CS:GO får 14000 negativa recensioner

Medlem

Jag spelar alltid ändå bara mot botar.


signatur

autograph

Medlem

CS:GO släpptes för sex år sedan så förstår verkligen inte kritiken.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av anon_1418:

Min fråga är hur de skall hantera alla fuskare nu när det blir gratis, du blir bannad och skapar ett nytt konto sekunden efteråt? Många idag har tillgång till VPN så blir ditt IP bannat utöver kontot så kan du ändå ansluta dig igen och sedan förstöra för andra.

Har inte spelat CS på ett gäng år nu och kommer inte göra heller, men kan förstå spelarnas frustration att något som de har betalt för i många år helt plötsligt blir gratis.

Vad har hänt med världen för övrigt, är BR så jäkla spännande eller är det bara fluga?

Det kommer inte påverka alls. Alla som spelar "på riktigt" är något som kallas PRIME. Prime blir man ifall man betalar för spelet eller blir level 21, vilket tar tid. Sedan måste du koppla ett giltigt mobilnr till steamkontot. Blir du bannad en gång så blir du bannad varje gång direkt du skapar ett nytt konto med samma mobilnr. Har du inget mobilnr kan du inte spela rankat.

Så det kommer se ut lika med fuskare som det är just nu.

Medlem

Börjat köra det nu men synd på alla fuskare. Dom är i varenda match jag har kört hittills.

Och kan man undvika att hamna bland ryssar när man söker matcher? Hur det folket är tillåtna att vara på internet förstår jag inte. 99% av alla fuskare jag mött är ryssar också för den delen.

Medlem

pengarna skiter man i, fuskarna som åter vallfärdar är problemet

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Börjat köra det nu men synd på alla fuskare. Dom är i varenda match jag har kört hittills.

Och kan man undvika att hamna bland ryssar när man söker matcher? Hur det folket är tillåtna att vara på internet förstår jag inte. 99% av alla fuskare jag mött är ryssar också för den delen.

Grinda upp till Prime i deathmatch eller något. Mycket färre fuskare efter det.

Undvika ryssar i rankat går typ inte om du inte kör med 4 polare.

Inaktiv

@KeyserSoze: På vilket sätt skulle ett nytt Counter-Strike lösa problemen som spelare tycker att spelet har?

Medlem
Skrivet av anon_1418:

Min fråga är hur de skall hantera alla fuskare nu när det blir gratis, du blir bannad och skapar ett nytt konto sekunden efteråt? Många idag har tillgång till VPN så blir ditt IP bannat utöver kontot så kan du ändå ansluta dig igen och sedan förstöra för andra.

Har inte spelat CS på ett gäng år nu och kommer inte göra heller, men kan förstå spelarnas frustration att något som de har betalt för i många år helt plötsligt blir gratis.

Vad har hänt med världen för övrigt, är BR så jäkla spännande eller är det bara fluga?

Man måste dock lägga in 5€ på varje nytt konto

Moderator | Testpilot
Skrivet av ScorchPipe:

Man behöver inte betala för prime. Det är helt gratis att levla upp till 21 samt koppla ett mobilnummer (som alla som ville ha prime behövde göra innan patchen). Detta är ett bra sätt för den legitima spelaren samtidigt som det blir omständigt för smurfs och fuskare.

För den som däremot vill ha en genväg så är 13 euro för bekvämt och överkomligt. Det ska inte vara en bra affär.

Det bör inte vara för dyrt heller.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Lyckades komma åt mitt gamla steam account som inte används på 2105 dagar sedan. Testade och ta ner spelet med de accountet. Började med wingman - free 2 play: Fick man 1 snubbe som fuskade. Efter de när de va klart testade man matchmaking - free 2 play: Hamna i ett lag med 3 fuskare inklusive 1 fuskare i andra laget. Där av en va svensk som fuskade.

Sen gick man över till smurfet - prime matchmaking: Började som vanligt tills ja började fundera på varför en av de hade konstig spelstil? Men de fick man veta när man gick in på hans steam profil där satt han med wh/xray, roligare va att han satt och streamade på steam så man upptäckte därifrån. Men han fick spelavstängning, ingen vinst.

Jag gillar spelet men efter dom satte de i free 2 play samt att man kan köpa prime, något man inte kunde göra innan och man fick jobba upp sig till prime. Visst man kan gör de nu också men för jävligt ändå. :/


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem

@Sillgam:

Äsch, detta beteende bevisar ju bara att det är dryga millenials som lirar CS:GO, inga riktiga gamers med andra ord.

