Mario Kart och Dr Mario World till mobiler i sommar

Robot
Mario Kart och Dr Mario World till mobiler i sommar
Medlem

Man kan alltid hoppas det blir bra.
Största problemet jag har med mobilspel är inte formatet utan att det består mest utan gratis skit och Pay2win spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Man kan alltid hoppas det blir bra.
Största problemet jag har med mobilspel är inte formatet utan att det består mest utan gratis skit och Pay2win spel.

Kan inte annat än hålla med. Förstår inte varför de ska ha så extremt usel betalmodell. Minns när jag laddade ned Trials Frontier, ett helt ok tidsfördriv men sättet de tog betalt på gjorde att jag avinstallera. Vägrade medverka till något så uselt. Man var tvungen att betala om soppan tog slut eller för att korta tiden det tog för en uppgradering tex, som kunde ta flera dygn. Klarar man av att räkna 1+1 så ser man att det mer eller mindre direkt skulle kosta mer än ett AAA-spel. Hela spelet är uppbyggt för att man ska få ett psykologiskt sug att göra mikrotransaktioner. Avskyvärt.. Och detta verkar ha blivit en sorts standard för mediokra mobilspel. Då är Nintendos modell betydligt bättre. 110 spänn för Mario Run kanske kan tyckas som mycket men man behöver ju aldrig lägga ut en krona igen. Har en bekant som spelar något som heter Toonblast. Denne upptäckte en månad när mobilräkningen kom att hen visst köpt extraliv för nästan 700spänn. En tia här och en trettio spänn där blev snabbt ganska mycket pengar. Spel som har som mål att få folk att mikrotransaktioner genom psykologiska trick borde vara förbjudna.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Man kan alltid hoppas det blir bra.
Största problemet jag har med mobilspel är inte formatet utan att det består mest utan gratis skit och Pay2win spel.

Hoppas på en fast prislapp på Dr.Mario i alla fall likt Mario Run (köpte för 50 på rea). Det är ändå ett spel som kan fungera på telefon med rätt kontroller.

Free to play med microtransaktioner är fan det värsta som finns inom spel.

Inaktiv

Snacka om en spretig schizofren jävel den där Mario Mario (Hans efternamn måste ju vara Mario iom Mario Bros men hans förnamn tycks också vara Mario). Jag kan köpa att han har olika hobbys som gokart, golf, partyn och tennis men att han skulle vara någon sorts läkare?

Har ni någonsin hört talas som en rörmokare som även är en legimerad läkare/doktor? Men det är klart, har man räddat svampriket tillräckligt många gånger kommer väl en hybris med det att man tror sig kunna göra vad som helst, även ta på en vit rock och börja medicinera folk på magkänsla. Nä vette fan på det här känns inge bra.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Snacka om en spretig schizofren jävel den där Mario Mario (Hans efternamn måste ju vara Mario iom Mario Bros men hans förnamn tycks också vara Mario). Jag kan köpa att han har olika hobbys som gokart, golf, partyn och tennis men att han skulle vara någon sorts läkare?

Har ni någonsin hört talas som en rörmokare som även är en legimerad läkare/doktor? Men det är klart, har man räddat svampriket tillräckligt många gånger kommer väl en hybris med det att man tror sig kunna göra vad som helst, även ta på en vit rock och börja medicinera folk på magkänsla. Nä vette fan på det här känns inge bra.

Mario Mario och Luigi Mario


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar