Ghostbusters Teaser

Sida 1 av 1
2019-01-17 07:38
Ghostbusters Teaser
2019-01-17 12:12

Bara det inte blir lika stor flopp som senaste filmen så. Tyvärr så avslöjar trailen inte så mycket heller.

KoP
2019-01-17 12:17

Varken eller. Svårt att bilda sig en uppfattning utifrån en intetsägande teaser. 🤔

2019-01-17 12:33

Röstade instinktivt nay först men vafan, det kanske kan bli kul?

2019-01-17 12:34

Älskade de äldre filmerna, men jag tror inte att det skulle fungera att göra en film av den typen i dagens klimat. Men det ursäkter ju inte det bottennappet som släpptes för något år sen, sämre reboot får man nog leta efter.

2019-01-17 12:41

Det är samma universum som 1984 filmerna, så det har inget med 2016 år film att göra, regissören är Jason Reitman son till Ivan Reitman som skapade de första filmerna!

"It is not a reboot. What happened in the ‘80s happened in the ‘80s, and this is set in the present day" - Jason Reitman

2019-01-17 12:53

Gav den en Yay enkom på att det inte fanns en tillstymmelse till skämt om att fisa från framstjärten eller strålvapen som greppar spöken i skrevet. Ghostbusters 2016 var en film som jag inte ville erkänna hur usel den var när den släpptes, mest för att jag inte ville hamna i samma läger som alla mansbarn som skrek över att det var kvinnliga huvudkaraktärer, men med andra och tredje visningen blev jag bara mer och mer irriterad över hur usel den faktiskt var. Regi, Paul Feig, var det inte det som var din roll i produktionen?

Det här kan bli bra, kan bli helt ok, och det kan bli riktigt bra. Riktigt usel tror jag inte den blir, men det är inte samma sak som att den kommer bli framgångsrik ekonomiskt. Det är många dåliga filmer som blir ekonomiskt framgångsrika för att de tilltalar en större publik (Transformers, Bumblebee - jag tittar på er) medan riktigt bra men smalare filmer går uselt. Det bästa man kan hoppas på med Ghostbusters 2020 är väl en bra film som tjänar in sin produktionskostnad och förhoppningsvis lite till.

2019-01-17 13:03
Skrivet av Loevet:

Det är många dåliga filmer som blir ekonomiskt framgångsrika för att de tilltalar en större publik (Transformers, Bumblebee - jag tittar på er) medan riktigt bra men smalare filmer går uselt.

Jag vill väldigt gärna säga emot dig här, eftersom jag starkt ogillar den "kultur-elitism" som är så prominent framför allt inom konst-världen, men även inom film och litteratur, men jag inser att det vore skenheligt av mig, eftersom jag har liknande åsikter angående musik.
Måste kanske omvärdera mina åsikter angående skitmusik...eller har den stora massan helt enkelt fel?

2019-01-17 13:27

@Akronym: nej jag menar inte att antyda att bara smala konstnärliga filmer är bra, jag gillar många stora och påkostade megaproduktioner också, det är bara de riktigt usla produktionerna jag inte gillar, oavsett vilken budget eller målgrupp de har. Transformers, Bumblebee, Venom och Ghostbusters 2016 är exempel på filmer jag tycker är ruskigt usla av olika anledningar, men jag kan samtidigt gilla en mastodontstor Marvel-film eller en medvetet lökig film som The Meg.

Jag skulle säga att musik är beroende på personlig smak än film. En film kan sågas för manus, skådespeleri, humor, visuella effekter med mera, medan musik mer beror på tycke och smak. Om man vill ha trallvänlig radiopop är den bra, vill man ha rökig jazz är det bra. Åtminstone känner jag så, jag stör mig inte på att en popartist släpper en dålig skiva för jag lyssnar inte på den genren, men en film jag är intresserad av som är dålig stör jag mig något ofantligt på.

I film- och spelvärlden är det vanligt med crossovers också, i fallet Transformers att de gör film av en serietidning/leksaker/tv-serie/tecknad film som folk har personliga känslomässiga kopplingar till, och då blir reaktionerna häftiga när någon gör en usel tolkning av dessa ursprungliga verk. Inom musik är det tämligen ovanligt, utan handlar istället om huruvida du gillar vad artisterna du gillar eller är intresserade av gör med sin senaste musik. Det är min tolkning i alla fall.

