Till slut – Playstation Now kommer till Sverige

Robot
Till slut – Playstation Now kommer till Sverige
Medlem

Jag har skrivit upp mig på listan för att få testa betan, får som jag har tur och blir vald. Hade varit kul att se hur det funkar. Kommer att dela med mig av intryck här om jag kommer med.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Geeks Gaming

Hoppas på ”snart”, inte ”soon™️”

Redaktör
Skrivet av Freakon:

Jag har skrivit upp mig på listan för att få testa betan, får som jag har tur och blir vald. Hade varit kul att se hur det funkar. Kommer att dela med mig av intryck här om jag kommer med.

Om man inte kommer med finns en sjudagars gratis testperiod för tjänsten.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Om man inte kommer med finns en sjudagars gratis testperiod för tjänsten.

Du behöver bara ge dom ditt kreditkort och din förstfödde son.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Sitter med ett internet som var modernt på 90-talet, får nog vänta tills man får fiber någon gång i framtiden.

Medlem

Jag har stått emot suget i flera år.. "skall hålla mig till min xbox och PC". Jo.. tjena. Nu blir det PS4:a.

Medlem

På tal om Playstation 4 och PSN. När kunde man byta sitt PSN-ID gratis? (En gång, sedan skulle det kosta typ 100kr). Har för mig att jag läste för någon månad sedan att Sony skulle införa detta i början på året.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Jag kan inte ens sigha upp för betan händer ingenting.

Ambassadör
Xbox

Fungerar det på PC? Tyvärr fanns inte ett enda av den handfull PS4-spel som jag är intresserad av med i listan så det blir inget med det, synd.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Om man inte kommer med finns en sjudagars gratis testperiod för tjänsten.

Grymt, då blir det att testa oavsett vad


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av DjZaxon:

Jag kan inte ens sigha upp för betan händer ingenting.

Vad är ditt id? Jag kan prova att anmäla dig om du vill, funkade bra för mig relativt nyligen.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Gnällkuk

Känns märkligt att man inte lanserar det i norden förrän nu. En streamingtjänst för spel förutsätter väl hög hastighet och låg latens, Storbritannien är ju ungefär som USA. U-land när det kommer till uppkopplingshastigheter, för att inte tala om hutlösa priser.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Fungerar det på PC? Tyvärr fanns inte ett enda av den handfull PS4-spel som jag är intresserad av med i listan så det blir inget med det, synd.

Japp fungerar på PC.

Jag har själv just avslutat en testvecka med playstation now (bor inte i sverige) och kan säga att det fungerar väldigt bra. Jag har snabb uppkoppling 150/150 på fiber och har inte upplevt något märkbart lagg eller andra skavanker. Några gånger hade jag svårt att logga in på ubisoft servrar av någon anledning. Förutom att man får en märkbart sämre upplösning via stream så tycker jag det är skönt att slippa ladda ner och installera spelen, pang boom så kan du spela vilket spel du vill. Men tyvärr finns det inte jättemycket att välja mellan känns det som.

Medlem

"Äntligen" - Gert Fylking

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Känns märkligt att man inte lanserar det i norden förrän nu. En streamingtjänst för spel förutsätter väl hög hastighet och låg latens, Storbritannien är ju ungefär som USA. U-land när det kommer till uppkopplingshastigheter, för att inte tala om hutlösa priser.

Tycker också att det är märkligt att dom väntat så länge, var grymt coolt när det kom men man är inte lika taggad nu, när t ex gamepass finns. Kommer absolut testa dock.

Avstängd

Äntligen, reggade mig tidigare idag så hoppas man får pröva det. Vill spela RDR 1, har aldrig spelat det och det blir ju som en fortsättning på 2:an så det är nice.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Att de ens orkar skriva med Playstation 2 när det är ungefär fyra stycken ps2-spel.

Medlem

Synd att spelen inte säljs direkt för en hel summa. Vägrar allt vad streaming heter. Film, serier, musik och spel. Jag måste äga varan utan några månadsavgifter.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Synd att spelen inte säljs direkt för en hel summa. Vägrar allt vad streaming heter. Film, serier, musik och spel. Jag måste äga varan utan några månadsavgifter.

Alla spel som ingår i PS Now går väl att köpa om man vill äga det?

Inaktiv

Xbox gamepass levererar rätt Mycket bättre value för pengarna... O utan att det krävs snabb uppkoppling och dålig konsol.... Snart kommer Xcloud med.

Medlem
Skrivet av Margy:

Alla spel som ingår i PS Now går väl att köpa om man vill äga det?

Jaså, det kände jag inte till. Bara jag slipper betala en månadskostnad/prenumeration så kan det vara intressant. Vill endast betala en engångssumma.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Ursäkta att jag säger det här, men Sony kan skita på sig med PlayStation now...

