Bli skrämd i VR – Unreal P.T. är senaste fanremaken av skräckdemot

Sida 1 av 1
2019-01-06 13:37
Bli skrämd i VR – Unreal P.T. är senaste fanremaken av skräckdemot
2019-01-06 13:52

Jag undrar hur sunt det är att spela ett spel som PT i VR

Spelade själv igenom hela Resident Evil 7 och alla dess dlc i VR, men spelet är ju mer lutat åt action hållet och inte så psykologisk, tack o lov...

PT skulle jag aldrig få för mig att spela.

2019-01-06 14:03

Får det inte att fungera med Xbox kontroll?

2019-01-06 14:40

testade i oculus... Allting distortade väldigt mycket. Kommer inte spela vidare. Pukecity

2019-01-06 15:35
Skrivet av takaii:

testade i oculus... Allting distortade väldigt mycket. Kommer inte spela vidare. Pukecity

Utvecklaren har själv ingen VR Hjälm och försökt implantera det i blindo.

Ni som har problem med att det startar i VR läge direkt, måste tyvärr dra ut VR hjälmen för att kunna spela spelet i "flat läge" som det är meningen att man ska spela det i.

2019-01-06 18:45

Hur man kan utsätta sig för något dylikt är för mig helt ofattbart.
Jag möljde mig igenom P.T utan VR headset, när det kom. Fick ta pauser emellan gångerna man gick igenom dörren för att pulsen var alldeles för hög.
Ett sinnessjukt minispel!

Har spelat mycket skräckspel i mina dagar, skrattar åt skräckfilmer men detta satte fan djupa spår i själen på en.
Så jävla brutalt välgjort, riktigt sjuka skrämseltrick utan dess like. Får nu när jag kollar på videon som är med i artikeln kalla kårar då jag vet själv hur jag kände när jag spelade det.

Men vilket jävla skräck"spel", det bästa jag någonsin spelat.

2019-01-06 22:39

Jag kan tipsa om en P.T. dödare vid namn "Visage". Köpte det nu under Steam Winter Sale. Grymt creepy skräckspel i samma anda som PT demot med ett hemsökt hus. Gjort i Unreal Engine 4 så grafiken är riktigt nice. Ljudet likaså. Det ligger fortfarande i Early Access men fungerar väl.

Sedan köpte jag 2 andra skräckspel vid namn "Infliction" och "God's Basement". Bara testat det förstnämnda som är en mix av PT och Layers of Fear. Mycket välgjort och även det ihop snickrat i Unreal Engine 4. Creepy as hell. Dessa titlar är ett måste för er som älskar "horror".

Sida 1 av 1