Svart skärm på din Xbox? Lugn, IT jobbar på det!

Robot
Svart skärm på din Xbox? Lugn, IT jobbar på det!

Just nu strular Xbox-konsoler över hela världen.

#microsoft


Ambassadör
Xbox

Japp det är en uppdatering av konsolen som har gått snett. De har identifierat problemet som ligger på servicesidan, det är alltså inget fel på konsolerna. De kommer att rulla tillbaka uppdateringen.

https://twitter.com/WorkWombatman/status/1090679738744467456


signatur

Jump in.

Medlem

Tråkigt för alla som är drabbade


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Freakon:

Tråkigt för alla som är drabbade

Japp, sådant här är trist. Händer inte ofta tack o lov. Förhoppningsvis löses det snabbt.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox

Nu ska det vara åtgärdat!

Gör en reboot på konsolen så ska det fungera.

https://twitter.com/WorkWombatman/status/1090702146654199808


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Tråkigt för alla som är drabbade

Min box funkade när jag drog ur nätverkskabeln. Men inte så kul att bara spela offline, men ändå nått

NuZ
Testpilot

Som jag skrev i nyhetstråden så funkar det att göra en reset på konsolen (går att behålla spel och appar så går fort).


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot
Skrivet av Njord:

Min box funkade när jag drog ur nätverkskabeln. Men inte så kul att bara spela offline, men ändå nått

Jo jag märkte det också men funka efter reset med vehållna appar o spel (sync + eject knapparna)


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

MS verkar ha kvar rester av sitt planerade "always online"-system i sina konsoler.

För någon månad sedan krånglade Xbox Live (främst i USA) och folk kunde inte starta spel de ägde.

Nu krånglar det igen och det går inte att starta konsolen.

Medlem

Jag som skulle ut och samla skrot i FO76. Ja ja. Vad är en bal på slottet.

Inaktiv
Skrivet av Lethenstroom:

Jag som skulle ut och samla skrot i FO76.

(Ja jag vet att detta är en dryg kommentar men menar det helt som ett skämt )
Kommentaren: Inception.

Backloggens befriare

Jaha, jag gick runt problemet genom att öppna guiden när konsolen startade och började spela jag... Men jag var lite orolig en stund...


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Min konsol försökte uppdatera men lyckades inte, men fick också svart skärm av det. Lyckades komma in under inställningar och bockade ur att xboxen ska hålla sig automatiskt uppdaterad. Då funkade allting perfekt

Medlem

signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

KoP
Medlem
Skrivet av Margy:

MS verkar ha kvar rester av sitt planerade "always online"-system i sina konsoler.

För någon månad sedan krånglade Xbox Live (främst i USA) och folk kunde inte starta spel de ägde.

Nu krånglar det igen och det går inte att starta konsolen.

Det always online som folk blev förbannade över när det utannonserades men som senare blev standard på många håll i branschen ändå. :'D

Medlem

Ta det lugnt. Det är redan fixat efter 2 timmar. Det var lääääänge sedan något sådant hände på Xbox Live. Sist JAG kommer ihåg var strax efter Titanfall släpptes då HELA Azure gick ner på grund av något helt annat.

Avstängd
Skrivet av KoP:

Det always online som folk blev förbannade över när det utannonserades men som senare blev standard på många håll i branschen ändå. :'D

Vilka konsoler menar du kräver always online för att man ska kunna spela på dom?


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Avstängd
Skrivet av Freeman79a:

Ta det lugnt. Det är redan fixat efter 2 timmar. Det var lääääänge sedan något sådant hände på Xbox Live. Sist JAG kommer ihåg var strax efter Titanfall släpptes då HELA Azure gick ner på grund av något helt annat.

Xbox live var väl nere i början på januari i år...


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Vilka konsoler menar du kräver always online för att man ska kunna spela på dom?

De kräver inte always online, men när jag installerade RDR2 på relese dagen så har jag för mig det var en obligatorisk uppdatering på några gig. Så de är i stort sett ett krav med internet om man ska kunna spela spelen.

Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

De kräver inte always online, men när jag installerade RDR2 på relese dagen så har jag för mig det var en obligatorisk uppdatering på några gig. Så de är i stort sett ett krav med internet om man ska kunna spela spelen.

I alla fall rdr2 kräver ingen patch för att kunna spela. Tror inte det finns så många spel som faktiskt kräver att patchas före man kan spela dom.

Sen är det ju även väldigt stor skillnad på om spel kräver online eller hela konsolen.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

I alla fall rdr2 kräver ingen patch för att kunna spela. Tror inte det finns så många spel som faktiskt kräver att patchas före man kan spela dom.

Sen är det ju även väldigt stor skillnad på om spel kräver online eller hela konsolen.

Ne den kanske inte var obligatorisk men man vill ju inte ha ett onödigt buggit spel heller. Så att gå miste om uppdateringar är en väldigt stor nackdel med det skick dagens spel kommer i.

Men jag håller med om att microsoft försökte gå lite långt när de skulle ha always online även om det räckte med att den kontaktade servern någon gång de senaste 24 timmarna. Om jag inte minns fel.

Inaktiv
Skrivet av DrAg00nEn:

Xbox live var väl nere i början på januari i år...

Nja.
Dessutom var inte live nere igår. Detta gällde de konsoler som startade mellan 19:50 och 21:20 typ. Hade konsoler i hushållet igång under hela avbrottet och testade starta övriga då och då med bla sladden till nätet urdragen och det gick o köra allt offline. Ingen rollback på konsolerna nödvändig eller reset.

Avstängd
Skrivet av anon_81726:

Nja.
Dessutom var inte live nere igår. Detta gällde de konsoler som startade mellan 19:50 och 21:20 typ. Hade konsoler i hushållet igång under hela avbrottet och testade starta övriga då och då med bla sladden till nätet urdragen och det gick o köra allt offline. Ingen rollback på konsolerna nödvändig eller reset.

Inte nere bokstavligen nä... Men det var en del av problemet. Och eftersom man var tvungen att ha nätet frånkopplat för att ens kunna starta konsolen så kan man ju nog säga att live var "nere".


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

KoP
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Vilka konsoler menar du kräver always online för att man ska kunna spela på dom?

Frågan är väl snarare varför man vill spela offline? På dagens konsoler vore det likvärdigt med att kapa av sig både armar och ben då man stympar konsolen angående funktionalitet då dom är skapade för att alltid vara online. Precis som våra smartphones. :'D

https://www.google.com/amp/s/www.engadget.com/amp/2018/06/10/...

Avstängd
Skrivet av KoP:

Frågan är väl snarare varför man vill spela offline? På dagens konsoler vore det likvärdigt med att kapa av sig både armar och ben då man stympar konsolen angående funktionalitet då dom är skapade för att alltid vara online. Precis som våra smartphones. :'D

https://www.google.com/amp/s/www.engadget.com/amp/2018/06/10/...

Så du undviker att svara på frågan ser jag...
Har aldrig varit fråga om vad man vill eller inte vill. Det är om vad man KAN. Ibland är man tvungen till att spela offline och jag tar nog offline spelande över inget spelande varje dag i veckan.

Men igen. Vilken konsol kräver konstant uppkoppling?


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

1
Skriv svar