Skyrim-kompositören: "Jag jobbar inte med Elder Scrolls VI"

Robot
Skyrim-kompositören: "Jag jobbar inte med Elder Scrolls VI"
Medlem

Skulle tippa på att ingen jobbar på TES VI, några enstaka personer som högst. Videon vi fick under E3 var mest troligt bara ett sätt att få communityn att sluta tjata.

Medlem

Om Jeremy Soule är tillgänglig hoppas jag han får fortsätta. Gillar det han gör och brukar ofta lyssna på musik från elder scrollsspelen när jag studerar. Inon Zur är en god ersättare ifall det av nån anledning inte fungerar mellan studion och Soule.

Medlem

Dröjer väl till 2022 innan TES6 släpps.
Kommer bli en fröjd att spela ett nytt fräscht och vackert TES spel då, baserat på Creation Engine.

Inaktiv

Ja, det här lär dröja ett bra tag. Kanske blir det (och Dragon Age 4) anledningen till att man köper den där PS5 ändå.

Avstängd

Hellre något nytt.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Dröjer väl till 2022 innan TES6 släpps.
Kommer bli en fröjd att spela ett nytt fräscht och vackert TES spel då, baserat på Creation Engine.

Ungefär som en Ferrari med Volvo 240-motor. Helt ok i stillbild.

Medlem

Hoppas på att Jeremy får leda oss in i det kommande äventyret!

Ett brassarrangemang på temat för elderscrolls användes under teasern om jag inte minns fel. Alltså fortfarande Souls musik i sig, men om nu inte stämföringen till arret bara är riktigt dåligt skriven uppskattar jag nog temat mer för den uppsättning av instrument som används i tidigare spel - alltså de versioner som faktiskt är skrivna av Soul.

Hoppas verkligen att musiken är bra i slutändan iaf, för det har stor betydelse för spelet

Medlem

Utan Jeremy souls hade skyrim varit ett dåligt spel.

Medlem

Suck
Dom har redan sagt att spelet är i pre production
Som i stort sätt betyder "vi har inte börjat med spelet än"


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Hoppas att det blir Jeremy - han är en storfavorit. Hans musik går ofta i lurarna.