Bethesda utlovar stora förändringar till Fallout 76 i december

Robot
Bethesda utlovar stora förändringar till Fallout 76 i december

Större förråd och Push-To-Talk för PC, bland annat.

#bethesda, #fallout-76


Medlem

Snart ur beta. Blir nog okej när de låter spelarna fixa med inoffciella patchar

Medlem

@Jaxz: Nja, nothing can save this fat ass money grabbing cow.

Gen
Medlem
Medlem

Scrap this piece of junk!

Medlem

Push to talk borde ha funnits med i spelet från början. Nästan alla spel som har ett online läge har det. Att Fallout 76 inte hade det när det kom, visar att de släppte ett spel som inte ens var halvbakat.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Att det skulle vara ett tekniskt problem med stashen är bara lögn. Finns ju en exploit som gör att man kan bära hur mycket som helst, och det fungerar hur bra ändå.

Det är bara ett sätt att förlänga speltiden då man måste stå och hålla på med inventariet en stor del av tiden.

Medlem

Tror det är lite för sent för det här skeppet. Det håller på att sjunka och det var länge sedan de kunde rädda den. Men..... Den som lever får se om den finns kvar julen 2019.

Medlem
Stabilt för många ....
Skrivet av Fletchett:

Att det skulle vara ett tekniskt problem med stashen är bara lögn. Finns ju en exploit som gör att man kan bära hur mycket som helst, och det fungerar hur bra ändå.

Det är bara ett sätt att förlänga speltiden då man måste stå och hålla på med inventariet en stor del av tiden.

Men kanske inte stabilt för alla . Så klart det behöver testas

Medlem

Varför schemalägger man sådant som ska fixas så snabbt som möjligt? Hur svårt ska det vara att lägga in en fov setting exempelvis..

Medlem
Skrivet av MacNille:

Push to talk borde ha funnits med i spelet från början. Nästan alla spel som har ett online läge har det. Att Fallout 76 inte hade det när det kom, visar att de släppte ett spel som inte ens var halvbakat.

Det har inget att göra med hur färdigt spelet var vid release. Det var ett beslut som togs att man inte ville ha FoV.

Skrivet av Sillgam:

Varför schemalägger man sådant som ska fixas så snabbt som möjligt? Hur svårt ska det vara att lägga in en fov setting exempelvis..

Onlinespel brukar ha schemalagda patch-tider så folk kan förbereda sig på att servrarna ligger nere, och man ska kunna förbereda för nedladdning.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag tycker att stash boxen borde få samma viktreducerar-perkar som man själv har. Det känns så himla snopet när man ska dumpa grejer som visar sig knappt göra nån skillnad på ens egen last, men som fyller stashen till brädden. Det gör att man tänker att det är bättre att själv gå runt halvfullastad än att stashen ska vara helfullastad.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Push to talk borde ha funnits med i spelet från början. Nästan alla spel som har ett online läge har det. Att Fallout 76 inte hade det när det kom, visar att de släppte ett spel som inte ens var halvbakat.

TEXTCHAT borde ha funnits med från början, och finns inte som jag förstår det överhuvudtaget i spelet, och jag kan inte se det nämnas på listan heller.

Medlem

Bra att det uppdaterar, är hyfsat övertygad om att det kommer att bli en mycket bra produkt i slutändan. Lite som No man's sky.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv
Skrivet av Freakon:

Bra att det uppdaterar, är hyfsat övertygad om att det kommer att bli en mycket bra produkt i slutändan. Lite som No man's sky.

En viktig skillnad är att No Mans Sky saknade innehåll, inte hade idiotisk speldesign. Visst, det går hypotetiskt att fixa FO76 men det skulle krävas mer än bara innehåll. Jag hoppas att de lyckas göra det till det FO76 vi vill ha så kan det säkert bli riktigt kul

Medlem
Skrivet av anon_119148:

En viktig skillnad är att No Mans Sky saknade innehåll, inte hade idiotisk speldesign. Visst, det går hypotetiskt att fixa FO76 men det skulle krävas mer än bara innehåll. Jag hoppas att de lyckas göra det till det FO76 vi vill ha så kan det säkert bli riktigt kul

Så kan det säkert vara. Hoppas också att det blir bra i slutändan, det är Fallout värt


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Med tanke på den prisdumpningen som redan gjorts så hoppas man att de tänker NMS, att de måste "rädda" spelet av rena PR/överlevnadsskäl. Gör de det så är det några lyckliga vinnare som köper ett billigt, kanske fantastiskt spel.
...men det är nog mer troligt att de helt felbedömde satsningen redan från början. Dels trodde de att de kunde göra ett "mmo-likt" spel, dels inbillade de sig att folk ville ha det och slutligen inbillade de sig att det även på en sådan marknad duger att göra en klassisk superbuggad produkt. Dom har ju för fasen fortfarande inte fixat game-breaking buggar i F4 trots att de gjort nya versioner (VR) av det, trots att det finns moddar som fixar dem(men då dör achievements). Själv hade jag hellre sett en (officiell) DLC som gjorde F4 till MP CoOp med fixad/förbättrad byggmodul.
Anyway.... Måste återvända till NMS snart. Gillade ju det redan från början, så...

Medlem

Lustigt hur fort folk glömmer andra spel som hade liknande problem...

Antar att det är för lätt att gnälla


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

Det finns ju massor med potential i F76. Utöver lagg/krascher och stash limit så har jag inget att klaga på. Eller jo, byggbudgeten. Men annars tycker jag områdena och husen är riktigt varierande, bra loot, bra crafting- och perksystem, spännande med nuke-grejerna. Blev positivt överraskad över utbudet för en ensamvarg. Tråkigt utan NPC:er men har faktiskt inte tänkt så mycket under spelandet på att jag saknat det.

Avstängd

Woah! Push-to-talk i ett AAA-spel? Borde inte det komma i en expansion? Låter alldeles för generöst imho!

Medlem
Skrivet av RedEyeJoe:

Lustigt hur fort folk glömmer andra spel som hade liknande problem...

Antar att det är för lätt att gnälla

Lust att nämna några med samma prislapp och bankvalv med pengar som kan backa företaget i form av egen inkomst eller publisher?

Medlem
Skrivet av kaealy:

Lust att nämna några med samma prislapp och bankvalv med pengar som kan backa företaget i form av egen inkomst eller publisher?

Diablo 3, Warhammer Online, APB, Hellgate: London... Finns självklart många fler, men det är några jag själv erfarit.

Sen har vi Fallout 3, Fallout New Vegas och Fallout 4 såklart, fast utan onlineproblematiken uppenbarligen.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar