Vilken är din största spelbesvikelse?

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Vet inte om det har varit några riktigt stora besvikelser för min del. När jag blivit väldigt hypad inför ett släpp har spelet sedan också visat sig vara bra... Andromeda som många nämner tyckte jag det luktade unket om redan innan släpp, så det var en mina man undgick.

Men kanske Total War: Rome 2. Såg mycket fram emot att få återvända till romarriket, men spelet som släpptes var fyra nyanser av brunt, och allt var bajs. Ingen trevlig upplevelse.

Va? Rebellion Developments har väl inte alls konkat? Det senaste jag kan hitta om Evil Genius 2 är för 1½ år sedan då utvecklarna konstaterade att man inte hade något releasedatum då spelet var långt ifrån klart och man höll på att byta spelmotor.

Vart har du läst att spelet är nedlagt och utvecklaren i konkurs?

EDIT: Eller du kanske tänkte på utvecklaren av det första spelet som stängde för typ 10-15 år sedan.

Se där, hade helt missat att projektet återuppstått inom annat företag. För hoppas det blir av då, det var bra många år sedan ettan kom.

Inaktiv

"Spelet kom ut och alla blev besvikna på hur klumpigt och statiskt det var mot vad man utlovat under alla år"
Älskade Trespasser! Remejka nu!

Medlem

Combat Mission: Shock Force

Tidigare spelen är de bästa spelen jag någonsin spelat... sen släppte battlefront ett spel där de fullständigt ignorerat folk i sina forum (som dumförklarats av deras 2-3 testare) och dumpade sitt WeGo system som var (enligt mig) det bästa systemet jag varit med om.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Avstängd
Skrivet av anon_326400:

"Spelet kom ut och alla blev besvikna på hur klumpigt och statiskt det var mot vad man utlovat under alla år"
Älskade Trespasser! Remejka nu!

Dom enda som inte blev besvikna var väl de som följt spelet rätt dåligt, det hade kanske 5% av det som utlovats av utvecklarna.. jag hade nog inte heller varit lika besviken om jag inte följt det så noga.

Medlem

The Elder Scrolls IV: Oblivion - Jag var yngre och dummare på den tiden, vilket ledde till hejdlös hajp som aldrig infriades. Jag älskade Morrowind och trodde och hoppades att Oblivion skulle bli ännu större, ännu djupare och ännu mer detaljerat. Men ja, i slutändan fick jag ett snyggt spel som dock kändes mer avskalat och ytligt. Mitt största problem just då var nivå-skalningen som gjorde att man som spelare straffades om man fokuserade allt för mycket på färdigheter som inte var stridsrelaterade. Det (tillsammans med allehanda andra försämringar) gjorde att jag övergav spelet.

Blev redigt besviken även på Fallout 3 (uppföljaren till ett av mina främsta favoritspel någonsin) trots att jag hade sett på dess utveckling med oro. New Vegas var ett uppsving som jag gillade trots dess tillkortakommanden, förmodligen för att Bethesda inte var där med sina råttklor, men Fallout 4 blev IGEN en besvikelse då Bethesda på någon vänster gjort Fallout ÄNNU sämre än 3:an. Det är ett dåligt rollspel och en dålig shooter. Kvar finns utforskandet, men utan intressant berättande, dialog, karaktärer och RPG-mekanik så känns det menlöst. Fallout 76 rör jag inte i ens med tång och vid det här laget har jag svårt att tro att något framtida Bethesda-spel kommer kunna göra mig besviken. De är verkligen en av mina minst omtyckta utvecklare.

Andra besvikelser: Red Faction 2, Mass Effect: Andromeda, Enter The Matrix.

Inaktiv
Skrivet av Harmond:

Dom enda som inte blev besvikna var väl de som följt spelet rätt dåligt, det hade kanske 5% av det som utlovats av utvecklarna.. jag hade nog inte heller varit lika besviken om jag inte följt det så noga.

Ja, jag var ju 90's kid då så hade nog inte läst en rad om det innan.

Medlem

Blev grymt besviken på Age of Conan. Vid release kunde man sitta ner och springa vilket gjorde att folk såg ut som gocartförare mer än äventyrare. Simma uppför vattenfall var också fantastiskt seriöst.

Inget kunde rädda det spelet. Det enda bestående av det spelet är OLÉEEEEEEE-vrålet. Resten var bara en sorglig sörja att vilja vara World och Warcraft utan att vara World of Warcraft (förvisso inte unikt eftersom det gäller 100% av alla MMORPG).


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Skriv svar