Yu Suzuki lovar: Shenmue III tar veckor att spela igenom

Robot
Yu Suzuki lovar: Shenmue III tar veckor att spela igenom

Är betydligt större än de två föregångarna.

#shenmue, #shenmue-iii, #yu-suzuki


Medlem

Är detta ett hot eller ett löfte? Alltså, jag ville inte vara tyken, utan jag bara undrade för jag har personligen tyckt att spelen är för långa nu för tiden. Avslutade själv precis Grim Dawn och det tog 42 h trots att jag ruschade igenom ca 75 % bara för att få main story. Far Cry 5 tog 36 h och är nu ca 5 h inne på Assassins Creed: Odyssey och då är bara första ön gjord.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Avstängd

Minst 336 timmar med andra ord? Tillåt mig tvivla!

Medlem

när de släpps.."Hold my beer!"

Medlem

Det kommer alltså inte till Xbox?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av NiceAsBice:

Minst 336 timmar med andra ord? Tillåt mig tvivla!

Han utgår definitivt inte från timmar, utan hur många dagar en genomsnittsspelare lägger på det (med normalt långa spelsessioner per dag). Han jämför med Shenmue 1 & 2 och säger att dom tar en vecka att klara.
Shenmue 2 uppskattas som 30 timmar för att göra allt om man rushar igenom.

Medlem

Var av ca tre veckor är quick time events...

Avstängd

@Pretorian24:

Shenmue 1&2 Remastered finns ju på Xbox One, så det vore konstigt att inte släppa 3:an. Sony har säkert köpt till sig nån tidsexklusivitet gentemot Xboxen.

Medlem

fan va nice!!

Medlem

"Yu Suzuki, the creator of the Shenmue series, teases that the upcoming Shenmue 3 may make its way onto Microsoft’s Xbox One, despite the deal in place with Sony."

https://gamerant.com/shenmue-3-xbox-one-444/


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av conthox:

Far Cry 5 tog 36 h..

Woot? Min sparfil säger 18 timmar och då är main story 100 % samt alla challenges (utom online/arcade) gjorda och hela kartan avtäckt. Det finns självklart mer att göra än så, men efter 18 timmar kände jag mig helt klar med spelet. Vad har du gjort i 18 timmar till?

Medlem
Skrivet av Vamp:

Woot? Min sparfil säger 18 timmar och då är main story 100 % samt alla challenges (utom online/arcade) gjorda och hela kartan avtäckt. Det finns självklart mer att göra än så, men efter 18 timmar kände jag mig helt klar med spelet. Vad har du gjort i 18 timmar till?

Hmm. Upptäcka alla POI, hitta alla saker i "finn X för mig" typ Vietnam lighters och cheesburger dolls eller vad de hette. Finna alla Wolf Beacons. Sedan hade jag säkert ett par timmar i bara åka runt och flumma. I FC5 gjorde jag inte som i Grim Dawn, utan tog mig tid att kolla rund samt flummade ett tag. Att jag behövde göra om den där förbaskade Main Q som går på tid ett antal gånger "hjälpte" säkert till också


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av kveldulver:

Var av ca tre veckor är quick time events...

Eller att man bara fick vänta på rätt in-game tid. Var ju otroligt hur mycket man bara satt och väntade i det första spelet iaf.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Eller att man bara fick vänta på rätt in-game tid. Var ju otroligt hur mycket man bara satt och väntade i det första spelet iaf.

Haha 😅
Ja det var mycket väntande och i bland räckte inte tiden till.
Utvecklarna kanske har gjort 3an så att man är tvungen att spela i flera veckor för att trigga end-game. Klockan i spelet är låst till den verkliga tiden 😉

Inaktiv

Kom igen, lägg ner de där tankarna på en fyra. Shenmue 3 är ju ett rent nostalgiprojekt. Se till att avsluta den här lilla sagan nu och låt bli att hamna i franchise-tankar!

1
Skriv svar