AMD Radeon VII avtäckt, vill ge Geforce RTX 2080 en match

Avstängd
Skrivet av Oakenborn:

Säga vad man vill om prestanda men jag gillar utseendet på AMDs grafikkort mycket mer är nvidias kort. Tycker dom är minimalistiska och svinsnygga.

Jag brukar titta på det som är på skärmen när jag spelar.

Medlem

Då kortet verkar köra med HDM2 minne som är dyrt, har jag svårt att förstå varför de inte också släpper en 8GB-version inriktad mot spelare. Ett sådan version borde kunna säljas för ett mer konkurrenskraftigt pris.

Enda förklaringen jag kan tänka mig är att de har dålig tillgång på 7nm i nuläget. Aja, det var synd men även lite väntat att Vega2-kortet inte skulle vara något speciellt. Är Navi jag väntar på ändå, då rykten säger att det är den arkitekturen AMD valde att lägga mer resurser på, eftersom den ska användas i nästa generations konsoler.

Medlem

Gött att man köpte Asus strix 2080ti. AMD fail.

Medlem
Skrivet av Blazter:

Lite dumt att de inte kommer med någon form av stöd för ray tracing. Grafiknördar som mig kommer antagligen välja nVidia. Jag ligger runt 80 fps som medel i BF5 mp med allt på max och rtx på Ultra (1080p).

Nä, vad som är riktigt dumt är att lägga så mkt pengar på ett grafikkort och spela BF5 i 80 fps.

Medlem
Skrivet av NiceAsBice:

Jag brukar titta på det som är på skärmen när jag spelar.

Vaaa?!!? Din galning!


signatur

PSN: MrOakenborn

Gen
Medlem
Skrivet av Pholiage:

Bakåttänk där du. Att en utvecklare börjar med en teknik är hur teknik blir till. Kolla bara på mobil industrin. Alla "kopierar" varandra men gör det bättre varje gång. Man kan inte stå o trampa i samma utgångna veva hela tiden. Att lansera ett så dyrt kort utan att komma med någon ny teknik eller åtminstone stödja DxR är mycket dumt. Vad ska dom sälja på? "7nm!!".

Jag vet att för många är ett prestandalyft det enda som är viktigt, nya spel blir ju liksom inte fulare direkt. En sak är iaf säker, jag kan fortfarande inte uppgradera mitt 1080Ti för en normal peng.

Medlem
Skrivet av synapskollaps:

Nä, vad som är riktigt dumt är att lägga så mkt pengar på ett grafikkort och spela BF5 i 80 fps.

Nä, gillar effekterna.


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Avstängd
Skrivet av Oakenborn:

Vaaa?!!? Din galning!

Jag vet, jag är wild and crazy!

12
Skriv svar