Istället för Minecraft 2 – kolla in galet ambitiösa Hytale

Robot
Istället för Minecraft 2 – kolla in galet ambitiösa Hytale

13,5 miljoner har sett trailern på en vecka.

#hypixel-studios, #hytale, #nyhetstips, #riot


Moderator | Testpilot

Det här spelet ser ut att ha precis vad jag saknar i Minecraft och det är en mer intressant värld att utforska. Minecraft hade kunnat vara kul för mig om det fanns mer loot, monster och bossar att döda.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Såg väl okej ut, påminner om cube world, synd att det inte fortsättes utvecklas, det var skitnice redan som det var.

Medlem

Såg ju faktiskt kul ut...

Medlem

Tänkte mer på Zelda när jag läste hytale

Inaktiv

Nådigt skamlös ripoff av Minecraft men ser faktiskt ganska roligt ut. Som ett mycket RPG-igare och äventyrligare Minecraft.

ELF
Medlem

@anon_119148: När det ser bättre ut på alla fronter så skulle jag inte kalla det för en skamlös ripoff.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Kan man ens göra ett Minecraft 2, jag menar i och med hur spelet är uppbyggt?

Medlem

Vad som ser mest intressant ut enligt mig är mod stödet. Ifall dom tänker ge ut sådana mod verktyg med spelet som dom visar i trailern så räcker det bara med lite förståelse för programmerings språk för att modda spelet. T.ex. ska du göra ett eget mob räcker med att kopiera skripten från ett existerande mob och läsa igenom det lite för att lista ut en bra if-sats för att få den till att göra något annorlunda. Ser även ut som att programmet för att göra modeller kommer vara lätt använt också.

Inaktiv

@ELF: Du måste ändå hålla med om att spelet som helhet ser ut att vara 80% Minecraft. De har tagit Minecraft och sedan byggt vidare på det. Visst, jag håller med om att det ser bättre ut men det hade praktiskt taget kunnat vara någon sorts mod som snyggar upp grafiken och lägger till nya mobs och lite system.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

@ELF: Du måste ändå hålla med om att spelet som helhet ser ut att vara 80% Minecraft. De har tagit Minecraft och sedan byggt vidare på det. Visst, jag håller med om att det ser bättre ut men det hade praktiskt taget kunnat vara någon sorts mod som snyggar upp grafiken och lägger till nya mobs och lite system.

Jag.har själv inte spelat minecraft på hypixel såmen mycket men ungarna gör/gjorde det.
Det är väldigt mycket moddat så antagligen känner dom sig nu begränsad och vill göra ett eget spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av BladeCrazy:

Vad som ser mest intressant ut enligt mig är mod stödet. Ifall dom tänker ge ut sådana mod verktyg med spelet som dom visar i trailern så räcker det bara med lite förståelse för programmerings språk för att modda spelet. T.ex. ska du göra ett eget mob räcker med att kopiera skripten från ett existerande mob och läsa igenom det lite för att lista ut en bra if-sats för att få den till att göra något annorlunda. Ser även ut som att programmet för att göra modeller kommer vara lätt använt också.

Förutom att det rent visuellt ser mycket bättre ut än Minecraft, är det helt klart det inbyggda modstödet som sålde mig på spelet. Om grundspelet håller måttet så kommer modstödet ge otaligt många fler timmar skoj.

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Jag.har själv inte spelat minecraft på hypixel såmen mycket men ungarna gör/gjorde det.
Det är väldigt mycket moddat så antagligen känner dom sig nu begränsad och vill göra ett eget spel.

Jo efter ett tag är det väl enklast att bara göra ett eget spel som DayZ och PUBG. Har absolut inget emot detta men ville bara påpeka det uppenbara hur Minecrafts DNA är kärnan i detta spel

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Såg väl okej ut, påminner om cube world, synd att det inte fortsättes utvecklas, det var skitnice redan som det var.

Det är fortfarande under utveckling! Var inte alltför länge sedan jag såg en post på reddit om hur nån hade mailat skaparn och fått svar.


signatur

In Hoc Signo - PPP

1
Skriv svar