The Legend of Zelda – den stora tråden

Medlem

Håller på att gå igenom de äldre något mindre populära Zelda spelen när tid finnes. Startade med oracle of seasons på GBC och är för närvarande på the minish cap, GBA. Mycket nöjd hittills även om de liknar varandra mycket, men tycker de håller lika hög standard som de mer kända A Link to the past, the legend of zelda. Nästa blir nog link's awakening

Inaktiv
Skrivet av abso:

Håller på att gå igenom de äldre något mindre populära Zelda spelen när tid finnes. Startade med oracle of seasons på GBC och är för närvarande på the minish cap, GBA. Mycket nöjd hittills även om de liknar varandra mycket, men tycker de håller lika hög standard som de mer kända A Link to the past, the legend of zelda. Nästa blir nog link's awakening

The Minish Cap och Link’s Awakening skulle inte jag räkna som mindre populära. Men det är riktigt bra spel även att jag mer gillar Switch versionen av Link’s Awakening.

Hoppas att du uppskattar dessa spelen vilket det låter som på ditt inlägg

Inaktiv

Jag sättet mig och spelar lite Twilight Princess (Wii).
Blir lätt att jag går åt fel håll eftersom spelet är spegelvänt jämfört med Gamecube (och Wii U?!) versionen. Men det är kul.
Tycker än idag att Hyrule field är väldigt stort eftersom det sträcker sig runt hela staden men det är ju inget jämfört med Breath of the Wild och Tears of the Kingdom. Men enligt mig ett mycket roligare spel än de två senaste.

Hoppas verkligen det kommer till Switch.

Skrivet av anon_326145:

<Uppladdad bildlänk>

Jag sättet mig och spelar lite Twilight Princess (Wii).
Blir lätt att jag går åt fel håll eftersom spelet är spegelvänt jämfört med Gamecube (och Wii U?!) versionen. Men det är kul.
Tycker än idag att Hyrule field är väldigt stort eftersom det sträcker sig runt hela staden men det är ju inget jämfört med Breath of the Wild och Tears of the Kingdom. Men enligt mig ett mycket roligare spel än de två senaste.

Hoppas verkligen det kommer till Switch.

Twilight Princess var 10/10 för mig när jag körde igenom det 2006, GC-versionen. Håller med, hoppas HD-versionerna av TP och WW kommer till Switch och Switch 2.

Inaktiv
Skrivet av Sebastian Lind:

Twilight Princess var 10/10 för mig när jag körde igenom det 2006, GC-versionen. Håller med, hoppas HD-versionerna av TP och WW kommer till Switch och Switch 2.

Jag skippade att köpa HD versionen av Twilight Princess till Wii U och anledningen var att jag tyckte det kändes onödigt eftersom jag redan hade Wii versionen som jag kunde köra på Wii U.
Men återsläpper de HD versionen igen så kommer jag köpa den eftersom det skulle vara trevligt att kunna spela det bärbart.

Inaktiv

Spelade lite Skyward Sword förut.

Skulle vara kul att ha det till Switch med.
Det verkar vara en bättre kontroll av vad jag hört. Tycker inte så mycket om kontrollen i spelet till Switch. Sen är det ju trevligt att kunna spela bärbart istället.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Spelade lite Skyward Sword förut.

<Uppladdad bildlänk>

Skulle vara kul att ha det till Switch med.
Det verkar vara en bättre kontroll av vad jag hört. Tycker inte så mycket om kontrollen i spelet till Switch. Sen är det ju trevligt att kunna spela bärbart istället.

Körde aldrig skyward sword när det begav sig men köpte det till swich när det släpptes.
Måste varit bland det sämsta zelda spelen jag spelat och kontrollen med hur man swingade svärdet var inte alls kul tyckte jag.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Körde aldrig skyward sword när det begav sig men köpte det till swich när det släpptes.
Måste varit bland det sämsta zelda spelen jag spelat och kontrollen med hur man swingade svärdet var inte alls kul tyckte jag.

Jag själv tycker väldigt mycket om det här spelet.
Det är tråkigt som du säger med hur man svingar svärdet, det blir flera gånger fel för mig när jag försöker.
Såg en video där de testade kontrollen mellan Wii och Switch där de sade att det funkade mycket bättre på Wii när man svingar med handkontrollerna men den allra bästa styrningen är när man spelar med handkontroll eller bärbart och istället använder spakarna när man slåss med svärdet.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jag själv tycker väldigt mycket om det här spelet.
Det är tråkigt som du säger med hur man svingar svärdet, det blir flera gånger fel för mig när jag försöker.
Såg en video där de testade kontrollen mellan Wii och Switch där de sade att det funkade mycket bättre på Wii när man svingar med handkontrollerna men den allra bästa styrningen är när man spelar med handkontroll eller bärbart och istället använder spakarna när man slåss med svärdet.

På switch swingade mam svärdet med styrspaken.
Tanken kanske var intressant men resutatet blev bara tråkigt.
Men det var inte allt med spelet som var tråkigt, hela världen kändes allmänt B imo.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

På switch swingade mam svärdet med styrspaken.
Tanken kanske var intressant men resutatet blev bara tråkigt.
Men det var inte allt med spelet som var tråkigt, hela världen kändes allmänt B imo.

Ja, höger styrspak är väl svärdet eller så svingar man med höger Joy-Con om man vill att det ska vara mer som på Wii.

Ja, världen är ju uppdelad i tre större områden istället för som tidigare och senare när hela Hyrule satt ihop.
Men jag själv gillar ändå hur de lagt upp det och att det är så lätt att ta sig från ställe till ställe via fågelstatyerna som man hittar.
Men alla kan ju inte tycka lika 🙂

12
Skriv svar