Ghostbusters Afterlife Trailer

Sida 2 av 2
2019-12-07 11:15
Skrivet av HallonTreo:

Som jag förstått det så kastade Ramis Murray i väggen under inspelningen av Groundhog Day och det är pga den konflikten som Murray ignorerade Ramis fram tills hans sista dagar i livet. Vilka detaljer har du som gör det hela ”vedervärdigt” ?

Vad gäller Finn... gillade du honom när han var yngre alltså? 🤔

Mja, "vedervärdigt" var nog en överdrift, mer betett sig som ett arsle och sen säger upp en god vänskap över en dispyt för en film är ganska illa enligt mig. Och jo, tydligen ska Ramis ha blivit fysisk en dag, tog tag i hans krage och putta in honom mot en vägg. Vilket aldrig är OK självfallet.

Men av det jag läst så var inte en Murray en gullgosse under inspelningen, mild sagt. Och att han sa upp vänskapen ska ju enligt en del även vara att han var trött på idén att Ramis var en stor del av Murrays framgångsrika karriär. Murray är väl ganska känd för att ha gjort diverse dumheter under sin karriär. ^^

Ramis:
"At times, Bill was just really irrationally mean and unavailable; he was constantly late on set. What I’d want to say to him is just what we tell our children: 'You don’t have to throw tantrums to get what you want. Just say what you want.'

https://www.newyorker.com/magazine/2004/04/19/comedy-first?cu... - en av dom intervjuer/historier man läst. Vet jag hela sanningen? Självklart inte, men en stor majoritet säger detsamma.

Och gällande Finn - ja alltså, han var ju "bättre" som "barn" än tonåring iallafall, enligt mig.

2019-12-09 15:27

Trailern är nu här!!!

Det jag saknar är temalåten, men annars verkar filmen kul.
Skönt att det inte verkar som trailern spoilar mer än kanske de första 20 minuterna heller.

2019-12-09 15:49
Skrivet av Devan:

Trailern är nu här!!!

Skönt att det inte verkar som trailern spoilar mer än kanske de första 20 minuterna heller.

Ja, det var en trailer som inte visa mycket alls, vilket iofs är positivt.

Nästan omöjligt att säga om den ser bra ut eller inte. Vad jag däremot kan säga är att den verkar intressantare än den från 2016.

Vet inte riktigt hur mycket plats barnen kommer få i filmen, ser ut som mycket? Vilket jag inte är sådär överförtjust över direkt.

Men men, får väl se vad det blir av filmen.

2019-12-09 18:12
Skrivet av Devan:

Trailern är nu här!!!

Fler som tyckte att låten fattades ^^ någon som lade in den i trailern, börjar vid 2:00. Blev genast bättre.

2019-12-09 19:31
Skrivet av Loevet:

Gav den en Yay enkom på att det inte fanns en tillstymmelse till skämt om att fisa från framstjärten eller strålvapen som greppar spöken i skrevet. Ghostbusters 2016 var en film som jag inte ville erkänna hur usel den var när den släpptes, mest för att jag inte ville hamna i samma läger som alla mansbarn som skrek över att det var kvinnliga huvudkaraktärer, men med andra och tredje visningen blev jag bara mer och mer irriterad över hur usel den faktiskt var. Regi, Paul Feig, var det inte det som var din roll i produktionen?

Håller helt med! Har också backat den där filmen och berömt skådespelarna i den. Men det är bara en kass film.

Vad det gäller trailern så är jag inte riktigt med på att barn ska leda det här... men jag tror att fler karaktärer och platser kommer avslöjas innan det är premiärdags!

2019-12-09 22:56

@Fezk: Haha, ja nu blev den genast mycket bättre!

2019-12-10 00:39
Skrivet av Akronym:

Jag vill väldigt gärna säga emot dig här, eftersom jag starkt ogillar den "kultur-elitism" som är så prominent framför allt inom konst-världen, men även inom film och litteratur, men jag inser att det vore skenheligt av mig, eftersom jag har liknande åsikter angående musik.
Måste kanske omvärdera mina åsikter angående skitmusik...eller har den stora massan helt enkelt fel?

Ah, men "Grand Goût" var också det som garanterade att konsten förr i världen höll hög klass. Denna kulturelitism, som du kallar den, har tippat vågskålen till något som vi inte vet vad det är mer.

2019-12-10 10:31
Skrivet av Augustus:

Håller helt med! Har också backat den där filmen och berömt skådespelarna i den. Men det är bara en kass film.

Saker som detta gör att jag bara blir förbannad. "Skutan sjunker, hoppa i livbåten!"
"Näää, det var ett mansbarn som sade skutan sjunker, bättre att drunkna än att rädda sig!!!"

...

2019-12-10 18:43

Nja... jag vet inte. Känns som en film riktad mer åt familjehållet, inte för att orginalen var direkt blodbad och tuttar till höger och vänster, men med barn som huvudkaraktärer känns det som det komiska kommer att vara just det, ganska barnsligt. Definitivt inget jag kommer att gå att se på bio iaf.

2019-12-10 18:52
Skrivet av trickeh2k:

Nja... jag vet inte. Känns som en film riktad mer åt familjehållet, inte för att orginalen var direkt blodbad och tuttar till höger och vänster, men med barn som huvudkaraktärer känns det som det komiska kommer att vara just det, ganska barnsligt. Definitivt inget jag kommer att gå att se på bio iaf.

Lite så jag känner också, hur mycket plats kommer barnen få? Ser som sagt ut att vara en hel del.

Det lär väl inte dras skämt likt detta, som gjorde Ghostbusters så jävla bra:

2019-12-10 21:34

@Fezk: Haha, guld! Måste se om den vid tillfälle, var ett tag sedan!

2019-12-10 21:47

Ser ut att bli bra!

Sida 2 av 2