Assassin's Creed Odyssey fortsätter nästa vecka med story-DLC

Robot
Assassin's Creed Odyssey fortsätter nästa vecka med story-DLC
Medlem

Hoppas de nu patchar bort en massa buggar också, har fastnat i spelet då en main story-bugg gjort att jag inte kan slutföra spelet... 82% färdigt....

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Hoppas de nu patchar bort en massa buggar också, har fastnat i spelet då en main story-bugg gjort att jag inte kan slutföra spelet... 82% färdigt....

Om det är där modern inte följer med till templet. Bege dig till byn där templet ligger och börja mörda byborna. Då kommer merc och jag dig och modern springer upp i byn för att hjälpa till och kommer då till templet.

Ambassadör
Xbox

Ser bra ut. Jag inväntar dock att spelet är klart innan jag tar tag i det, orkar inte med episodbaserade grejer.


signatur

Jump in.

Medlem

Hoppas de fixar buggarna med "Child of Poseidon" och "Sokrates-questline" (vad det nu heter) trophies. Satt idag precis efter 95 timmar av spelande och slutförde mina 2 sista för att få Platinum och båda var buggade. Ena registrerar inte att den är klar, den andra går inte slutförs pga bugg med NPC.

... lite antiklimax :/

Medlem

Blind King är enda buggen jag stött på. 97,3% klarat

Medlem

96% klart, men jag väntar på new game plus innan jag går vidare. Man var ju lvl 50 långt innan man "klarat" main storyn. Inte spelat det på en och en halv månad typ så inga patchar var ju släppta och new game+ verkar ju inte med nu heller. Hade dock inga större problem att ta mig igenom spelet vad gäller buggar.

Tittade runt lite på nätet och många verkar undra varför "alla" ogillar Alexios. Min gissning? De spelade som Kassandra först ^^

Medlem

Väntar tills hela season passet är släppt sedan ska det inhandlas. Hoppas det blir lika bra och stort som de 2 expansionerna till AC: Origins. Hoppas kartan utökas i detta likt Origins DLC gjorde. Spelade ut spelet som Alexios som började komiskt med hans röst o personlighet men som sedan växte till sig ordentligt ju längre jag lirade som honom. Föredrar att lira som snubbe i spel så det var kanon att det fanns en valmöjlighet här.

Klarade spelet för några veckor sedan men hade fortfarande kvar "the cult" och mysteriet med Atlantis och den förstnämnda tog sin tid att rensa ut som jag gjorde för några dar sedan. Detta äventyr var fantastiskt mäktigt. Mycket rolig upplevelse. Kommer sakna Assassin's Creed nästa höst. Ska bli så spännande att se var och i vilken tidsperiod UBi lägger nästa dunder AC titel nånstans.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Hoppas de fixar buggarna med "Child of Poseidon" och "Sokrates-questline" (vad det nu heter) trophies. Satt idag precis efter 95 timmar av spelande och slutförde mina 2 sista för att få Platinum och båda var buggade. Ena registrerar inte att den är klar, den andra går inte slutförs pga bugg med NPC.

... lite antiklimax :/

Jag klarade av Child of Poseidon ikväll, jag upplevde ingen bugg. Gå igenom den här kartan, det är möjligt att du har missat någon plats: http://www.powerpyx.com/wp-content/uploads/assassins-creed-od...


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Jag klarade av Child of Poseidon ikväll, jag upplevde ingen bugg. Gå igenom den här kartan, det är möjligt att du har missat någon plats: http://www.powerpyx.com/wp-content/uploads/assassins-creed-od...

Har gjort det:) eftet googlande verkar det höra ihop med den låsta kistan i Minoan Palace under vatten som i en tidigare patch hörde till trophyn (försökte öppna den då utan nyckel) men sen togs bort så man inte behöver öppna den för att rensa ställen dvs den gick från 2 till 1 kista. Har öppnat den nu i efterhand men hjälpte inte heller.

Ubisoft vet om det o jobbar med det.

https://steamcommunity.com/app/812140/discussions/0/174898076...

Medlem

Gandalf?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av KillerKaninen:

Om det är där modern inte följer med till templet. Bege dig till byn där templet ligger och börja mörda byborna. Då kommer merc och jag dig och modern springer upp i byn för att hjälpa till och kommer då till templet.

Tyvärr inte den questen. We Will Rise heter den. Man ska försöka hitta Brasidas men han finns inte där han ska vara och finns ingen quest marker. Så finns inget sätt att fortsätta.

https://www.ign.com/wikis/assassins-creed-odyssey/We_Will_Ris...

Medlem

Kan glatt berätta att patchen som släpptes igår fixade buggen med "Child of Poseidon"
Och hade en gammal save som hjälpte mig komma förbi buggen med Hippokrates-questen där en fånge man skulle befria inte gick interagera med. Så nu har jag äntligen Platinum efter 99h 11min.

1
Skriv svar