Star Citizen har kostat 193 miljoner dollar hittills

Medlem
Skrivet av KingManfred1337:

Nämn en sak som är groundbreaking. Att åteeuppfinna hjulet gills ej,så nu får du allt försöka.

64 bitars systemet, som ger dom cm precition i avstånd på miljoner kilometer. Medans alla andra kör med max 32x32km är en sak att nämna.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

64 bitars systemet, som ger dom cm precition i avstånd på miljoner kilometer. Medans alla andra kör med max 32x32km är en sak att nämna.

Edit: Nej mitt fel, inte gjorts förut utom för mods, men det i sig själv motiverar inte nästan 2 miljarder kronor. När du fått 2 miljarder kronor för att göra ett spel, haft 7 år på dig ( kickstartern började 1 år efter de börjat projekter enligt CR himself ) och har bara en sjabbig alpha att visa upp, så har du problem.

Avstängd
Skrivet av Hajfena:

Har du aktier i CIG och behöver avkastning eller?
Vad har RDR 2 med SC och SQ42 att göra överhuvudtaget oavsett vad CIG får in?
Rockstar grundades 1998 och har ju för fan flera miljarder i budget efter sina framgångar, många som gillar blod och våld så det har ju gått hem i sofforna.
RDR 2 ser ju dessutom ut som ett reskin av RDR 1 med nya dialoger så det är inte så mycket nytt jämfört med om man jämför vad man kan göra i Star Citizen jämfört med Crysis.

Du jämför ett kickstarter projekt som gissningsvis hade en budget på 22 miljoner dollar från början men som växt oavkortat i 6 års tid, där man inte ens visste från början hur stort det skulle bli och man har fått lära folk hur Cryenginge fungerar då det inte ens fanns utbildade programmerare att tillgå. Det var sagt redan från början att alla pengar de får in satsar de på utveckling och förbättring av spelen så hur man än vrider på saken så är det en succe om man ser till den tekniska utvecklingen.

Reskin av RDR 1? Hahaha du har inte spelat RDR 2 märker jag. Det är revolution när det gäller spel och vad som helst kan hända när du rider runt. Allt från att rädda tjejer som blivit kidnappade till att rädda fångar från fängelsevagnar. Eller någon stackars jäkel som håller på att bli uppäten av vargar. Vad som helst kan verkligen hända och alla skådespelare är grymma som är med i spelet. Är alltså detta spel ett reskin av valfritt rymdspel? Det är alltså ett reskin av Mass effect-spelen. Det var lika dumt att säga av mig som att RDR 2 är ett reskin av RDR 1. Jag råder dig att köpa en konsol så förstår du vad jag menar.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Faith101:

Edit: Nej mitt fel, inte gjorts förut utom för mods, men det i sig själv motiverar inte nästan 2 miljarder kronor. När du fått 2 miljarder kronor för att göra ett spel, haft 7 år på dig ( kickstartern började 1 år efter de börjat projekter enligt CR himself ) och har bara en sjabbig alpha att visa upp, så har du problem.

Om vi ska vara objektiva här så vet jag inget annat spel där ute som har dessa saker gemensamt såsom :inga laddningstider mellan hoppen, styra skeppen ihop med instrument som finns på skeppet. Dom två sakerna finns redan nu ingame. Det ihop med att skeppen kan gå i mindre delar när det sprängs har har kanske inte än helt implementerat men visat filmer på. Dessa element var banbrytande för att jag skulle köpa mej in i projektet och det har dom nästan gjort nu så jag personligen är inte särskilt orolig över utvecklingen då dom redan presenterat en hel del av vad dom lovade. Att det redan nu är ett halvt spel där man kan latja runt med sina kompisar gör att spelet inte längre är "på pappret" utan det finns faktiskt något att spela. Såg på videos i helgen att man både kan köpa gods på ett ställe och sälja på ett annat ställe, mining med ett litet skepp och event-racing som vissa i communityn håller på med. Jag klassar spelet i linje med dayz-modden nu. Det är inte helt, men nog fasen har man roligt i det ☺️


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Om vi ska vara objektiva här så vet jag inget annat spel där ute som har dessa saker gemensamt såsom :inga laddningstider mellan hoppen, styra skeppen ihop med instrument som finns på skeppet. Dom två sakerna finns redan nu ingame. Det ihop med att skeppen kan gå i mindre delar när det sprängs har har kanske inte än helt implementerat men visat filmer på. Dessa element var banbrytande för att jag skulle köpa mej in i projektet och det har dom nästan gjort nu så jag personligen är inte särskilt orolig över utvecklingen då dom redan presenterat en hel del av vad dom lovade. Att det redan nu är ett halvt spel där man kan latja runt med sina kompisar gör att spelet inte längre är "på pappret" utan det finns faktiskt något att spela. Såg på videos i helgen att man både kan köpa gods på ett ställe och sälja på ett annat ställe, mining med ett litet skepp och event-racing som vissa i communityn håller på med. Jag klassar spelet i linje med dayz-modden nu. Det är inte helt, men nog fasen har man roligt i det ☺️

Vad kan du "spela" just nu? Boxen man behöver plocka upp funkar typ 15% av gångerna?

Medlem
Skrivet av Faith101:

Vad kan du "spela" just nu? Boxen man behöver plocka upp funkar typ 15% av gångerna?

Finns mycket som man kan göra, just nu så är det 4000+ som kollar på folk som spelar starcitizen på twitch. Spelet är fortfarande under utveckling, så många features i spelet är halvfärdiga och mycket finns inte i spelet än.

Just nu fokuserar dom på att göra klart alla features som redan finns i spelet, dom lägger mer arbete på squadron 42 nu.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Faith101:

Vad kan du "spela" just nu? Boxen man behöver plocka upp funkar typ 15% av gångerna?

Team deathmatch, deathmatch, world PvP för att nämna några. Om man skulle jämföra detta spelet med ett annat släppt spel tex Guns of icarus (som jag anser vara ett fullt släppt spel med fokus på team deathmatch) så finns det ofantligt mycket mer att göra i star citizen redan nu, men när det gäller mmo-delen håller jag med om att det saknas en del element för att göra det till en bra upplevelse än så länge. Men som sagt, PvP:n anser jag vara tillräckligt utbyggd för en bra spelupplevelse redan nu.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Skriv svar