Medlem

Sånt jävla gnäll bara för gnällandets skull. Delen med ekonomin kan ju vara högst relevant, även om jag personligen inte tror det kommer påverka där nämnvärt.
CS Go har typ alltid kostat en hundring. På skumsidor där 99 % av kidsen köper keys kostar de redan nästan intet. O CS publiken som spenderar tusentals kronor på skins och annat för använda ovan nämda utsökta ord "köpa texturer", inte skulle spendera småslantar på nya account de få ggr moderna cheat upptäcks (som även de som bekant kostar).
Det blir liksom meningslöst hinder, som inte blir värt chansen till att expandera spelarbasen som de förmodligen anar om spelet blir f2p. Sen om det blir ris eller ros återstå att se.

Allt som oftast innebär F2P sista sucken imo, vilken förmodligen kan vara antal år till.

Moderator | Testpilot

@DJ-SAAB: Ska jag vara helt ärlig förstår jag inte hur flera av er stöter på fuskare då jag I princip aldrig gör det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Förstår inte hur man är funtad om man blir arg för att andra får tillgång till någonting gratis? Bara för att man själv har betalat för att få tillgång tidigare? Vad är problemet? Det är som att bli vansinnig när senaste My Little Pony-filmen visas på Bollibompa förtioelva år efter biopremiären. Eftersom "Jag betalade ju 100 kronor för att se den på bio! Orättvist!!".

Kan man inte vara glad för andra och inflödet av nya spelare har man större problem än Valves prissättning.

Rant over.

Edit: Ok, problemet med fuskare förstår jag. Har Valve inte fått bra skydd mot sådant på plats än, efter sex år? Det kan de förtjäna kritik för.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Skrivet av Chomag:

@Sillgam:

Äsch, detta beteende bevisar ju bara att det är dryga millenials som lirar CS:GO, inga riktiga gamers med andra ord.

Så man måste vara född före 1982 för att vara en riktig gamer?
#kränkt


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag kan inte låta bli att fnissa elakt åt alla som köper texturer.

Nu är det ju faktiskt så vissa gör det för stötta ett bra spel. Men gissar du klagar på dlcs annars som flesta och då bör du hylla detta concept.

Med detta sagt jag har tjänat ca 4k på skons på csgo och dota och jag är ingen haj och ja 4k är småpengar men ja.

Liten risk med mycket utdelning sen använder du skinsen ett tag med men ja. Hellre skins för finansiera dlcs än dlcs. IMO hatar splittrat community i mp spel.

KoP
Medlem

Är väl inget ovanligt att mjukvara blir freeware/abandonware vid någon punkt i tiden. Detta borde väl generera positiva röster istället för negativa, eller? Så var det iaf förr.

NuZ
Testpilot

Hopp! Folk har inget bättre för sig alltså?!
- Du köpte spelet och gjorde transaktionen själv när det kosta.
- På PC kommer det alltid finnas scriptkiddies som fuskar på något sätt. Fan jag kör med specialkontroller på PS4 och Xboxet bara för att vara bättre än andra. På PC fuskar jag aldrig dock. Där blir de mest Quake och Dota.
- Inte ovanligt att mjukvara blir freeware efter ett antal år. Deal with it


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av dummle112:

Det kommer inte påverka alls. Alla som spelar "på riktigt" är något som kallas PRIME. Prime blir man ifall man betalar för spelet eller blir level 21, vilket tar tid. Sedan måste du koppla ett giltigt mobilnr till steamkontot. Blir du bannad en gång så blir du bannad varje gång direkt du skapar ett nytt konto med samma mobilnr. Har du inget mobilnr kan du inte spela rankat.

Så det kommer se ut lika med fuskare som det är just nu.

Citat från artikeln : Ytterligare en synpunkt gäller att alla som köpt spelet får sina konton uppgarderade till Prime, vilket tidigare krävde att spelaren lagt in sitt telefonnummer och nått rank 21.
https://www.fz.se/nyhet/278566-steam-communityn-straffar-csgo...

Enligt artikeln skulle man ta bort kravet på mobilnummerkoppling? Då tappar man ju en del av det som är besvärligt för fuskarna vilket ökar fuskeriet. Om det inte är så - då håller jag med dig att det inte kommer påverka folk som spelar Prime. Däremot de andra får ett helvete

Skrivet av uberpwnage2.0:

@DJ-SAAB: Ska jag vara helt ärlig förstår jag inte hur flera av er stöter på fuskare då jag I princip aldrig gör det.

Din trustfactor kanske är bra + prime = mindre fuskare? Hmm och i princip ALDRIG? Inte så många timmar i CS gissar jag på spontant?


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Vad tycker folket här på FZ? Bör man kompenseras ordentligt om ett spel helt plötsligt blir Free-to-play eller är det bara att acceptera läget och fortsätta spela ett spel man uppskattar?

Varför kompenseras?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

@aholman: Det har säkert många föräldrar inga svårigheter att betala sina barn för, många gånger i veckan. ^_^

Inaktiv

@dummle112: Så alla andra som inte vill spela på den nivån, utan lite casual utan Prime. De har inte riktigt samma möjlighet att undgå fusk då med andra ord? Money is talking som vanligt.

