Xbox Live kommer till Switch, Android och Ios (men inte Playstation)

Robot
Xbox Live kommer till Switch, Android och Ios (men inte Playstation)
Medlem

Xbox Live är ju bara ett "måste" för att kunna spela online på xbox.. Inget jag skulle vilja ha någon annanstans direkt.

Medlem
Skrivet av snubben:

Xbox Live är ju bara ett "måste" för att kunna spela online på xbox.. Inget jag skulle vilja ha någon annanstans direkt.

Precis som Steam, finns egentligen ingen anledning att ha det på någon annan enhet än sin spel-PC.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Med tanke på målet så läser jag mellan raderna att Live medlemskap blir gratis utanför Xbox, då det inte blir lätt att ta betalt för det utan morot (gratisspel). Jag kan tänka mig att det i framtiden planerar att mergea gamepass och live som blir en betaltjänst, och att live utanför xbox förblir gratis.
But dont take my word for it 😉

Medlem

I praktiken finns väl redan Xbox Live på dessa plattformar i och med Minecraft samt diverse småspel från Microsoft?

Det låter väl mer som att man vill utöka funktionaliteten och införa tjänster som Game Pass på fler plattformar.

Medlem

Har inte detta funnits länge? Eller det var kanske bara till Windowstelefonerna som fanns för några år sedan.

Ambassadör
Xbox

Det har förmodligen med Project xCloud att göra. Alltså streamingtjänsten som kommer till...typ allt.


signatur

Jump in.

Inaktiv

Vägen mot streaming

Medlem

Det här är välkommet till Switch. Förlänger dess livslängd med 1 till 2 år.

Avstängd
Skrivet av Lepr:

Med tanke på målet så läser jag mellan raderna att Live medlemskap blir gratis utanför Xbox, då det inte blir lätt att ta betalt för det utan morot (gratisspel). Jag kan tänka mig att det i framtiden planerar att mergea gamepass och live som blir en betaltjänst, och att live utanför xbox förblir gratis.
But dont take my word for it 😉

Xbox live är och har alltid varit gratis. Xbox live Gold däremot har alltid kostat.

Ska bli intressant att se hur Microsoft även i fortsättningen kommer skryta över sina live mau som tecken på succé över Xbox One nu när live kommer till ännu mer plattformar.

Även också lite skit stil av MS att tvinga Xbox live på folk som vill spela crossplay. Antar att det är ännu ett sätt för dom att försöka smutskasta Sony iom crossplay. Tror inte Sony är så sugna på att tvinga sina kunder att skapa ett Xbox live konto. Men majoriteten av spelarna kommer ju naturligtvis skylla på Sony även om det är Microsoft som låser all crossplay bakom sin egna tjänst. MS tillåter ju inte ens crossplay mellan Windows Store och steam.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Nu har man läst på lite mer.. Och det är inte riktigt så som man tror. Det är utvecklingskit (SDK) som lättare gör det möjligt att göra spel för alla format (minus Playstation) och cross-play. Men hade det varit Typ Xbox Live så hade Switch behövt det.

1
Skriv svar