Att det ska ta år innan det kommer hit är bara dynga från deras sida. Nej tack, ger gladeligen mina hundralappar till EA access och gamepass på krysslådan istället.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Synd att spelen inte säljs direkt för en hel summa. Vägrar allt vad streaming heter. Film, serier, musik och spel. Jag måste äga varan utan några månadsavgifter.

Fast även om du köper ett spel på skiva så äger du egentligen aldrig spelet. Det du betalar för är den begränsade rättigheten att få spela det, på just denna skiva och endast i privat bruk.

Du får exempel inte hyra ut spelet eller på annat sätt tjäna pengar. I jämförelse kan du hyra ut din bil och bostad, men inte dina filmer eller spel.

Medlem

Funkar ej att skriva upp sig. Kan vara många som skriver upp sig kanske.

Avstängd
Skrivet av anon_81726:

Xbox gamepass levererar rätt Mycket bättre value för pengarna... O utan att det krävs snabb uppkoppling och dålig konsol.... Snart kommer Xcloud med.

Ummmm... Xcloud kräver ju snabb uppkoppling. Samt att du kan ladda ner psnow spel till konsolen och behöver på det sättet inte streama dom.

Fanboys will be fanboys


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Inaktiv
Skrivet av DrAg00nEn:

Ummmm... Xcloud kräver ju snabb uppkoppling. Samt att du kan ladda ner psnow spel till konsolen och behöver på det sättet inte streama dom.

Fanboys will be fanboys

Ja säger du det så vet du säkert bäst....
Mig vertligen så betalar jag xbox inte hundralappar extra i månaden för att spela bakåtkompatibla spel... Gamepass innehåller alla nya titlar från MS, gör now det..? Sen är det ju synd att MS inte kan skapa en bättre onlinestruktur för Xcloud än Såny då ms förmodligen enligt dig inte besitter kompetens om varken onlineservrar(sk cloud) eller komprimeringsteknik.... I jämförelse med Såny då....

Avstängd
Skrivet av anon_81726:

Ja säger du det så vet du säkert bäst....
Mig vertligen så betalar jag xbox inte hundralappar extra i månaden för att spela bakåtkompatibla spel... Gamepass innehåller alla nya titlar från MS, gör now det..? Sen är det ju synd att MS inte kan skapa en bättre onlinestruktur för Xcloud än Såny då ms förmodligen enligt dig inte besitter kompetens om varken onlineservrar(sk cloud) eller komprimeringsteknik.... I jämförelse med Såny då....

Sony stavas med O... inte Å

Var har jag sagt att Microsoft inte besitter nödvändig kompetens? Det enda jag skrev var ju att xcloud kräver snabb uppkoppling. Hur snabb har jag ingen information om men med tanke på att det är spel som ska streamas till din konsol samt att all input du gör till konsolen ska streamas tillbaka så kan man ju anta att det inte räcker med vilken 56k anslutning som helst.

Men du betalar gärna hundralappar extra för att kunna spela dina gamepass spel online antar jag?

Inte tänker jag heller betala hundralappar extra i månaden för att spela bakåtkompatibla spel. Men nu är ju inte PsNow endast för ps3/ps2 spel utan innehåller även fler ps4 titlar än vad gamepass innehåller totalt (360 och One räknat)
Vill jag spela Ps3 spel så startar jag helt enkelt upp min gamla ps3. Vill jag köra Xbox 360 spel startar jag min 360. Vill jag spela ps4 spel spelar jag på ps4 och vill jag spela x1 spel kör jag på PC.

Kommer jag att prenumerera på PsNow? Troligtvis inte.
Kommer jag testa se hur det funkar? Absolut

Lite tråkigt hur du tar så illa upp bara för ett konstaterande över att xcloud också kommer att kräva snabb uppkoppling... Men igen. Fanboys will be fanboys.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Värsta konkurrenten har gjort sina konsoler två generationer bakåtkompatibla. Du kan alltså ta ett spel du köpte för 15 år sedan och stoppa det i den du köper idag och det funkar. Du betalar alltså inte för den fysiska eller digitala kopia du köpt eller för en tjänst där du kan spela det.

Hur kan Playstation Now ens vara efterfrågat? Värdelös tjänst.

Medlem
Skrivet av Joakim Palm:

Fast även om du köper ett spel på skiva så äger du egentligen aldrig spelet. Det du betalar för är den begränsade rättigheten att få spela det, på just denna skiva och endast i privat bruk.

Du får exempel inte hyra ut spelet eller på annat sätt tjäna pengar. I jämförelse kan du hyra ut din bil och bostad, men inte dina filmer eller spel.

Jo jag känner till detta men det känns fortfarande bättre än att streama saker mot en månadsavgift. Vill bara behöva betala en engångssumma.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

12
Skriv svar