Vad ska Rockstar göra härnäst?

Medlem

Jag vet inte... Rent spontant så tycker jag att dem skall göra något nytt med riktig coop kampanj.
RDR2 kampanjen var bra... Online delen bläää.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Jag skulle vilja att man själv valde sitt kön/utseende. Och att de gjorde karaktärens rörelser utanför bilkörning lika responsiva som i Soulsborne. Och skjutandet lika bra som i ett renodlat skjutspel. Samt att man kan gå in i mycket fler byggnader. De kan ju redan det här med fordon. Vore härligt om de la så mycket krut på det andra så att det hade funkat som ett eget jättebra spel i sig utan bilkörning. Behöver det kompromissas med resurser så kan grafiken få stryka på foten.

Insiktsfullt erkänna för sig själva och omvärlden att de aldrig gjort ett bra spel, skjuta sig själv i pungen och ägna sig åt volontärarbete som främjar djur, natur och vår planet.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Mafia II var väl bra? Är det trean du tänker på?

Det var okej, men det kändes lite platt. Jag önskar ett riktigt sånt ganster drama med Rockstars expertis.

Jag gillade förövrigt Mafia III mer än II.


signatur

Nämen!

Avstängd
Skrivet av mondo:

Tror att det kommer en remake på RDR1 som släpps standalaone (och på PC.)

Nja tror inte det skulle bli bra. Jag spelar RDR 1 nu för första gången och det är ju mycket mycket sämre än 2:an. Alla spel har nästan blivit dåliga pga RDR 2. Jag har t.ex inte rört AC Odyssey sen RDR 2 kom, jag försökte en gång men allt är så dåligt.

Jag vill däremot ha en DLC till 2:an som utspelar sig före och under Blackwater, dvs när Dutch och Hossea träffar Arthur osv. Men vi kanske får vänta med det tills RDR 3? Sen RDR 4 handlar det om Dutch pappa på 1700-talet......


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Hade gärna sett något helt nytt från rockstar. Gärna ett spel där skjutning inte är en stor del av spelet för det verkar inte som att rockstar har något intresse av att fixa den delen av sina spel. Och världarna är alltid det bästa i deras spel så ett spel med fokus på utforskning hade ju varit perfekt.

Medlem

Bully 2 sen ett single player RDR2 DLC med Sadie Adler som huvudperson är min gissning.


signatur

7900XTX
7800X3D

Ambassadör
League of Legends

Jag skulle vilja se Rockstars variant av spelet "The Saboteur". En öppen värld i en stad ockuperad av nazister under andra världskriget. Man spelar som en rebell eller en spion som blivit placerad i staden.

Medlem
Skrivet av dali:

Jag skulle vilja se Rockstars variant av spelet "The Saboteur". En öppen värld i en stad ockuperad av nazister under andra världskriget. Man spelar som en rebell eller en spion som blivit placerad i staden.

Absolut, som av en händelse spelar jag det just nu för första gången. Känns som det vore ett rockstar IP.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

GTA 6 Wouldn’t Release In Today’s Political Climate, Rockstar Suggests

Citat:

It’s really unclear what we would even do with it, let alone how upset people would get with whatever we did. Both intense liberal progression and intense conservatism are both very militant, and very angry. It is scary but it’s also strange, and yet both of them seem occasionally to veer towards the absurd. It’s hard to satirise for those reasons. Some of the stuff you see is straightforwardly beyond satire. It would be out of date within two minutes, everything is changing so fast.

Dagens snöflingor blir kränkta av allt, så strippklubbar och polisvåld kanske är ett minne blott.

Medlem
Skrivet av Star Lord:

Dagens snöflingor blir kränkta av allt, så strippklubbar och polisvåld kanske är ett minne blott.

Ogillar uttrycket "snowflakes" men artikeln speglar nog tyvärr en del av sanningen, svårt att göra satir eller ironi eller att överdrifter har en mening eller bara är kul i fantasin, att missförstå eller inte alls förstå och polarisera är dagens melodi. Tyvärr.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Ett fåtal har nämnt det, men Agent skulle jag gärna vilja veta mer om.

Medlem
Skrivet av breahl:

Nja tror inte det skulle bli bra. Jag spelar RDR 1 nu för första gången och det är ju mycket mycket sämre än 2:an. Alla spel har nästan blivit dåliga pga RDR 2. Jag har t.ex inte rört AC Odyssey sen RDR 2 kom, jag försökte en gång men allt är så dåligt.

Jag vill däremot ha en DLC till 2:an som utspelar sig före och under Blackwater, dvs när Dutch och Hossea träffar Arthur osv. Men vi kanske får vänta med det tills RDR 3? Sen RDR 4 handlar det om Dutch pappa på 1700-talet......

"Men vi kanske får vänta med det tills RDR 3? Sen RDR 4 handlar det om Dutch pappa på 1700-talet......"

HAHAHAHA! Dagens skratt, fast det vore ju småcoolt med ett spel som utspelar sig ungefär när USA blir ett land, fast nja skulle hellre vara Bellman i Gamla stan i något spel.

--
Jag har alltid haft en "dröm" att spela ett spel där du får vara i ett land, inte bara i en delstat, kanske mellan två länder men det skulle ju vara svårt att skapa ett sånt spel för Rockstar om man ska ha tre-fyra städer och mindre orter där emellan.

Det vore roligare om ett GTA kunde utspela sig på andra ställen än USA för London (där skulle man ju ganska lätt kunna göra ett spel som utspelar sig i England) vore inte helt fel.
Andra saker som jag saknat i alla GTA-spel som jag förväntat mig är att man efter en story kan ha sina kulpaner och råna ställen utan att det behöver vara i ett uppdrag eller online, jag förväntade mig det i RDR2 också men så blev det inte..

Men aprpå "tjuv och polistemat" så hade det inte varit helt galet heller med ett spel som liknar The Wire-serien lite, spela en Omar Little som rånar knarklangare eller småkorad polis som försöker haffa Avon Barkstale?

Medlem
Skrivet av Zontos:

Det vore roligare om ett GTA kunde utspela sig på andra ställen än USA för London (där skulle man ju ganska lätt kunna göra ett spel som utspelar sig i England) vore inte helt fel.

Eftersom GTA London redan finns så tvivlar jag på det. GTA Stockholm kanske?


signatur

7900XTX
7800X3D

@alias: GTA Alingsås med omnejd.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

@alias: GTA Alingsås med omnejd.

Gta Tomelilla, eller valfri föredetta oskyldig "by" skulle numera kunna ett GTA utspela sig i.. GTA Sverige, med en syd del och mellan och norrland. Ungefär som rdr 2. Bara ännu vildare.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

NY Noire


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Eftersom GTA London redan finns så tvivlar jag på det. GTA Stockholm kanske?

Det finns men 20 år gammalt.

Men ja, det vore något om man kunde vara biltjuv och gasa genom Götgatan i sthlm och sedan göra livet surt för folket på stureplan

Medlem
Skrivet av Zontos:

Det finns men 20 år gammalt.

Men ja, det vore något om man kunde vara biltjuv och gasa genom Götgatan i sthlm och sedan göra livet surt för folket på stureplan

Japp men tyvärr skulle väl Stockholm kännas mer som Valentine än Los Santos eller Liberty City. Men en historia om en bonde i sörmland för en så där tre hundra år sedan som tog värvning för att delta i trettiårigakriget och färdades ut i Europa, det vore något. Känns kanske mer som ett AC spel dock även om det kanske inte skulle finnas överdrivet mycket saker att klättra på i slagfälten Men bra historier skulle finnas i överflöd.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Utveckling av tidsrese aspekten i RDR2. Detta gör att man kan resa till tiden innan flykten från Blackwater och ändra händelserna. Sedan kan man resa till alla R*s GTA spel och träffa huvudpersonerna i dem.😀

Skrivet av alias:

Japp men tyvärr skulle väl Stockholm kännas mer som Valentine än Los Santos eller Liberty City. Men en historia om en bonde i sörmland för en så där tre hundra år sedan som tog värvning för att delta i trettiårigakriget och färdades ut i Europa, det vore något. Känns kanske mer som ett AC spel dock även om det kanske inte skulle finnas överdrivet mycket saker att klättra på i slagfälten Men bra historier skulle finnas i överflöd.

*host* 400 år sedan *host*


signatur

Viam inveniam aut faciam

Gärna ett GhostRecon Wildlands koncept fast i Mexico eller Brasilien.. tack


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av Över45:

Utveckling av tidsrese aspekten i RDR2. Detta gör att man kan resa till tiden innan flykten från Blackwater och ändra händelserna. Sedan kan man resa till alla R*s GTA spel och träffa huvudpersonerna i dem.😀

Är också över 45 så Rockstar får öka på sin takt att utveckla spel något enormt om vi ska hinna uppleva allt vi vill hinna med innan vi också går Arthurs öde till mötes

Skrivet av hannes.theorell:

*host* 400 år sedan *host*

Ahh , var det så länge sen? Du har så klart rätt


signatur

7900XTX
7800X3D

@alias:

Tänker ju att alla har 1618-1648 inpräntat i sig.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

@hannes.theorell: LOL Deppigt värre Men en bra deppig rockstar historia skulle det bli, precis i rdr2 andan.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Haha😁.

Det låter ju ganska seriöst iofs och kom då att tänka på vad jag LÄST om Kingdom come: Deliverance. "Historiskt korrekt rpg" känns dock inte som något R* skulle lyckas helt med.

Medlem
Skrivet av alias:

Är också över 45 så Rockstar får öka på sin takt att utveckla spel något enormt om vi ska hinna uppleva allt vi vill hinna med innan vi också går Arthurs öde till mötes

Ahh , var det så länge sen? Du har så klart rätt

Om vi skall gå Arthurs öde till mötes hoppas jag verkligen att du inte är drabbad av tbc😁😜.

Medlem
Skrivet av Över45:

Om vi skall gå Arthurs öde till mötes hoppas jag verkligen att du inte är drabbad av tbc😁😜.

Nej hehe känner bara av en del Lumbago än så länge speciellt när det ska göras saker..vilar hellre och drömmer mig bort till vilda västern. Lumbago är inte att leka med. Fortfarande tror min hjärna att den är tjugo år och det går inte att ändra på, tro mig, jag har försökt. Känner sympati med Uncle även om jag har en bra bit till hans ålder och lumbago besvär..
Men min lumbago..aj aj


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Nej hehe känner bara av en del Lumbago än så länge speciellt när det ska göras saker..vilar hellre och drömmer mig bort till vilda västern. Lumbago är inte att leka med. Fortfarande tror min hjärna att den är tjugo år och det går inte att ändra på, tro mig, jag har försökt. Känner sympati med Uncle även om jag har en bra bit till hans ålder och lumbago besvär..
Men min lumbago..aj aj

Själv har jag portvinstå, gikt i moderna termer. Det är inte att leka med. Oj oj oj.

Medlem

Stackars Uncle måste fråga runt på barerna istället för i slummen i Saint Denis om Charles, Lumbagon förstås. Fattar.


signatur

7900XTX
7800X3D

Skriv svar