2019-01-17 14:09
Skrivet av Loevet:

Jag skulle säga att musik är beroende på personlig smak än film. En film kan sågas för manus, skådespeleri, humor, visuella effekter med mera, medan musik mer beror på tycke och smak. Om man vill ha trallvänlig radiopop är den bra, vill man ha rökig jazz är det bra. Åtminstone känner jag så, jag stör mig inte på att en popartist släpper en dålig skiva för jag lyssnar inte på den genren, men en film jag är intresserad av som är dålig stör jag mig något ofantligt på.

I film- och spelvärlden är det vanligt med crossovers också, i fallet Transformers att de gör film av en serietidning/leksaker/tv-serie/tecknad film som folk har personliga känslomässiga kopplingar till, och då blir reaktionerna häftiga när någon gör en usel tolkning av dessa ursprungliga verk. Inom musik är det tämligen ovanligt, utan handlar istället om huruvida du gillar vad artisterna du gillar eller är intresserade av gör med sin senaste musik. Det är min tolkning i alla fall.

Och musik kan sågas för melodi, musiker, sångare, fåniga texter med mera.
Men med det sagt...
I grund och botten handlar musik per definition om känslomässiga kopplingar. Jag tror inte det är särskilt många som gillar en viss artists alster av rent intellektuella anledningar. Vi gillar den musik vi gillar för att den tilltalar oss på ett emotionellt plan.

Sedan tycker jag personligen att det är ganska irrelevant om det finns leksaker och serietidningar kopplade till filmen eller inte.
En bra film är en bra film. Min åsikt om Star Wars förändras inte ett skit av att det går att bygga star destroyers i Lego. Och ett dåligt spel är ett dåligt spel, även om du kan vifta med lasersvärd i det.

Edit: For the record - Jag är inte särskilt förtjust i Star Wars.

2019-01-17 14:17
Skrivet av Loevet:

Ghostbusters 2016 var en film som jag inte ville erkänna hur usel den var när den släpptes, mest för att jag inte ville hamna i samma läger som alla mansbarn som skrek över att det var kvinnliga huvudkaraktärer

Välkommen, gott folk, till allt som är fel med Sverige världen idag. Det handlar inte om rätt eller fel, utan vem som säger det. Om "fel" läger säger det, så är det bättre att köra på något felaktigt, än att erkänna de har rätt och rätta till felet.

2019-01-17 14:29

@Akronym: ja precis, det jag var inne på också, musik är väldigt emotionellt kopplat till personligt tycke och smak, i större utsträckning än spel och film (där känslor också spelar in så klart).

Ja men det är inte irrelevant för de som har personliga nostalgiska och emotionella kopplingar till de ursprungliga skapelserna. Jag var ett enormt fan av Transformers som liten, och därför sågar jag filmerna mycket hårdare än någon som "bara vill se en fräsig film". Och med exemplet Star Wars: jag är ett enormt fan av ursprungstrilogin, och blev likt många andra folkilsk över hur usla prequel-filmerna var, men för den som inte växt upp med originaltrilogin kan de säkert varit bra (har träffat unga personer som nästan lite skämmigt berättat att de gillade filmerna). Och det förstår jag, om man inte har någon emotionell koppling till originalen, eller inte ens sett dem, bedöms de nya filmerna bara på egna meriter och ens egna preferenser inom film, och då kan de vara bra.

Samma med Force Awakens, en film mer i linje med hur originaltrilogin berättades och jag älskade den, medan jag avskydde The Last Jedi (som hyllades av många). Ens egna personliga historia med ett visst verk, varumärke eller dylikt påverkar helt klart hur man bedömer produkten, åtminstone för oss som är riktigt rånördiga runt något kreativt verk.

2019-01-17 14:49
Skrivet av Loevet:

musik är väldigt emotionellt kopplat till personligt tycke och smak, i större utsträckning än spel och film

Här förstår jag inte alls hur du tänker.

Resten av ditt inlägg kan jag för övrigt mer eller mindre instämma med, även om jag fortfarande anser att en film, om möjligt, skall bedömas utifrån egna meriter.

2019-01-17 15:13

@Mirage: Det ska tilläggas att jag aldrig påstod att det var en bra film när jag först såg den, jag bedömde bara inte den lika hårt som jag hade gjort om det inte varit en infekterad debatt runt den. Det var synd att folk med legitim kritik mot filmen fick skit för att det per automatik ansågs som sexistiskt, absolut, men det var också väldigt många som kastade skit på den bara för att den lyftes fram som en feministisk kapning av en gammal favoritserie.

Det var den inte. Det var en nytolkning av en gammal serie som hade potentialen att bli riktigt bra, både Kate McKinnon och Kristen Wiig är fantastiskt roliga komiker och Wiig kan faktiskt skådespela seriöst också, men resultatet var en kalkonsoppa. Jag skyller helt på Paul Feig här.

