Resident Evil 5 är än så länge det bäst säljande i skräckserien

Medlem

Undrar hur försäljningen ser ut idag. Har för mig att 5:an ofta låg på rea väldigt billigt.

Det kom en Gold version till konsoler som innehöll DLC’t och folk köpte kanske GOTY-versionen på nytt istället för att köpa digitalt DLC då fenomenet var något nytt och okänt. Sedan kom spelet digitalt också och många köpta väl det då i en bundle.

Själv har jag bara spelat det 1ggn men köpt det flera ggr (Gold till PS3 och digitalt till PS4 i bundle med RE6 som jag undviker). RE5 är ganska roligt på PS3 där coop online med random människor fungerade väldigt bra när jag körde det typ 2012. Man kan matchades med random spelare och kunde spela ett kapitel med nya spelare varje gång om man inte orkade köra hela spelet på en kväll vilket kändes riktigt fräscht!
Tyvärr var spelet i sig väldigt ofräscht och lämnade en dålig eftersmak så jag var tvungen att läsa kritiska analyser på spelet efteråt för att bearbeta den problematiska upplevelsen man varit med om.

Jag hade sett att Capcom gjorde en ordentlig reimagination/reboot på RE5. Tror en ordentlig reboot med mer positiva bilder på människor från Afrika kan göra det ännu bättre och faktiskt ännu läskigare.

12
Skriv svar