Bra förslag till förändringar i Black Ops 4 Season Pass, m.m

Medlem
Bra förslag till förändringar i Black Ops 4 Season Pass, m.m

Köpte mitt första CoD sedan BOPSII, och har så här långt faktiskt kört mest multiplayer och inte Blackout (BR).
Iofs. har det nu på sista tiden blivit lite mer Blackout och det är inget dåligt spelläge, och jag hoppas att vi i sinom tid kan få se det fri.

Problemet med CoD har alltid varit DLC och splittrad spelarbas och BOPS4 är förstås inget undantag mer än att de tar ordentligt betalt för det, och såvitt jag kan "tyda" har försäljningen inte direkt varit lysande av deras pass.

De har försökt med lite "shame taktik" med markering för de som inte äger passet som av en "olyckshändelse" kunde ses av alla i spellobbyn.
Nu slog det tilltaget förstås tillbaka med mycket skriverier på bland annat redit, den gula triangeln med utropstecken blev istället lite av en "badge of honor" vilket knappast var tanken kan man misstänka.
https://www.pcgamesn.com/call-of-duty-black-ops-4/black-ops-p...

Köpte inte passet själv och kommer inte heller att göra det förrän/om priset nu skulle sänkas ordentligt och detta förstås innan spelet dör av.

Man tycker att de borde ha ordentligt med underlag för hur dessa DLC pass fungerar och effekten på spelarbasen, i BOPS4 känns det extra märkligt med microtransaktioner toppat med rätt dyrt pass, är helt övertygad om att just den biten inte heller hjälpte konceptet på traven.

Nu är väl risken obefintlig att något som föreslås i videon ovan genomförs då jag i alla fall håller dem till en topplacering bland "mjölka spelarna" hårt bolagen.

-cb99

Edit in,
Ändrat rubriken.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

The Mishandling of Call of Duty: Black Ops 4,

Jag kan bara hålla med.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

1
Skriv svar