken, snö-öken, mer öken... Lite djungel och berg-öken på det!

Dialoger där skämskudden åkte fram titt som tätt. Inga Quarians, vilket blev än värre då de sket i att släppa det DLC som TYDLIGT hintades om i slutet av spelet.

Combat och möjligheten att byta sina skills var den enda behållningen.


signatur

Jump in.

Medlem

Lirade aldrig trilogin när det begav sig tyvärr, och idag är jag tämligen kräsen när det kommer till äldre spel med grafiken och dylikt, så jag ser gärna en remaster på de tre första spelen.

Medlem

Gillar alla spel i serien, vissa mer än andra. Hoppas verkligen det kommer fler singleplayer spel (inte multiplayer, eller nåt sånt skit).

Tycker även de kunde fortsätta där de slutade, oavsett om Andromeda inte var lika bra som föregående spel så har de en semi-stabil grund för en uppföljare, och en god chans att vinna tillbaka det de förlorade med Andromeda om de gör ett storslaget spel.

eld
Medlem
Skrivet av B-itta:

Vet att EA har en bakgrund av att lägga ner studios som failar, men att lägga ner Bioware skulle väl ändå inte ske, blir lite dask på ändan.

De har stängt ner studios för mindre, bioware är en dyr samling studios. Jag gissar på att de väntar på att se hur dragon age 4 kommer prestera även om anthem inte säljer som väntat.

Medlem
Skrivet av Moody:

Lirade aldrig trilogin när det begav sig tyvärr, och idag är jag tämligen kräsen när det kommer till äldre spel med grafiken och dylikt, så jag ser gärna en remaster på de tre första spelen.

Så fula är de väl ändå inte? Ettan och tvåan är spelvärda än idag. Kanske inte så mycket för gameplay som för storyn som är utmärkt! Trean kan du slopa med gott samvete.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Alla DLC-planer planerade för Andromeda spolades ner i toaletten så fort floppen blev ett faktum. På samma vis är jag orolig över framtiden hos Anthem om det visar sig floppa det med.

Det känns som att spelens fans blev jäkligt känsliga efter frustrationen med ME3. Mycket ilska togs nog ut i onödan på ME: A. Så dåligt är det ändå inte som många vill låta påskina.

ME3:s största problem var nog att det var en uppföljare på det klart fantastiska ME2. Det är ett av de bästa spelen jag någonsin fått uppleva och varje gång jag kör om serien så är det ME2 jag ser mest fram emot. Dessutom saknades Drew Karpyshyn som inte fick hålla ihop story-delar genom hela trilogin.

Men kul med lite trevliga nyheter för en gångs skull. Finns otroligt mycket de kan utforska i ME-universumet. De kan ju fan ha en hel trilogi bara i First Contact War.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Pansarknekt

Återvänder gärna till Andromeda och rer opp grejer som en Krogan. MARARALALWARRWW


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Visst var det problem med Andromeda i början, men jag struntade i problemen. Jag testade först innan jag köpte och köpte sen direkt när det släpptes.

Har lagt ner 314 timmar i det (då hag jag iof joxat en del med mods). Enda riktiga problemet som fick mig att ta en paus var när de hade sönder HUD som blev helt fel dimensionerat.

Tror en hel del problem med spelet kom av att motorn inte alls var anpassad till det de ville göra utan fick lägga mycket tid på saker de inte räknat med. Det borde förvisso inte påverka story som i vissa fall haltade, och nog de tråkigaste kompanjoner hittills.

För min del hade jag väldigt låga förväntningar på spelet från början, det var nog det som fick mig att ändå uppskatta vad det blev av det.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Jag hade gärna sett en remasterd av 1an i frostbite med Andromedas combat(Hur man skjuter och hur man rör sig).

Det hade varit sjuuukt bra.


signatur

K9
:.:

Medlem

@Jinxswe:

Det stora problemet med ME:A var aldrig glitchar eller spelförstörande buggar som gjorde questar omöjliga att klara (personligen klarade jag spelet med 99% och la kanske 90 timmar på en genomspelning där jag gjorde allt utom just ett par questar som inte gick att klara tack vare just en sådana buggar). Nej, problemet var de usla mmo-questarna, de trista, trötta och ibland ofantligt löjliga (och ansiktes-trötta) karaktärerna med facepalm liknande konversationer, något som tidigare varit Biowares starka sida var nu istället deras svaghet... Lägg till en generisk story en med lika generiska aliens man sett dussintals gånger tidigare i diverse filmer, tv-serier och spel så blev nu storyn i ett RPG ytterligare en enormt störningsmoment, för ingen kan säga något annat än att story och karaktärer är enormt viktiga ett karaktärsdrivet RPG's!

Spelet är en given 2/5 för min del med tanke på buggar, kass story, genomusla karaktärer, ännu sämre uppdrag och riktigt ruttna konversationer mellan kompanjonerna. Att spelet var jäkligt snyggt hjälper inte om det är innehållslöst och totalt själlöst. Nej, spelet förtjänade absolut att kritiseras hårt med tanke på tidigare resultat i serien!

Medlem

@eld:

Jag hoppas att det floppar, visserligen ligger Bioware då i farozonen för att hamna på EA:s berömnda kyrkogård, men jag är inget fan av deras nuvarande inriktning och spel så en näsknäpp och satsningar på riktiga rpg's byggda från grunden med kärlek är på sin plats. Få fans av deras tidigare verk ville ha en jäkla loot-shooter istället för ett nytt maffigt och genuint bra nytt RPG ip!

@Chomag: 90 timmar och du värderar det till 2/5?
Jisses, du måste vara billig i drift.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Största problemet med Andromeda var ju att varenda karaktär var antingen en transa eller homosexuell.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

@Kleptoman: Det är väl definitivt inte största problemet? Det är ju den naturliga lösningen på spelares önskan att de ska kunna ha "love interests" mellan karaktärerna. Har varit en självklar del av RPG-spelen sedan typ alltid.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Får se först om Bioware överlever Anthem,

Medlem

Jag är ett stort fan och känner lättnad. Spelar om Mass Effect 2 just nu.

Medlem

Hade roligt med Andromeda, det är ett bra spel, men inte Mass effect för mig.
Håller med de flesta och det var ju ett tag sedan jag spelade men vill lägga till hur slätstrukna de olika raserna var mot tidigare. Det var lite som om de hade glömt att läsa beskrivningarna innan de skrev historien. Både historiskt, kulturellt och visuellt.

12
Skriv svar