Quiz - Battle Royale i allmänhet och Realm Royale i synnerhet

Robot
Quiz - Battle Royale i allmänhet och Realm Royale i synnerhet

Vad kan du om Battle Royale och Smite-skaparnas tolkning av det just nu tokpopulära spelsättet - får du alla rätt är du med i dragningen av valfritt spel från Webhallen!

#battle-royale, #quiz, #realm-royale


Medlem

1/10


signatur

Meep!

Svaret på frågan "Hur många klasser finns det i Realm Royale?" Är fel. Det finns 5 Klasser, inte 4.

Medlem

@limmertanders@gmail.com:

Det hade väl ursprungligen 4:a va? tror det släpps en 6:e klass om ett par veckor.

Skägg.
10 Chambers

Dubbelkollat, svaret är rätt mot betan. Om de inte ändrat sedan i tisdags kolla guiden, där finns bildbevis.


signatur
Medlem

Men det är ju fem klasser.

Medlem

@limmertanders@gmail.com:

Det FANNS! 5 klasser, nu finns det 4.

Engineer klassen är borttagen

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av H3lios:

Men det är ju fem klasser.

Om de inte lagt till en senaste dagarna (Hi-Rez själva korrade svaren i fredags) är det tyvärr fel

Beviset!


signatur
jbx
Medlem

9/10 och har aldrig spelat ett Battle Royale-spel. Frågornas svar var oftast väldigt uppenbara. Är van vid betydligt svårare quiz från er;-)


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

5/10, gissade på det mesta. Aldrig ens hört talas om Realm Royale.


signatur

I drank what?

Medlem

BATTLERITE ROYALE ÄR DEN ENDA SOM ÄR BRA.

Medlem

Är inte detta ett lite skammfullt sätt att marknadsföra Realm Royale på ?

Medlem

10/10 Men den sista frågan samt hur många klasser det finns var ren tur Även om jag aldrig spelat Realm Royale har jag sett lite livestreams av det vilket hjälpte.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av zelloxy:

Är inte detta ett lite skammfullt sätt att marknadsföra Realm Royale på ?

Vi har helt öppna med att detta är ett betalt samarbete, så jag ser inte riktigt skammen i det. Samarbeten som dessa är ett sätt att finansiera vårt arbete att driva en av Sveriges få kommersiella spelsajter, där såväl anställda som frilansare får betalt.

Om du på något sätt tycker att märkningen är otillräcklig eller missvisande är du välkommen att skicka mig ett PM.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi har helt öppna med att detta är ett betalt samarbete, så jag ser inte riktigt skammen i det. Samarbeten som dessa är ett sätt att finansiera vårt arbete att driva en av Sveriges få kommersiella spelsajter, där såväl anställda som frilansare får betalt.

Om du på något sätt tycker att märkningen är otillräcklig eller missvisande är du välkommen att skicka mig ett PM.

Jag tyckte det framkom tydligt att detta var ett "sponsrat quiz".
Även helt klart bra sätt att det drar in lite deg till er, finns inget att klaga över detta.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gnällkuk
Skrivet av zelloxy:

Är inte detta ett lite skammfullt sätt att marknadsföra Realm Royale på ?

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi har helt öppna med att detta är ett betalt samarbete, så jag ser inte riktigt skammen i det. Samarbeten som dessa är ett sätt att finansiera vårt arbete att driva en av Sveriges få kommersiella spelsajter, där såväl anställda som frilansare får betalt.

Om du på något sätt tycker att märkningen är otillräcklig eller missvisande är du välkommen att skicka mig ett PM.

Should have gone to Specsavers! Hur har man kunnat missa att något av detta är sponsrat material? :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av trickeh2k:

Should have gone to Specsavers! Hur har man kunnat missa att något av detta är sponsrat material? :>

Oavsett om man ser det eller ej tycker jag det är viktigt att diskutera hur vi kan göra betalda samarbeten bättre. Målsättningen är ju att det ska vara relevant material.


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Oavsett om man ser det eller ej tycker jag det är viktigt att diskutera hur vi kan göra betalda samarbeten bättre. Målsättningen är ju att det ska vara relevant material.

Det här var väl högst relevant? Det skrevs en artikel om BR-läget, det skrevs en artikel om spelet, det är publierat på en spelsajt och är en genre som är väldigt populär rent generellt. Däremot vet jag inte hur demografin ser ut på sajten om den träffar helt rätt.

Så länge ni är transparenta med att det är betald marknadsföring, men presenterar det som ni hade presenterat vilket annat material som helst så har jag svårt att se att det skulle bli fel.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av trickeh2k:

Det här var väl högst relevant? Det skrevs en artikel om BR-läget, det skrevs en artikel om spelet, det är publierat på en spelsajt och är en genre som är väldigt populär rent generellt. Däremot vet jag inte hur demografin ser ut på sajten om den träffar helt rätt.

Så länge ni är transparenta med att det är betald marknadsföring, men presenterar det som ni hade presenterat vilket annat material som helst så har jag svårt att se att det skulle bli fel.

Absolut, så ser vi ju det också (annars hade vi inte publicerat) men vill som sagt vara väldigt ödmjuka inför att den här typen av samarbeten kan uppfattas som negativa


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Absolut, så ser vi ju det också (annars hade vi inte publicerat) men vill som sagt vara väldigt ödmjuka inför att den här typen av samarbeten kan uppfattas som negativa

Ja, det låter klokt tycker jag Finns säkert saker som kan vara mindre bra genomförda, eller som kanske inte faller väl ut hos alla, men jag tror ni har hyfsat bra koll på vad som fungerar och inte fungerar samt hur er demografi ser ut (går väl iofs bara att uppskatta på medlemskonton där man får förutsätta att folk inte ljuger om kön eller ålder).


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Första frågan borde vara: Vad Fan är Ream Royale?

Och håller med föregående talare, så länge ni gör klart att det är sponsrad reklam ni sysslar med så borde inte folk bli så sura.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

1
Skriv svar