Fragtjuv

@Ankh: Jag tycker inte att det behövs någon kompensation men har läst att många spelare varit missnöjda med just det. Det framgick av en nyhet om ämnet jag läste på ett anant forum.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av anon_1418:

@dummle112: Så alla andra som inte vill spela på den nivån, utan lite casual utan Prime. De har inte riktigt samma möjlighet att undgå fusk då med andra ord? Money is talking som vanligt.

Cs har alltid varit ett sådant spel där ALLA som är bättre än dig fuskar. Det är så otroligt mycket gnäll på att det är så många fuskare. Jag tror inte det är så mycket fuskare som alla tror. Jag är högsta rank på cs och har nog aldrig under 10.000 timmar i CSGO mött på en helt solklar fuskare, en fuskare som verkligen avgör matchen. Visst det har funnits suspekta personer, men aldrig så att det känns som att vi förlora pga en fuskare.

Det finns vissa public-servers där någon sätter igång aimbot, speedhack, wallhack. Men dom spelarna försvinner på 10 minuter. Ska man fuska i CSGO, så måste man lägga ner MYCKET pengar på bra privata fusk. Personer som lägger ner dessa stora pengar på att fuska spelar inte public. Så du kommer vara befriad från fuskare.

Medlem
Skrivet av joelthor100:

@Ankh: Jag tycker inte att det behövs någon kompensation men har läst att många spelare varit missnöjda med just det. Det framgick av en nyhet om ämnet jag läste på ett anant forum.

Alright Men personligen tycker jag inte det ska kompenseras något. De borde vara glada över att det kommer fler spelare.

Visst förstår jag möjligheten till att fler fuskar, men spela på egna servers så slipper ni idioterna. Borde inte vara något problem att få nog med folk till att köra privata servers 24 timmar om dygnet väl? Eller det handlar mer om att de tvunget måste få loot eller rankings?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Nu är det ju faktiskt så vissa gör det för stötta ett bra spel. Men gissar du klagar på dlcs annars som flesta och då bör du hylla detta concept.

Med detta sagt jag har tjänat ca 4k på skons på csgo och dota och jag är ingen haj och ja 4k är småpengar men ja.

Liten risk med mycket utdelning sen använder du skinsen ett tag med men ja. Hellre skins för finansiera dlcs än dlcs. IMO hatar splittrat community i mp spel.

Jag kanske var lite otydlig. Jag syftade mest på Calles kommentar om förändrad ekonomi och sura miner pga tidigare inköpta skins. Jag tycker andrahandsmarknaden på skins stundtals kan vara galen. Folk som ibland betalar vansinniga summor för en textur.

I F2P-spel har jag köpt några småsaker för betala för min upplevelse. Har jag betalat för spelet ska det vara ett DLC som tillför något med substans för att jag ska öppna plånboken.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

@KeyserSoze: På vilket sätt skulle ett nytt Counter-Strike lösa problemen som spelare tycker att spelet har?

Det beror ju såklart på valve, om dom löser sånt som högre tick etc. Jag syftade rent allmänt att en ny motor, uppgraderad grafik, ett nytt spel. Hade varit rätt välkommet, tycker att det är dags med nästa itteration efterså många år. Source i all ära men den känns gammal tycker jag.

Skulle gärna vilja kräma på lite grym grafik när man ändå sitter på en dyr spel dator om du förstår vad jag menar.

Moderator | Testpilot

@Milky_81: Inte överdrivet men det är inte ofta jag stött på det rent generellt ändå. Min första tanke är inte att folk fuskar så fort man dör som det är för vissa personer. Är det obvious så är det, men sällan atr jag känner att någon fuskat för att vinna över mig.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@hannes.theorell:

Nej då, undantag görs om du inte blir kränkt när någon annan får något spel gratis som du betalat pengar för.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

@Milky_81: Inte överdrivet men det är inte ofta jag stött på det rent generellt ändå. Min första tanke är inte att folk fuskar så fort man dör som det är för vissa personer. Är det obvious så är det, men sällan atr jag känner att någon fuskat för att vinna över mig.

Ja jag kan hålla med om att det skriks om fusk alldeles för snabbt, det är ett jäkla gnäll i spelcommunities tyvärr, speciellt i CS. De som är obvious syns ju snabbt och blir anmälda av flera, och blir där med bannade snabbt. Typ spinbots har jag ju sett en och annan men inte ofta.

Sen tror jag många som inte bryr sig så mycket utan enbart spelar för att ha kul, inte tänker så mycket på att det kan vara fuskare de möter. Jag brukar vara uppmärksam på när någon spelar märkligt och kollar på replayen sen och det är först där man kan ha en chans att faktiskt se om spelaren fuskar eller ej. Det är då wallhack jag sett mest. Många WHare är duktiga på att tänka på var de siktar men de glömmer bort sig då och då i stressiga situationer Men jag förstår att inte alla orkar glo på replays och sånt.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Skriv svar