Mobila Fortnite får kontrollstöd via bluetooth

Robot
Mobila Fortnite får kontrollstöd via bluetooth
Skägg.
10 Chambers

Mobilerna kommer bara fortsätta att äta sig in på konsolernas marknadsandel. Mark (Hamill) my words.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Mobilerna kommer bara fortsätta att äta sig in på konsolernas marknadsandel. Mark (Hamill) my words.

Det tror jag du har rätt i.
100% stationär konsol kommer nog försvinna.
PC blir det stationära sen blir det mobiler och hybrider likt switch


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Mobilerna kommer bara fortsätta att äta sig in på konsolernas marknadsandel. Mark (Hamill) my words.

Skrivet av Molotov:

Det tror jag du har rätt i.
100% stationär konsol kommer nog försvinna.
PC blir det stationära sen blir det mobiler och hybrider likt switch

Undrar då hur PC-marknaden kommer att se ut om ett par år. Jag menar, om den ser ut som den gör idag på grund av konsolerna och dess utformning, hur kommer anpassningen till mobilmarknaden se ut? Eller kommer det bli så stor skillnader så att vi inte kommer se dagens "hybrider" (dvs konsolifierade PC-spel exempelvis handkontrolls-anpassade GUI och kontroller) och mer se en parallell spelutveckling?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Någon som kan rekommendera en bra bluetooth kontroll ?

Medlem

@Vasslepulver: Kolla upp 8bitdo's kontroller


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Vasslepulver:

Någon som kan rekommendera en bra bluetooth kontroll ?

Valfri pro kontroll från 8bit do.
Man kan ta olika Nintendo varianter på kontrollen så kan du spela Nintendo spel på mobilen lätt också


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av conthox:

Undrar då hur PC-marknaden kommer att se ut om ett par år. Jag menar, om den ser ut som den gör idag på grund av konsolerna och dess utformning, hur kommer anpassningen till mobilmarknaden se ut? Eller kommer det bli så stor skillnader så att vi inte kommer se dagens "hybrider" (dvs konsolifierade PC-spel exempelvis handkontrolls-anpassade GUI och kontroller) och mer se en parallell spelutveckling?

Jag tror att man gör det ganska lätt för sig om man skyller spelbranschen idag på konsolerna. Redan idag har vi spel som Fortnite som är i stort sett identiska på pc, mobiler och konsoler så tror inte att det kommer att ske någon radikal förändring.


signatur
Medlem

skulle aldrig få för mig att sitta och spela på en telefon... förstår inte vem som gör detta, och lägger pengar på det!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Nej jag förstår heller inte mig på folk som spelar på mobiler. Har spelat Fire Emblem på en emulator de senaste dagarna men inte ens det känns bra med touch kontroller. Fick mig att gräva fram mitt GBA SP istället. Mycket sämre skärm men ljusår bättre känsla i kontrollerna.

Som ett litet tips då så går det utmärkt att spela på Android med en Xbox one kontroll (om man kan lägga ner mobilen på ett bra ställe).

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av IceMan:

skulle aldrig få för mig att sitta och spela på en telefon... förstår inte vem som gör detta, och lägger pengar på det!

Det är för att du är gammal.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag tror att man gör det ganska lätt för sig om man skyller spelbranschen idag på konsolerna. Redan idag har vi spel som Fortnite som är i stort sett identiska på pc, mobiler och konsoler så tror inte att det kommer att ske någon radikal förändring.

Nu skyller jag inte allt på konsolerna, även om mycket av det vi ser idag är på grund av dem. Sedan har man haft den diskussionen flera gånger: skall man "skylla" på hårdvaran, eller skall man lägga skulden på (lata/snåla) utvecklare som inte lägger tillräckligt med tid på att få sakerna att fungera lika bra oavsett hårdvara? Men hur som helst så kvarstår faktum: hade spelen utvecklats till PC först så hade de sett klart olika ut jämfört med vad vi har idag.

Skrivet av IceMan:

skulle aldrig få för mig att sitta och spela på en telefon... förstår inte vem som gör detta, och lägger pengar på det!

Jag tror det är mer utbrett i t ex Asien av den enkla anledningen att det är många fler som åker längre sträckor med kollektivtrafiken och därmed spelar på telefonerna för att fördriva tiden. Här i t ex Sverige så bor vi antingen nära eller har eget fordon, så då har inte lika många samma pendelsituation.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det är för att du är gammal.

Med tanke på att 99.9% av mobilspel är fyllda till bredden med microtransaktioner så kommer jag aldrig röra dem. Det är verkligen en miserabel upplevelse att spela på telefonen, kontrollerna är urusla och var 5min så hoppar det upp en nagscreen som tycker att man ska köpa skit. Och om mobilerna ändå får stöd för kontroller så kan jag lika gärna hålla mig till switchen som har bra spel och bra kontroller. De som klagar på att steam är fylld med skit har inte kollat mycket i play eller applestoren.

Medlem

haha, "sweenrik"... Comedy gold!

Skägg.
10 Chambers

@Esri: Haha, jag håller i stort sätt med dig. Bara jäklades lite med @iceman.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@Esri: Haha, jag håller i stort sätt med dig. Bara jäklades lite med @iceman.

I see, man vet aldrig, folk är ju seriösa med det här ^^.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@Esri: Haha, jag håller i stort sätt med dig. Bara jäklades lite med @iceman.

Bra Spiken ^^ Dock med mina snart 36, så kan jag ju inte heller säga att du har helt fel...


signatur

R.I.P The_maxx

1
Skriv svar