Recension - Mutant Year Zero: Road to Eden

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Skriver i texten att storyn är rätt tunn utan val, samt att karaktärerna inte kommer med så mycket bakgrundshistoria eller narrativ.
Vissa delar är jättemysiga (som i man vill veta mer!), andra faller rätt platt. Men på det stora hela: för LITE story.

Just ja, det skrev du ju där ja, sorry. Men still, gör ju inte saken lättare.. hmz. Svårt att veta om det är värt ett köp alltså, tror jag hype-at detta lite för mycket. 600 pix för ett spel som bara är "Bra" behöver jag nog fundera lite över.

Tack för bra recension! :=)

Frilansare

@elfgaard:

Tack för att du läser! (Och jag skulle inte ha lagt 600 på det. 350 som på steam är det dock klart värt. Vänta på rea!)

Medlem

Ursäkta men vart 17 hittar jag pryttlarna som skulle ingå i deluxeutgåvan på Steam?
(Bakrundsbild osv?)

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

@elfgaard:

Tack för att du läser! (Och jag skulle inte ha lagt 600 på det. 350 som på steam är det dock klart värt. Vänta på rea!)

Blev glatt överraskad att det bara kostar 309 kr på PSN store. Blir perfekt tidsfördriv i mellandagarna.

Medlem

Spelet ingår i Xbox Game Pass, 12 månader finns för 599:- på CDON. Tycker det är en rätt bra deal.

Annars kan man testa pass 1 månad för en tia...


signatur

Jag köpte den här eftersom jag bara kunde använda ethernet-kabel för att få wi-fi, efter jag köpte den så får jag väldigt bra wi-fi på min dator

Medlem

Nyss klarat spelet på "Very hard" 20 hours står det på steam att jag har spelat och jag luskade igenom varenda detalj i kartorna, hittade åtminstone alla artifacts och hade massor med extra scraps i slutet (900+)

Bra spel och jag håller med om mycket i recensionen. Kändes rätt polerat för ett litet spel men saknade ett lager av ytterligare djup. Önskar lite fler sorters fiender, lite fler vapen, tunn character progression med rätt trista val (Mutations). Med andra ord jag ville ha mer av vad det erbjöds, vilket i sig är ett rätt bra betyg ändå. Första timmarna kändes väldigt bra, sista timmarna blev det lite repetitivt och jag ville ha ett slut. Känslan av att spelet inte skulle växa mer tog kål på glädjen lite.

Håller med om 3/5 i betyg men ska tilläggas att jag skulle vilja se en uppföljare!

Medlem

Är uppskattningsvis halvvägs genom spelet och håller med föregående talare om det mesta, börjar känna redan nu att det inte är lika spännande. Håller med om betyget och hoppas också på expansion som ger lite mer djup eller en uppföljare.

Medlem

Jag behöver lite hjälp att försöka eliminera en fiende i taget som har 26 i liv så att inte resten blir meddelade om min närvaro. Pistoler plus crossbow gör max 20 dmg ihop, har jag redan använt grisens knockdown ability på en tidigare fiende har jag snart alla fiender mot mig vilket är game over.
Det kryllar inte av medpacks direkt och vill inte slösa scrap på det heller.
Har svårt att hitta ett säkert sätt att spela på, man borde kunna hela någonstans.
Vill inte köra på normal.

Medlem

Är som vanligt upptagen med något annat /PoE just nu), men jag skulle kunna spela det bara för att det är så galet snyggt! Tack för recensionen, kommer gå tillbaka till den ifall jag senare köper spelet iaf

123
Skriv svar