The Division 2 släpps på Epic Store och Uplay – men inte Steam

Robot
The Division 2 släpps på Epic Store och Uplay – men inte Steam
Medlem

Steam, Origin, Uplay, Blizzard App, GOG Galaxy, Epic Store, Discord Store, och Bethesda Launcher - gode gud i helvetet.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Gött, slipper man se skiten. /s

Geeks Gaming
Skrivet av ohem:

Steam, Origin, Uplay, Blizzard App, GOG Galaxy, Epic Store, Discord Store, och Bethesda Launcher - gode gud i helvetet.

Fortfarande bättre än förr i tiden då man krävde en icon för varje spel och sen rota fram CD skivan för just de spelet.
Att vi har flera Launchers är absolut inga problem. Tvärtemot. Bättre konkurreras som gör att mindre företag kanske kan få en extra slant över.

Medlem

Klart konkurrens är bra, men skulle kunna göra en launcher där alla kan öppnas från istället och de olika affärerna kan öppnas separat etc., det är åtminstone drömmen från min sida.

Medlem

Sakta men säkert klättrar dem...

Medlem

Undrar hur mycket alla dessa launchers man har på datorn slöar ner operativsystemet och spelen.

Medlem

Trillian Launcher får utvecklar, säkert få som ens vet vad Trillian gjorde för oss gamla rävar ^^

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Fortfarande bättre än förr i tiden då man krävde en icon för varje spel och sen rota fram CD skivan för just de spelet.
Att vi har flera Launchers är absolut inga problem. Tvärtemot. Bättre konkurreras som gör att mindre företag kanske kan få en extra slant över.

Med skillnaden att när konkurrensen börja slå ut aktörer bränns hela spelbiblioteket i de tjänsterna, men visst, småsaker.

Medlem

Epic games är inte frälsaren. De kommer knapra marknadsandelar nu i början men när de når till whatever mål de har internt så kommer de börja skruva åt tumskruvarna för att mjölka den marknadsandelen de också.

Ser inte riktigt att vi kommer får se mycket i form av effekter för konsumenten från konkurrensen. Möjligtvis får utvecklare lite bättre villkor men thats it.

Gnällkuk
Skrivet av xScaryKidx:

Klart konkurrens är bra, men skulle kunna göra en launcher där alla kan öppnas från istället och de olika affärerna kan öppnas separat etc., det är åtminstone drömmen från min sida.

Det lär egentligen inte vara något speciellt svårt att åstadkomma, Discord har väl gjort ett tappert försök. Däremot kommer du fortfarande vara tvungen att starta respektive launcher/store för valda spel.

Jag ställer mig till skaran som välkomnar detta! Mer konkurrens är bara bra och kommer att driva ned vinsten som Steam tagit och driva på utvecklingen. Att man tycker det är jobbigt att behöva ha olika stores/launchers för sina spel kan jag väl till viss del förstå, men är det egentligen ett problem?

Det enda skäliga problemet (förutom att man tycker det är JOBBIGT att behöva klicka TVÅ gånger) är väl om du glömmer stänga av launchers du inte använder som ligger och äter upp resurser i bakgrunden och din dator är relativt trött. EPIC är den enda som har potential att bli utmanare till Steam. Origin kommer knappast bli det och Uplay har aldrig riktigt kommit någon vart och verkar helt ha missat konceptet till att börja med.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ser inga problem alls med detta, kör 100% UBI-spel på Uplay ändå.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Bra att dom släpper all skit på Epic's affär så vi slipper se det på steam

Jokes aside,
Anledningen varför dom släpper det där är för att dom vet att spelet kommer sälja skit på PC.
Dom vill maximera pengarna för varje sales från third party butik och Epic har rätt kass refund system
2 timmar gameplay max, precis som steam
14 dagar max sen köp, precis som steam
2 veckor responstid
2 refunds per år, och dom stackar inte.

https://www.epicgames.com/site/en-US/store-refund-policy
https://www.resetera.com/threads/lets-discuss-the-awful-epic-...

Uplay är dock värre, där har dom ingen refund alls på digitala pc titlar.
"All sales on PC digital content are final. Physical products, including apparel, may NOT be returned if opened, unsealed, washed, worn, or non-defective. Please note, if you have purchased a Ubisoft title through another vendor, such as the PlayStation Network or Steam, you must contact their support team if seeking a refund as your purchase is subject to their store policies."

https://support.ubi.com/en-US/Faqs/000025223/How-do-I-request...


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Klart det inte kommer till Steam, det är ju det epic betalar för.

Medlem

Alltså fuck alla launchers ^^

Medlem

Epic, Steam och Discord är väl dom enda som har 3e parts spel på sin klient? Windows store kanske också har iofs. Men MS store pratar vi inte om just nu.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Bra att dom släpper all skit på Epic's affär så vi slipper se det på steam

Jokes aside,
Anledningen varför dom släpper det där är för att dom vet att spelet kommer sälja skit på PC.
Dom vill maximera pengarna för varje sales från third party butik och Epic har rätt kass refund system
2 timmar gameplay max, precis som steam
14 dagar max sen köp, precis som steam
2 veckor responstid
2 refunds per år, och dom stackar inte.

https://www.epicgames.com/site/en-US/store-refund-policy
https://www.resetera.com/threads/lets-discuss-the-awful-epic-...

