Funderar på VR, Vad behövs för VR

Sida 1 av 1
2019-02-10 22:55
Funderar på VR, Vad behövs för VR

Var hos en kompis som köpt sig VR till PS4.
vart själv sugen på att köpa mig ett VR det men HTC Vive ist.
Vad behöver man för samma upplevelse som ps4.
Om man ska ha en Vive pro ska man köpa headset och kontroller separat eller ska man köpa kitet som även innehåller 2 kontroller och 3 sensorer.
Följer sensorerna med om man bara köper headsetet? Och när man köper kontroller är det styckvis eller säljs dom i par?

En ps4 pro är ju inte så kraftfull, går det köra med samma prestanda (iaf till att börja med) på en PC med i7 6700k 16gb ram GeForce GTX 1060 6gb.
Jag tycker upplevelsen på ps4 var bra.

2019-02-11 13:44

Efter många inlägg i samma tråd som jag skapade på SweClockers så har jag beslutat att inte alls köra Vive.
Det blev ett wmr headset från Lenovo då dom hade ett oslagbart pris just nu på deras Lenovo explorer. 2500kr det är billigare psvr tror jag tom

2019-02-11 13:53

Som jag har förstått det så är PSVR ganska kass jämfört med på en bra PC, så dela gärna med dig om vad du tycker när du fått den!

2019-02-11 13:54
Skrivet av keffkebab:

Som jag har förstått det så är PSVR ganska kass jämfört med på en bra PC, så dela gärna med dig om vad du tycker när du fått den!

Det ska jag göra

2019-02-21 11:56

Nu har jag fått mitt VR headset från Lenovo och jag är väldigt nöjd.
Har enbart spelat 2 spel förrutom en del "demos" i steam och windows wmr.

Spelen vi spelat är Summer Funland som barnen ville ha då vi spelade ett liknande på PSVR då vi fick prova det.
Sen har jag spelat boxningsspelet Creed: Rise To Glory som jag provat på PSVR och tyckte var roligt.
Även fast det inte var officielt stöd för WMR utan bara Oculus och Vive så fungerade det fint, fick bara lite problem ibland med att hamna i fel startläge under träningspassen, själva boxningsmatcherna gick galant.

Jag är verkligen nöjd, detta var precis vad vi letade och en VR upplevelse för 2599 som jag betalade för Lenovo vr-headsetet känns riktigt prisvärt. Tror det tom är billigare än PSVR.
Lenovo verkar fortfarande ha rabatt så jag rekomenderar fler som vill prova att testa.
https://www.lenovo.com/se/sv/smart-devices/virtual-reality/le...

Man kan spela sittandes eller på en yta upp till 3,5*3,5 jag har provat båda, fungerar galant och inga sensorer som till vive eller oculus behövs och har inte upplevt några problem.
Det enda man behöver köpa till är en Bluetooth 4.0 USB om man inte har det inbyggt i datorn.

Nu behöver du bara köpa Superhot VR och Beat Saber

2019-02-21 13:10
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nu behöver du bara köpa Superhot VR och Beat Saber

Och Moss! En av mina absoluta VR-favoriter.

Skrivet av Jonny Myrén:

Och Moss! En av mina absoluta VR-favoriter.

Absolut, det är riktigt bra!

2019-02-21 14:28

Beat saber sk jag köpa. Ska kolla in dom andra.
Tack för tipsen

2019-02-21 14:44
Skrivet av Molotov:

Beat saber sk jag köpa. Ska kolla in dom andra.
Tack för tipsen

Visst var det touch-kontroller med för priset?

2019-02-21 15:00
Skrivet av Tomas Helenius:

Visst var det touch-kontroller med för priset?

Det var 2st Motions controllers som följde med.

Lite plastiga kanske, har inte jämfört med vive om dom känns bättre men dom är helt ok dom som följer med Lenovo Explorer.
Tror alla ser likadana ut oavsett vilket WMR man köper.

2019-02-21 15:11

jag har bara testat VR hos en kompis, körde ett gratisspel från Epic som heter Robo Recall

rätt så underhållande men rätt stressigt, kan ju vara värt o kolla in iaf. inte så att det kostar nått

2019-02-21 17:00

Det finns även gratisspelet REC room som inkluderar en del aktiviteter som paintball och freesbiegolf. Det spelet kan jag varmt rekommendera, om du har småttingar i hemmet så kommer de också gilla spelet.

2019-02-22 07:07
Skrivet av Molotov:

Det var 2st Motions controllers som följde med.

Lite plastiga kanske, har inte jämfört med vive om dom känns bättre men dom är helt ok dom som följer med Lenovo Explorer.
Tror alla ser likadana ut oavsett vilket WMR man köper.

Tack!

Sida 1 av 1