2019-01-17 15:21
Skrivet av Loevet:

medan jag avskydde The Last Jedi (som hyllades av många).

Ursäkta, men blev den inte totalsågad? Var nog det värsta jag sett inom Star Wars universumet och då räknar jag med julspecialen.

2019-01-17 15:26
Skrivet av Loevet:

@Akronym: ja precis, det jag var inne på också, musik är väldigt emotionellt kopplat till personligt tycke och smak, i större utsträckning än spel och film (där känslor också spelar in så klart).

Ja men det är inte irrelevant för de som har personliga nostalgiska och emotionella kopplingar till de ursprungliga skapelserna. Jag var ett enormt fan av Transformers som liten, och därför sågar jag filmerna mycket hårdare än någon som "bara vill se en fräsig film". Och med exemplet Star Wars: jag är ett enormt fan av ursprungstrilogin, och blev likt många andra folkilsk över hur usla prequel-filmerna var, men för den som inte växt upp med originaltrilogin kan de säkert varit bra (har träffat unga personer som nästan lite skämmigt berättat att de gillade filmerna). Och det förstår jag, om man inte har någon emotionell koppling till originalen, eller inte ens sett dem, bedöms de nya filmerna bara på egna meriter och ens egna preferenser inom film, och då kan de vara bra.

Samma med Force Awakens, en film mer i linje med hur originaltrilogin berättades och jag älskade den, medan jag avskydde The Last Jedi (som hyllades av många). Ens egna personliga historia med ett visst verk, varumärke eller dylikt påverkar helt klart hur man bedömer produkten, åtminstone för oss som är riktigt rånördiga runt något kreativt verk.

Ang. första kommentaren om Ghostbusters, fair point.

Ang ditt citerade inlägg här, jag växte upp med originaltrilogin och älskade den som barn, men som vuxen uppskattade jag del II och III av prequels mycket mer. I:an var bara hemsk. Jag gillade att se Anakins resa från hoppfull aspirerande Jedi till Sith Lord. Folk har klagat på Hayden Christensens skådespelarinsats, men jag tyckte han gjorde en bra Anakin. Det enda lustiga som jag skrockar åt ordenligt var när Obi-Wan sade "Only Sith deals in absolutes!" som i sin tur är en absolute

2019-01-17 16:26

@kaealy: Njae, den blev mestadels hyllad inom kritikerkåren, men hos Star Wars-fans har den väl mer eller mindre sågats vid fotknölarna. Den har vissa goda egenskaper, så jag skulle inte likställa den med julspecialen, men de värsta snedstegen gör den tyvärr till en enorm besvikelse.

2019-01-17 17:39

"Tyvärr så avslöjar trailen inte så mycket heller"
Vadå tyvärr! Så ska det ju va! (särskilt eftersom det är en teaser bara, filmen är väldigt långt bort fortfarande). Jag tror det här kan bli bra, tror det kommer bli filmen som den förra borde ha varit. Paul Feigs film höll väl ungefär samma kvalle som Marlon Wayans direkt till VOD-filmer.

2019-01-21 19:58

En av aktörerna (leslie jones) i 2016 års film tweetade detta om nya filmen:

So insulting. Like fuck us. We dint count. It’s like something trump would do. (Trump voice)”Gonna redo ghostbusteeeeers, better with men, will be huge. Those women ain’t ghostbusteeeeers” ugh so annoying. Such a dick move. And I don’t give fuck I’m saying something!!

Sauce:
https://twitter.com/Lesdoggg/status/1086748467828019200

2019-01-21 21:27
Skrivet av Devan:

So insulting. Like fuck us. We dint count. It’s like something trump would do. (Trump voice)”Gonna redo ghostbusteeeeers, better with men, will be huge. Those women ain’t ghostbusteeeeers” ugh so annoying. Such a dick move. And I don’t give fuck I’m saying something!!

Sauce:

2019-01-22 10:15

Hon verkar ha mer gemensamt med Trumps retorik än nån annan....

2019-01-22 10:58
Skrivet av Devan:

Sauce:

Låter som en typisk feminist, som skyller på männen för sitt eget misslyckande.

2019-01-22 11:19

Filmen kan bli skitbra, den kan också bli smörja. Omöjligt att säga i dagsläget. Jag älskade originalfilmerna när jag växte upp, framförallt den första.

Jag hoppas Harold "Egon" Ramis får vara med som spöke i några scener.

2019-01-22 14:34

Och Paul Feig kommer ännu en gång till försvar och börjar kalla alla andra för "hatare och troll" fastän att det bara är Leslie Jones själv som står för hatet här.

Sida 1 av 1