Uplay är dock värre, där har dom ingen refund alls på digitala pc titlar.
"All sales on PC digital content are final. Physical products, including apparel, may NOT be returned if opened, unsealed, washed, worn, or non-defective. Please note, if you have purchased a Ubisoft title through another vendor, such as the PlayStation Network or Steam, you must contact their support team if seeking a refund as your purchase is subject to their store policies."

https://support.ubi.com/en-US/Faqs/000025223/How-do-I-request...

Första spelet sålde väl rätt bra ?
Köpte det i Augusti på någon stor rea på Ubisoft och det var fan riktigt bra. I end game såg man folk hela tiden i hubarna och i Dark Zone så communityt var väldigt aktivt då. Kommer helt klart köpa 2an och vara med från början !

Medlem

Frågan är dock om det inte kommer funka som det gör med Ubi titlar genom Steam?

Du köper det på Steam/Epic Store
Öppnas ändå genom uPlay.

Så frågan blir ju då, varför köpa det ens på Epic eller Steam när man trots det behöver uPlay?


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Frågan är dock om det inte kommer funka som det gör med Ubi titlar genom Steam?

Du köper det på Steam/Epic Store
Öppnas ändå genom uPlay.

Så frågan blir ju då, varför köpa det ens på Epic eller Steam när man trots det behöver uPlay?

Jo, du tänker rätt
Alla ubisoft som spel third party har fortfarande ubisoft DRM.
Så ja, du behöver uplay installerat på din dator, med ett uplay konto.

Folk har föredragit att köpa uplay spel på steam för där har dom en chans att få tillbaka sina pengar om spelet inte fungerar.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Epic, Steam och Discord är väl dom enda som har 3e parts spel på sin klient? Windows store kanske också har iofs. Men MS store pratar vi inte om just nu.

Det finns 3rd party spel på origin också.

Nä, köpa UBI spel på steam har jag inte nåt emot, men i epics launcher? I helvete heller.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Undrar hur mycket alla dessa launchers man har på datorn slöar ner operativsystemet och spelen.

Allmänt om du inte har program igång som du inte aktivt använder så "slöas" inget ner när man har många program installerade. Så ha inte tex. Origin igång när du spelar något spel från Uplay.

Skrivet av xScaryKidx:

Klart konkurrens är bra, men skulle kunna göra en launcher där alla kan öppnas från istället och de olika affärerna kan öppnas separat etc., det är åtminstone drömmen från min sida.

Finns ett program som heter "Playnite" som gör något liknande, samlar alla spel på ett ställe och den startar allt nödvändigt för att spela dem med ett klick.

Medlem

Skulle aldrig köpa ett UBI-spel till PC igen. Har man haft contact med deras customer support så uppfylls varenda fördom man har om uppblåst, oförskämda fransoser. Köper lite UBI-spel ibland till konsol på rejäla reor, men det är allt. Lite synd ändå, för av någon anledning vill jag gärna supporta svenska utvecklare. Till UBIs försvar så kan man ändå konstatera att de på sistone har hållit fast vid "misslyckade" spel och fixat dem, men det är väl ett flertal UBI-spel som inte lanserats på Steam vid det här laget?

Själv tycker jag mest det är synd att Humble Bundle efter uppköpet förvandlats till en helt ointressant sörja. Med Steam-nycklar var det ju inte precis en konkurrent, men... ändå. Om ändå Steam kunde ta lite lärdom av Gog så hade livet blivit gladare.

Medlem

Nähä, då vill de väl inte ha mina pengar då...

Medlem
Skrivet av ohem:

Steam, Origin, Uplay, Blizzard App, GOG Galaxy, Epic Store, Discord Store, och Bethesda Launcher - gode gud i helvetet.

Glöm inte Twitch store!

Skrivet av Kerrai:

Trillian Launcher får utvecklar, säkert få som ens vet vad Trillian gjorde för oss gamla rävar ^^

Problemet med Trillian var ju att de individuella chat-klienterna de inkorporerade fortfarande var bättre på egen hand.


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem

Ingen skillnad jämfört med normalt alltså.. köper ändå via uplay... Så jävla onödigt o köpa ubi spel på andra launchers för att se ändå starta uplay.

Medlem

Önskar alla spel vore lika simpelt att installera & spela som när man köper ett spel från GOG

Medlem

Jag kör bara dvd, ska fan vara fysiska grejer man kan ta på, och en massa spelappar man kan trycka på för att starta varje spel, inget jävla uplay, steam etc. fuck molnet.

Medlem

Kan inte ens använda epic store. Inaktiverade mitt konto pga av en massa intrångsförsök och kontaktade supporten om att jag vill aktivera kontot igen pga av epic store men dom svarar inte ens.

Medlem

Wow, bra UBISoft. Jag som alltid stöttat er för att ni släppte era spel på Steam så att jag får ha ett samlat bibliotek. Där slog hatet mot er igång. Grattis era fransoser. Go jump in the lake, punks.
Kom precis hem från gymmet efter att ha kört thaiboxning mot säcken. Skulle behöva dra tillbaka och nöta sönder skiten. Jäklar vad sne jag blev. Detta hade jag inte väntat mig faktiskt. Har alltid snackat bra om UBI men den tiden är nu förbi. Perkele.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Då blir det antagligen inget köp... Uplay är inget jag vill ta i.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

12
Skriv svar