Såklart! Super Smash Bros. Ultimate-betygen snittar super smash-högt

Robot
Såklart! Super Smash Bros. Ultimate-betygen snittar super smash-högt
Medlem

Förladdade detta i måndags, längat när man får börja spela.
Enda tidigare smash spel jag ägt själv är första till N64.
En otroligt kort tid innam jag gjorde mig av med konsolen och hela spelsamlingen.
Spelat dom andra till och från och gillat spelen.
Beslitet att köpa detta var pga switchen är konsolen som spelas mest på här hemma förrutom pc och att barnen efterfrågade spelet.
Dom har nött wiiu spelet på fritids en del tydligen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gnällkuk

Haha, ”Håll din kropp redo”. Reggie approves :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Problemet är att även om det spelet är riktigt bra så blir jag skeptisk då det är just nintendo. Att sätta ett lågt betyg är lite som att begå speljournalistiskt självmord. Exempel 7/10 på botw.

Medlem
Skrivet av Jaxz:

Problemet är att även om det spelet är riktigt bra så blir jag skeptisk då det är just nintendo. Att sätta ett lågt betyg är lite som att begå speljournalistiskt självmord. Exempel 7/10 på botw.

Tycker att detta är så konstigt att folk skriver så varje gång ett spel från Nintendo får högt betyg.

Varför är det så svårt att föreställa sig att folk, recensenter i detta fallet, faktiskt gillar spelen och sätter betyg därefter?

Eller missar jag något?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Redaktör
Skrivet av Jaxz:

Problemet är att även om det spelet är riktigt bra så blir jag skeptisk då det är just nintendo. Att sätta ett lågt betyg är lite som att begå speljournalistiskt självmord. Exempel 7/10 på botw.

Jag tror mer det handlar om ett företag som gör spel som håller exceptionellt hög kvalitet, som dessutom tilltalar både unga och gamla. Visst, vi får skäll när vi sätter lägre betyg än många vill ha (ett par Mario Kart till Wii och Wii U här på FZ t.ex.), men kritiken vi fick var begriplig (även om jag anser att vi hade rätt i vår) då hyllningarna haglade, och den gick uppenbarligen att överleva. Samma sak med Forza Horizon 3, för att ta ett annat exempel.


signatur
Medlem

Jag är helt oerfaren gällande smash bros men spenderar mycket tid med switchen nu. Har smash bros en gedigen leaderboard eller liknande för kompetativt onlinespelande? Eller är det mest ett "party-spel"?

Medlem
Skrivet av Jaxz:

Problemet är att även om det spelet är riktigt bra så blir jag skeptisk då det är just nintendo. Att sätta ett lågt betyg är lite som att begå speljournalistiskt självmord. Exempel 7/10 på botw.

Personligen så kan jag inte förstå någon som ärligt ser botw som 7/10. Tror en stor majoritet av de som spelat botw, odissey t.ex håller med att det är riktiga guldklimpar. Vill mer påstå att några få speljournalister sätter lägre för att verka viktiga...

Medlem

@xorpen: Partyspel skulle ja säga rent spontant men då har jag inte spelat sen typ Gamecube "Melee" versionen, och vet ej hur onlinespelandet utvecklats i senare släpp.

Medlem
Skrivet av aholman:

Personligen så kan jag inte förstå någon som ärligt ser botw som 7/10. Tror en stor majoritet av de som spelat botw, odissey t.ex håller med att det är riktiga guldklimpar. Vill mer påstå att några få speljournalister sätter lägre för att verka viktiga...

Efter 120 timmar i botw förstår jag precis varför det är ett 7/10 spel. Botw är som bäst ett okej zelda och ett mediokert open world. Det som lyfter spelet är stridsystemet som är riktigt kul men världen är tom. Oddesey däremot är en 9-10a.

1
Skriv svar